Mijn Eneco app update 2.3.0 Android | Eneco Community

Mijn Eneco app update 2.3.0 Android

• 16 augustus 2016
  • 39 reacties
  • 1017 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Vandaag is er een nieuwe versie beschikbaar voor de Mijn Eneco app voor Android.
Er zijn een aantal bug fixes doorgevoerd:

- Het verbruik met slimme meters,
- Het niet in kunnen loggen met een wachtwoord langer dan 10 tekens (wat wel op mijneneco.nl/ lukt)
- Een optimalisatie voor kleinere schermen.

Daarnaast hebben wij de functionaliteit Status Nota vervangen door Tussenstand, zodat klanten met slimme meters het hele jaar in kunnen zien of het er nog goed voor staat tot aan de jaarnota. Er zijn verbeteringen in aangebracht en de schermen zijn aangepast.

De update voor iOS zal naar verwachting volgende week zijn. Als we er meer informatie over hebben dan laten we dat in dit topic weten.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dat uiteraard graag!

39 Reacties

Ik heb begin augustus een test gedaan met de APP en toen aangehaald dat de lengte van het WW niet gelijk was met Mijn Eneco.
Goed dat dat meteen is opgepikt en gewijzigd.

Helaas moet ik met Ios dus nog een weekje wachten.

Ik ben nieuwsgierig of na wijziging voorschotbedrag en bezit Toon®️ nu een tip oplevert om apart te vragen om de gewijzigde data naar je Toon®️ te laten pushen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben erg nieuwsgierig naar de update.. En dan voornamelijk naar de Tussenstand (status nota)
Ik hou jullie op de hoogte, zodra ik hem heb.
Reputatie 7
Badge +9
18:38 Update:

Inmiddels nogsteeds geen update te bekennen in Play Store. Ik hou het in de gaten, Google zal ook wel vakantie hebben, hahaha.
Komt vast goed!
En anders is iOS misschien wel eerder:P
Reputatie 7
Badge +9
Komt vast goed!

Ik hoop het niet, haha..
Misschien kan ik je nu wat nieuws laten zien. 🆒
Komt vast goed!

Ik hoop het niet, haha..
Misschien kan ik je nu wat nieuws laten zien. 🆒

Nou je weet ik ben uiteraard altijd nieuwsgierig!
Maar ik heb natuurlijk wel 3 weken geleden een test met de APP gedaan, dus ik vermoed dat ik niet verrast zal zijn.......
Reputatie 3
Badge +4
Het lijkt er op dat hiermee wel het probleem ( wat in een ander topic is beschreven)
https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/eneco-app-werkt-steeds-niet-11667 opgelost is. Vreemd is wel dat bij gasverbruik op sommige dagen staat dat het 0 ( nul) is, terwijl er wel gas is verbruikt volgens mijn toon. Tussenstand nog niets over te schrijven want dat kan pas 2 maanden na de jaarnota. In mijn geval oktober 2016
Reputatie 7
Badge +9
Update bij jou al binnen Arno1?
Hoe zit Status Nota (tussenstand) nu?
Reputatie 3
Badge +4
Ja een minuut of 4 geleden een melding dat er een update klaar stond. Wat ik al schreef over tussenstand is dat ik dat pas in oktober ( 2 maanden na jaarnota van augustus) dit kan beoordelen.
Historisch jaar verbruik is een mooi item. Ik kan zien dat ik heel veel minder heb verbruikt aan gas/elektra dan de gebruikers in mijn postcode gebied. Maar ik twijfel wel een beetje of dat juiste getallen zijn. Vraag aan moderatoren is aan welk postcode gebied moet ik denken? Alles wat begint met 99..( zoals mijn postcode ook is)?
Update bij jou al binnen Arno1?
Hoe zit Status Nota (tussenstand) nu?

Hoi mAiden,

Als je de update straks binnen hebt, zet je dan meteen een paar screendumps online?
Ik laat me graag verrassen.....
Badge
Ik vind het niet veel meerwaarde hebben. Tussenstand gebruikt ook alleen maar de ingeschatte bedragen Door Eneco zelf en niet je eigen bepaalde termijn bedrag.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Brandje,

Erg tevreden ben ik nog niet..
Verbruik pagina klopt nog niks van, volgens de app zou ik sweekends geen verbruik mogen hebben(Zie bijlage)

Tussenstand klopt ook niet veel van.
Tel ik de minder bedragen van Toon vanaf Februari tm Juli bijelkaar op zit ik al op €400,- minder dan ingeschat.. Mijn Eneco app geef iets heel anders aan (zie bijlage)

Heb Folkert maar even een pbtje gestuurd of hij dit is voor mij kan uitzoeken, welke van 2 nou waarheid is.
Volgens die lijn ziet dat er wel heel vreemd uit.
Toen ik de test deed daar, klopten de bedragen uiteraard wel, maar ik zei daar toen al dat ik het eerst met m'n eigen situatie moest vergelijken.

En nu blijkt dat als je tussendoor een wijziging doet dan zou dat niet verwerkt worden.
Dan is de kracht van deze status melding meteen teniet gedaan.
Kwam bij mij in de test niet ter sprake.

