Mijn Eneco en verbruik zien | Eneco Community
beantwoord

Mijn Eneco en verbruik zien

• 11 december 2015
  • 69 reacties
  • 2263 Bekeken

Badge
Heb nu ong. 2 maanden een slimme meter, maar kan nog steeds mijn verbruik niet inzien op mijn ENECO.
Heb net even op mijn app van de telefoon gekeken, maar daar ook geen verbruik, erg jammer.
Wie weet een oplossing.

Groetjes van Appie uit Delft.
icon

Beste antwoord door Arno01 26 april 2016, 17:12

Wat bedoel je met: op de achtergrond??
Via de APP werkt het niet. via de web-site werkt het wel.

Of Eneco wel verbruik binnen krijgt van mij Slimme meters. Dat bedoel ik op de achtergrond.

Oké, werkt wel op de achtergrond, want op de web-site is het wel oké.

Hier dus niet. Mij screenshot is van de website. App geeft inderdaad nog mandaat problemen.

Oké, dan hebben we nog steeds het zelfde probleem.
Snap niet dat ze het niet kunnen oplossen, jammer.

Dat zelfde heb ik dus ook. Hier duurt het nou al 2 maanden als het er geen 3 zijn. Langzamerhand word ik er wel moedeloos van.

Dit probleem zal wel nooit opgelost worden. Geef je een app uit zorg dat die dan ook werkt. Ook bij mij al 3 maanden geen oplossing voorbij zien komen. Triest vind ik dat.
@mAiden, ook nog steeds niet(s)?
Bekijk origineel

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
beste Appie,
heb je het een en ander al eens gereset ( d.m.v. stekker uit stopcontact van de c.v. module bij je c.v. voor Toon , en van de meterkast module )

mvg,
jan
Badge
Sorry, ik heb geen TOON, en heeft de slimme meter een stekker dan?
De C.V. is toevallig 14 dagen geleden van de stroom gehaald en weer aangesloten.
Bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Appie uit Delft
Misschien valt hij ook onder het GPRS probleem, wat er voor zorgt dat Eneco de slimme meterstanden niet aangeleverd krijgt van de netbeheerder.
Badge
Wat is een GPRS probleem?

Gebruik de zoekfunctie even. Er zijn 2 topic's over.

Invullen GPRS moet genoeg zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Sorry, ik heb geen TOON, en heeft de slimme meter een stekker dan?
De C.V. is toevallig 14 dagen geleden van de stroom gehaald en weer aangesloten.
Bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Appie uit Delft

hoi Appie,
ik ging er klakkeloos van uit dat je Toon had , foutje.
zoals Ton al schreef mss heeft je slimmemeter geen verbinding met je netwerk beheerder
en kunnen ze hem niet uitlezen.
dan krijgt Eneco ook niets binnen en kun jij niets zien op je mijn Eneco
je kunt het beste contact opnemen met je netwerk beheerder .
of wachten op een reactie van een van de moderators op het forum.

mvg,
jan
Badge
Bedankt voor je antwoord en volg je goede raad op.

Badge
Is er een mogelijkheid dat één van de moderators naar dit probleem kijkt?
Ik kom zo niet verder, vast bedankt voor de moeite.

Badge
Is er een mogelijkheid dat één van de moderators naar dit probleem kijkt?
Ik kom zo niet verder, vast bedankt voor de moeite.

Dan zou ik maar beginnen door de toegang klantenservice op je Toon aan te zetten!
Reputatie 7
Badge +6
@Appie54

We krijgen een foutmelding wanneer we je standen ophalen. Dit is doorgegeven aan je netbeheerder.
Badge
Dan zou ik maar beginnen door de toegang klantenservice op je Toon aan te zetten!

Bedankt voor je reactie, maar je kunt beter een toontje lager zingen. [lol]
Zoals vermeld, ik heb/gebruik geen TOON.

Badge
@Appie54

We krijgen een foutmelding wanneer we je standen ophalen. Dit is doorgegeven aan je netbeheerder.

