Inloggen Mijn Eneco lukt niet | Eneco Community
vraag

Inloggen Mijn Eneco lukt niet

• 23 juli 2019
  • 10 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 1
Het lukt mij niet om in te loggen in Mijn Eneco. Ik heb nu al een aantal keer gebeld; maar telkens kom ik geen steek verder. Blijkbaar staat achter mijn profiel in het systeem bij 'Mijn Eneco': nee. En dit kan niet door de medewerkers worden aangepast.

Ik kan mij simpelweg niet opnieuw registreren, doordat mijn emailadres wel herkend wordt. Als ik op 'inloggevens vergeten' klik, kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen, maar de beloofde e-mail komt simpelweg niet binnen (ook niet in ongewenst). Mijn emailadres dat bij jullie bekend is, is correct. Dit is al een aantal keer geverifieerd.

Kunnen jullie mij helpen?!

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag Lieke,

Welkom op onze Community!

Jammer om te lezen dat het inloggen zo moeizaam verloopt. Ik help je hier graag verder mee.

Het valt mij op dat er nog geen account is aangemaakt. Inloggen zal dan nog niet kunnen, registreren wel!
Het e-mailadres dat bij ons bekend is, en dat je hier op het forum ook gebruikt, is niet eerder gebruikt.

We hebben hier op het forum een speciaal onderwerp waar een aantal stappen doorgenomen kunnen worden.
Wil je die eens doorlopen? Ik ben benieuwd of dit uitkomst bied. Laat je het weten?

Groet, Vincent
Reputatie 1
Beste Vincent,

Dank voor je reactie. Maar dat lukt dus niet! Dat heb ik al geprobeerd. Mijn e-mailadres wordt direct herkend, waardoor ik me niet meer (opnieuw?) kan registreren. Wat nu?

Met vriendelijke groet, Lieke
Reputatie 6
Badge +2
Dank voor je snelle reactie!

Heb je ook geprobeerd om, in plaats van je e-mailadres, je klantnummer daar in te voeren?
Reputatie 1
Zojuist nogmaals geprobeerd. In eerste instantie staat er inderdaad; ‘Je gebruikersnaam 41XXXXXX is bij ons niet bekend. Registreer je nu bij Mijn Eneco met een e-mailadres als gebruikersnaam. Kom je er niet uit, neem dan contact op met digital@eneco.nl.’ Maar zodra ik mijn e-mailadres invoer, wordt ik meteen doorverwezen naar het inlogscherm en heb ik een wachtwoord nodig, welke ik dus niet heb. En kan ik wederom niet verder.
Reputatie 6
Badge +2
Dank voor de toelichting, Lieke!

Intussen heb ik een melding gemaakt naar de ontwikkelaars om na te gaan welke stap we nu het beste kunnen doen om er voor te zorgen dat je verder kan met Mijn Eneco.
Goed om te weten dat het op de betreffende afdeling druk in verband met de vakantie periode. Het kan even duren voor dat we een terugkoppeling krijgen, dan kan je hier een beetje rekening mee houden.

Zijn er wellicht zaken waar je nu direct naar op zoek bent of die verwerkt kunnen worden waarmee ik kan helpen?
Reputatie 6
Badge +2
Zo dan! Iemand is blijkbaar net terug van vakantie en heeft er zin in vandaag.

Er is het een en ander aangepast waardoor je jezelf nu opnieuw kan registreren.
Wil je laten weten hoe dit verloopt? Ik ben reuze benieuwd 😎
Reputatie 1
Het is gelukt! Super bedankt! De Toon-app werkt nog niet als ik mijn gegevens invoer. Maar dat komt misschien omdat ik het nu vanaf kantoor probeer. Dat zal ik vanavond thuis nog even proberen. Mijn Eneco zelf werkt! Nogmaals dank!
Reputatie 6
Badge +2
Ah, mooi! Dank voor de terugkoppeling.

Volgens mijn gegevens, bij dit klantnummer, zie ik geen Toon abonnement. Dit abonnement is wel nodig om gebruik te kunnen maken van de Toon app.
Dat verklaard waarom je daar nog niet verder mee kan.

Is het toch de bedoeling dat er een abonnement is dan raad ik je aan even te bellen om die overeenkomst in orde te maken.
Bellen kan dan via; 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten)
Reputatie 1
Ik heb de overeenkomst inmiddels in orde laten maken. Eindelijk iemand getroffen die me écht goed heeft geholpen. Heel prettig! Nogmaals dank! Fijn als alles gewoon werkt. Fijne dag gewenst!!
Ps. Mocht het uiteindelijk alsnog niet werken, dan weet ik je te vinden haha.
Reputatie 6
Badge +2
Dan heb je de komende 3 weken wel pech, Lieke; ik ga eens kijken hoe de windmolens draaien in Italië 😅

Dank voor je lieve terugkoppeling, heel graag gedaan!

Reageer