opzoeken verbruik hoog/laag tarief op mijn eneco | Eneco Community

opzoeken verbruik hoog/laag tarief op mijn eneco

• 2 februari 2013
  • 4 reacties
  • 2392 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Waar kan ik op mijn eneco het jaarverbruik terug vinden, gesplitst in hoog/laag tarief? Het totaal verbruik zie je meteen en mijn verbruik is schrikbarend gestegen! Nu wil ik gaan uitzoeken waar dat in zit...

4 Reacties

Waar kan ik op mijn eneco het jaarverbruik terug vinden, gesplitst in hoog/laag tarief? Het totaal verbruik zie je meteen en mijn verbruik is schrikbarend gestegen! Nu wil ik gaan uitzoeken waar dat in zit...

Hallo @JohnB, welkom op het forum. Heb je een slimme- of  een analoge meter? Ik heb gewoon een "domme" analoge meter. Op Mijn Eneco zie ik op het tabblad Uw verbruik twee nieuwe tabbladen met stroom en gas. Bij stroom staat mijn totale stroomverbruik per jaar vermeld. Een overzicht in hoog/laagtarief kan ik niet zien. Volgens mij komt dat door het ontbreken van een slimme meter. Ik kan wel mijn verbruik zien tov het gemiddelde verbruik in de wijk (postcode).

In dit topic vind je nog info mbt weergave van standen voor klanten met een slimme meter.

Wellicht regeert er nog iemand met een slimme meter, en anders even het weekend afwachten tot er een moderator reageert.
Reputatie 5
Badge +3
Beste JohnB,

Ik heet je van harte welkom op ons forum! Je ziet de verdeling van het normaal- en laag verbruik alleen terug op de jaarnota's, die je kunt vinden op Mijn Eneco. Ik heb ook even meegekeken en het verbruik is op het nachttarief aanzienlijk hoger dan vorig jaar. Kan je dat voor jezelf verklaren?

Wil je meer informatie of een persoonlijk besparingsadvies? Bel dan naar 0900 - 235 36 32 (lokaal tarief). Onze besparingsadviseurs helpen je graag.

Groet, Kelly
Hallo, nou ik heb net ook het dure 0900 gebeld..want ik begrijp totaal niets meer van mijn hele Eneco!!Heb alles tot 2015 voor een tarief vast laten leggen..Kreeg voorgaande 2 jaar..terug!
Nu moet ik 265,44 bij betalen..en dat terwijl er niets bij mij thuis is veranderd!
De Mevrouw die aan de telefoon had..gooide het erop dat het vorig jaar is geschat..en ik daarom zoveel terug kreeg..Nou er is niks geschat….. echt niet!!!!
Toen is er een Mijnheer langs geweest om de standen te noteren..maar dat is natuurlijk niet meer terug te zien bij Eneco…Wel gaf ze toe ..dat de fout bij Eneco lag…Daarbij als Eneco het had ingeschat(wat niet zo is!) En op het gebruik van de flat had ingeschathad ik echt geen geld terug gekregen… maar dan al bij moeten betalen.
Ik ben het hier dan ook totaal niet mee eens..en heb dat ook al per telefoon en per mail aangegeven..want het klopt..voor geen ene meter!
Hoi de Weerd,

Ik neem aan dat je zelf aan standen hebt genoteerd?
Ook regelmatig bv eens per maand?
Pas dan kan je voor je zelf nazien of wat Eneco in rekening brengt ook daadwerkelijk overeenkomt met jouw standen, toch........

Reageer