Bedankt voor de moeite, nu zijn we weer een stapje verder.
We nemen de afwachtende houding aan.

@Appie54

Bedankt voor de moeite, nu zijn we weer een stapje verder.
We nemen de afwachtende houding aan.

En, zoals eerder genoemd: gebruik de zoekfunctie ven met GPRS en je ziet wat er meer over het probleem inzake ophalen standen wordt/is geschreven.
Dan word je ook duidelijk wat met GPRS wordt bedoeld.

Het zou om 20.00 (storings)gevallen gaan.
Badge
We gaan het weer proberen.
De meterstanden worden nu keurig verstuurd, das dus opgelost.
Alleen waarom doet de APP het niet op mijn telefoon?
Heb de nieuwste versie en al een paar keer opnieuw geïnstalleerd.
Vast bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +6
@Appie54

Worden de standen niet opgehaald in de app of ervaar je andere problemen? Ook hoor ik graag of je gebruik maakt van Android of iOS en welke versie hiervan. Dan kan ik dit doorspelen naar de beheerders van de app.
Badge
Android 4.4.2 Melding: Uw mandaat is verwerkten de standen worden opgehaald. Afhankelijk van U enz enz enz, Er gebeurd al maanden niks
Mijn klantnummer: 12562759
Wel jammer dat het niet werkt en ik ben zeker niet de enige.
Bedankt dat U er aandacht aan schenkt.

Badge
En helaas de APP werkt nog steeds niet!
Wanneer wordt dit opgelost?

Reputatie 4
Badge +4
@Appie54,

Begrijpelijk dat je je afvraagt wanneer het probleem met de app wordt opgelost. Het probleem met het mandaat hebben we verholpen. Wil je de app eens verwijderen en opnieuw installeren?
Reputatie 7
Badge +9
@Appie54,

Begrijpelijk dat je je afvraagt wanneer het probleem met de app wordt opgelost. Het probleem met het mandaat hebben we verholpen. Wil je de app eens verwijderen en opnieuw installeren?

Maandaat probleem is hier ook nogsteeds aan de orde.. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, mocht niet baten. (Zie screenshot)

Reputatie 4
Badge +4
@mAiden,

Ik zie dat deze melding ook nog in de webversie van Mijn Eneco naar voren komt. Wanneer heb je de meters geactiveerd?
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Ik zie dat deze melding ook nog in de webversie van Mijn Eneco naar voren komt. Wanneer heb je de meters geactiveerd?

Eind januari heb ik ze geactiveerd.. Via webversie.. Zover ik zie krijg ik wel standen door op webversie.

//EDIT:

Net nog even gecheckt, maar inderdaad nu zie ik ook niks meer op de webversie.. Eerst zag ik Feb, en gedeelte Maart gewoon netjes.
Reputatie 4
Badge +4
@mAiden,

Wat vreemd zeg! Bij mij komt de melding over het mandaat nog naar voren. Wil je eens een foto sturen van wat je precies in de webversie ziet?
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Wat vreemd zeg! Bij mij komt de melding over het mandaat nog naar voren. Wil je eens een foto sturen van wat je precies in de webversie ziet?

Ik heb de slimme meters om precies te zijn op

geactiveerd. Ik weet dit, omdat ik dit toen ook in PB tegen Danielle had verteld..

Ik neem aan dat mandaat geen 2 maanden kan duren toch?

Ik heb Mijn Eneco net via mij pc gecontroleerd.. Maar inderdaad nu zie ik ook niks meer op de webversie.. Eerst zag ik Feb, en gedeelte Maart gewoon netjes.
Reputatie 4
Badge +4
@mAiden,

Na het activeren van de slimme meter kan het maximaal twee weken duren voordat het mandaat is verwekt. Die termijn is al lang verstreken, tevens geef je aan dat je eerder wel verbruik in de webversie zag. Er gaat iets niet goed! Ik zet dit uit bij de beheerders van Mijn Eneco, zodat ze dit kunnen onderzoeken. Zodra er meer bekend is, komen we er bij je op terug.

Reageer