*Opgelost:* Inloggen Community via Mijn Eneco werkt niet | Eneco Community
beantwoord

*Opgelost:* Inloggen Community via Mijn Eneco werkt niet

• 22 juni 2019
  • 29 reacties
  • 5509 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
*** Update moderator: Dit probleem is opgelost ***

Als je wilt inloggen op de Community krijg je op het inlogscherm als eerste optie: Inloggen via Mijn Eneco.
Ik heb een Mijn Eneco-account dus ik klik dat aan. Ik krijg het gebruikelijke inlogscherm voor Mijn Eneco, log in en kom in Mijn Eneco. Tot zover alles OK. Maar als ik vervolgens via de link onderaan naar de Community wil kom ik er niet in. Je moet een apart Community-account aanmaken om erin te komen. En ook als je dat extra Community-account hebt aangemaakt lukt het niet om via Mijn Eneco in de Community te komen; je moet je eerst weer apart aanmelden. Inloggen naar de Community via Mijn Eneco werkt dus gewoon niet (ik heb het via meerdere browsers geprobeerd). Misschien toch leuk daar iets aan te doen.
icon

Beste antwoord door StéphanL 16 september 2019, 08:37

Het heeft veel langer geduurd dan ik gehoopt had, maar het probleem is nu opgelost. Je kunt nu weer inloggen én goed uitloggen in de community via Mijn Eneco. Dank voor jullie geduld!
Bekijk origineel

29 Reacties

Zal nooit weer gebeuren. De zaak is nu net juist gesplitst.
Iedereen, dus ook zonder Eneco contract, moet hier een inlog kunnen maken.
Een Eneco account is alleen voor diegenen die energie bij Eneco afnemen.
Bovenstaande reactie gaat niet in op het gesignaleerde probleem. Boven het aanmeldscherm voor de Community staat: 'Aanmelden via Mijn Eneco'. Als je daaronder op de button 'Aanmelden via Mijn Eneco' klikt en je dan aanmeldt voor Mijn Eneco mag je verwachten dat je dan ook voor de Community bent aangemeld. Dat is dus niet zo. Het is dus een fout in het aanmeldscherm en de daarop volgende procedure
Ik gaf ook alleen maar uitleg hoe dit is ontstaan en wat de reden is van gescheiden inlog 😉😉

Op het forum is een apart topic over inlogproblematiek:

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/problemen-met-inloggen-in-mijn-eneco-eneco-app-of-toon-app-lees-dit-topic-eerst-20468
Reputatie 4
Badge +3
@hpvijn We zijn er achter gekomen dat inloggen op de Eneco Community via Mijn Eneco op dit moment niet werkt. Best onhandig dus... We zijn aan het uitzoeken wat de reden is en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Reputatie 4
Badge +4
@hpvijn Ik heb exact hetzelfde probleem. Kan ook niet inloggen op Mijn Community, hetzij rechtstreeks of via Mijn Eneco. Kan nu op jouw bericht reageren omdat ik heb aangegeven bij het inloggen dat ik "mijn wachtwoord heb vergeten" wat uiteraard niet zo is. Met mijn "nieuwe" wachtwoord kan ik weer inloggen op mijn community. Als ik morgen weer inlog met mijn "nieuwe" wachtwoord dan krijg ik de melding: gebruikersnaam en wachtwoord stemmen niet overeen of bericht van deze strekking. Om gek van te worden. Heb al zeker 5 keer het wachtwoord laten resetten om maar te kunnen inloggen op Mijn Community. Ik denk dat ik er na al die jaren dat ik op de Community zit er maar de brui aan ga geven. Dit is erg frustrerend!👹

Nog als aanvulling heb op 20 juni een mail gezonden naar Eneco. met de vraag hoe dit wordt opgelost. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen.
Hoi Wim!
Zeker is dat frustrerend, @StéphanL heeft inmiddels een banner op het forum gezet en het is sinds 2 dagen in onderzoek.