Ik vond wel dat deze halve boog wel in 1 opslag een duidelijk beeld geeft.
Heb je wel in deze APP een profiel aangemaakt?
Zit in deze APP meteen de koppeling naar De APP Toon®️ op Afstand?
Reputatie 7
Badge +9
Volgens die lijn ziet dat er wel heel vreemd uit.
Toen ik de test deed daar, klopten de bedragen uiteraard wel, maar ik zei daar toen al dat ik het eerst met m'n eigen situatie moest vergelijken.

En nu blijkt dat als je tussendoor een wijziging doet dan zou dat niet verwerkt worden.
Dan is de kracht van deze status melding meteen teniet gedaan.
Kwam bij mij in de test niet ter sprake.

Ik vond wel dat deze halve boog wel in 1 opslag een duidelijk beeld geeft.
Heb je wel in deze APP een profiel aangemaakt?
Zit in deze APP meteen de koppeling naar De APP Toon®️ op Afstand?

Halve boog is inderdaad in 1 opslag duidelijk, dat absoluut..
Profiel aanmaken gaat niet, heb nergens deze optie.
Directe koppeling om naar Toon is er ook nog niet. Als ik op tabblad van Toon druk, krijg ik nog het ouwewetse scherm, om Toon te ontdekken.
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat ik de fout van 'Tussenstand' inmiddels al heb gevonden. Hij pakt niet het juiste ingeschatte bedrag (Zie bijlage.)
Als ik uit ga van mijzelf, dan kom ik op een heel jaar mij termijnbedrag uit op: €2016,-.
Oké dan is jammer!
Dan heb ik toch een versie getest die verder in de ontwikkeling was.
Maar je ziet je daadwerkelijk verbruik wordt nu meegenomen bij de weging.
Reputatie 7
Badge +9
Oké dan is jammer!

Mij probleem word onderzocht door Eneco. En terugkoppeling zou ik krijgen in dit topic. Had mij review aangepast, op play store. Daar had Eneco op gereageerd. Ik ben benieuwd.
Oké dan is jammer!

Mij probleem word onderzocht door Eneco. En terugkoppeling zou ik krijgen in dit topic. Had mij review aangepast, op play store. Daar had Eneco op gereageerd. Ik ben benieuwd.

Oké, goed dat ze die reviews ook bijhouden!
Ik ben nieuwsgierig wanneer onze publieke versie vrij komt.
Verassingen zitten daar niet in, maar de vraag is hoe de APP bij mij op mijn data acteert.
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

Bedankt voor de screenshots en je bevindingen. Wat de reden is dat je nul mag verbruiken in het weekend hebben we in onderzoek. Ook kom ik er nog op terug hoe precies de inschattingen worden berekend zodat ik je daar verder over kan informeren.
Zodra ik meer weet stel ik je op de hoogte!
Jammer dat gasverbruik nog steeds niet in decimalen wordt weergegeven. En de bedragen die staan bij de tussenstand kan ik ook niet thuis brengen.
Reputatie 3
Badge +4
Historisch jaar verbruik is een mooi item. Ik kan zien dat ik heel veel minder heb verbruikt aan gas/elektra dan de gebruikers in mijn postcode gebied. Maar ik twijfel wel een beetje of dat juiste getallen zijn. Vraag aan moderatoren is: aan welk postcode gebied moet ik denken? Alles wat begint met 99..( zoals mijn postcode ook is)?
Is hier door de moderatoren nog een antwoord op te geven?
Reputatie 7
Badge +6
@Arno01,

Om eerlijk te zijn heb ik je vraag al uitgezet toen je hem stelde. Echter heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen wat er precies met de 'vergelijking met dezelfde postcode' wordt bedoelt. Is dit inderdaad alleen gebaseerd op de letters en niet op de cijfers van de postcode of juist wel? Zodra ik duidelijkheid heb dan laat ik het weten!
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Bedankt voor de screenshots en je bevindingen. Wat de reden is dat je nul mag verbruiken in het weekend hebben we in onderzoek. Ook kom ik er nog op terug hoe precies de inschattingen worden berekend zodat ik je daar verder over kan informeren.
Zodra ik meer weet stel ik je op de hoogte!

Thanks Danielle.. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Zoals je weet mag je me ook appen, als je het weet. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@Arno01,

Om eerlijk te zijn heb ik je vraag al uitgezet toen je hem stelde. Echter heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen wat er precies met de 'vergelijking met dezelfde postcode' wordt bedoelt. Is dit inderdaad alleen gebaseerd op de letters en niet op de cijfers van de postcode of juist wel? Zodra ik duidelijkheid heb dan laat ik het weten!

En?! Al duidelijkheid te geven?. Als er iets aangeboden wordt dan mag je naar mijn mening er ook van uit gaan dat men het betreffende kan verklaren.
Reputatie 7
Badge +9
@Arno01,

En?! Al duidelijkheid te geven?. Als er iets aangeboden wordt dan mag je naar mijn mening er ook van uit gaan dat men het betreffende kan verklaren.

Ben ook wel even benieuwd of er al duidelijkheid..

Reageer