Ik zou er zeker toch niet de brui aan geven.
Ongetwijfeld komt er op korte termijn een oplossing.
Reputatie 4
Badge +4
Vraagje Ton, hoe log jij in: rechtstreeks of via Mijn Eneco? Tot voorheen kon je het zelfde wachtwoord voor Mijn Eneco en Mijn Community gebruiken en ineens afgelopen.
Hoi @WvdM,

Klopt Wim! Ik log dus rechtstreeks in op dit forum met een ander username dan Mijn Eneco.
Vandaar ook mijn uitleg aan de ts.

Ik log dan met m’n E-mailadres in/voor op Mijn Eneco en op dit forum log ik in met m’n Username Brandje; uiteraard met een zelf gekozen WW.

Het is dus sinds kort geheel gescheiden.
Ook wel logisch want op Mijn Eneco is het account gebonden; alleen Eneco klanten dus; en op dit forum mag iedereen inloggen; dus ook klanten van andere leveranciers dan Eneco.
Reputatie 4
Badge +4
Duidelijk, maar bij werkt het dus niet!
Duidelijk, maar bij werkt het dus niet!
Hoi Wim,

Oké, dan is het dus toch even afwachten op nadere info/actie van Stéphan.
Fijne dag verder😎😎
Reputatie 2
Badge +2
Al enkele dagen bezig om in te loggen, maar helaas. Nu opgelost! (mijn oplossing) Bij het inloggen kies wachtwoord vergeten, maak met de toegestuurde link een nieuw wachtwoord aan en daar mee kun je je voortaan mee inloggen. Ik ben ook ENECO klant en had hetzelfde wachtwoord, maar nu zijn deze twee verschillend van elkaar en het werkt weer naar behoren.
Reputatie 4
Badge +4
Ben er helemaal klaar mee. Vandaag tot 3x toe nieuw wachtwoord aangemaakt. Nadat ik heb uitgelogd weer geprobeerd om opnieuw in te loggen, uiteraard met nieuw aangemaakte wachtwoord, gevolg: gebruikersnaam en wachtwoord stemmen niet overeen. Opnieuw registreren lukt ook niet omdat mijn gebruikersnaam (e-mail adres) al bekend is. Mijn mogelijkheden zijn uitgeput en zeg dag met het handje.
Ik refereer nog naar het antwoord van@StéphanL ,14 dagen geleden:

We zijn er achter gekomen dat inloggen op de Eneco Community via Mijn Eneco op dit moment niet werkt. Best onhandig dus... We zijn aan het uitzoeken wat de reden is en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

Ik vraag me af waarom dit zolang moet duren, het proberen zo snel mogelijk op te lossen.

Tot nu toe heb ik dit forum altijd met plezier gevolgd en ook regelmatig een bijdrage geleverd, maar als het zo moeilijk wordt om in te loggen, zal ik minder frequent dit forum volgen, wat ik uiteraard jammer vind.
Reputatie 4
Badge +3
@WvdM, dank voor je bijdrage. We zijn achter de schermen echt bezig met dit probleem. En ja, het gaat mij ook niet snel genoeg.

Wat ik mij wel afvraag is dit: je schrijft op de Eneco Community dat je niet kunt inloggen op de Eneco Community. Blijkbaar ben je dus wel ingelogd in de Eneco Community.

Hierboven geef je aan dat je niet in kan loggen op 'Mijn Community'. Ik denk dat je bedoelt dat je niet kunt inloggen op 'Mijn Eneco'. Als dit zo is, dan kun je dit topic lezen welke stappen je moet nemen.
Ik denk dat we in jouw geval een handmatige actie moeten ondernemen om het voor je mogelijk te maken weer in te loggen in Mijn Eneco. Ik geef het meteen even door aan iemand of ze je zsm kunnen helpen en hoop dat die zsm wat sneller is dan het probleem waar het in dit topic over gaat.
Reputatie 4
Badge +4
@StéphanL Het gaat wel degelijk om het inloggen op "Mijn Community". Ik kan inloggen door steeds een nieuw wachtwoord aan te maken. Door op de toets "wachtwoord vergeten?" te klikken krijg ik een link om een nieuwe wachtwoord aan te maken en kom dan weer rechtstreeks op MIJN COMMUNITY uit. Dit wachtwoord wordt echter niet onthouden door het systeem. Als ik het nieuw aangemaakte wachtwoord weer wil gebruiken, nadat ik heb uitgelogd, dan krijg ik het bericht "verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord combinatie". Ik word hier tuureluurs van. Het inloggen op MIJN ENECO geeft geen problemen.
Reputatie 4
Badge +3
@StéphanL Het gaat wel degelijk om het inloggen op "Mijn Community". Ik kan inloggen door steeds een nieuw wachtwoord aan te maken.

'Mijn Community' bestaat niet. Kun je een screenshot delen van de pagina waarop je start?
Reputatie 4
Badge +4
Sorry voor de spraakverwarring. MIJN Community bestaat iid niet, moet uiteraard Eneco Community zijn.
Ik log in via forum.eneco.nl

Screenshot lukt me op dit moment niet

https://
https://https://
Reputatie 4
Badge +3
@WvdM Als ik het goed begrijp heb je een omweggetje gevonden (via wachtwoord vergeten) om toch met je Mijn Eneco gegevens in te kunnen loggen in de Eneco Community. Alleen wanneer je daarna weer uitlogt (of in dit geval het systeem je uitlogt) uit de Eneco Community moet je de hele handeling (wachtwoord vergeten) nogmaals doen. Klopt dat?
Reputatie 4
Badge +4
@StéphanL Dit klopt helemaal. Normaal sla ik het wachtwoord in een beveiligde omgeving op (sleutelhanger Apple). Wat mij opvalt is dat in de sleutelhanger alleen het wachtwoord wordt opgeslagen en de gebruikersnaam niet en dit veroorzaakt volgens mij het probleem. Als ik alles handmatig invul krijg ik weer hetzelfde verhaal: “verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord combinatie”. Bij andere sites waar ik het wachtwoord heb opgeslagen staat keurig de gebruikersnaam vermeld, waardoor ik via de bestaande gegevens meteen kan inloggen zonder dat ik handmatig het een en ander moet intypen. Als ik bijvoorbeeld naar Mijn Eneco ga geeft dit geen enkel probleem v.w.b. het inloggen, gebruikersnaam en wachtwoord staan keurig netjes opgeslagen en ik kom meteen op de site.

Omdat ik wederom via de link wachtwoord vergeten weer een nieuw wachtwoord heb moeten aanmaken kan ik nu pas/weer reageren.
Reputatie 4
Badge +3
@WvdM Dank, duidelijk! Ik ga dit doorgeven aan de ontwikkelaars. Ik hoop het snel op te kunnen lossen.
Hallo ik kan ook nog steeds niet inloggen,?
Reputatie 4
Badge +4
Het blijft stil. Na een maand wachten nog steeds niks gehoord. Nog altijd problemen met inloggen. Heb weer kunnen inloggen door een nieuw wachtwoord aan te vragen. Word er moedeloos van. Daarom bye bye Eneco forum, ik heb er genoeg van. Heb het sterke gevoel niet serieus genomen te worden.
Reputatie 6
Badge +2
Wat jammer dat je er nog niet verder mee kan!

Ik ga voor je na of Stéphan intussen we een reactie heeft gehad. Je hoort van mij!

Groet, Vincent
Reputatie 4
Badge +4
@VincentN Kan weer reageren omdat ik weer een nieuw wachtwoord heb moeten aanmaken. Wachtwoord wordt de volgende dag niet meer herkend. Bijgaand een screenshot (gebruikersnaam even "onzichtbaar" gemaakt, is e-mail adres)

Als ik de volgende weer een reactie wil geven moet ik weer een nieuw wachtwoord gaan aanmaken via "Wachtwoord vergeten?" en dan lukt het inloggen, echter voor een hele korte periode.
Ik hoop dat op korte termijn een oplossing komt want dit is hopeloos.
Reputatie 6
Badge +2
Dat ben ik met je eens!
Dank voor deze extra toelichting.

Er staat hopelijk snel een update live waardoor dit opgelost moet zijn. Nog even geduld als dat lukt.
Reputatie 4
Badge +4
Bedankt voor de snelle reactie. Wacht met spanning af!

Reageer