Ik kan het termijnbedrag niet aanpassen op Mijn Eneco | Eneco Community
beantwoord

Ik kan het termijnbedrag niet aanpassen op Mijn Eneco

• 15 februari 2016
  • 14 reacties
  • 772 Bekeken

Hallo,

Ik probeer al een aantal weken mijn termijnbedrag aan te passen via mijn eneco.
Ondanks dat ik wel een mail krijg ter bevestiging veranderd het bedrag wat in mijn Eneco staat niet.
Nu is de marge waarbinnen het bedrag aangepast kan worden ook wat klein dus vandaar dat ik nu hier vraag of u dit bedrag voor mij aan wil passen.

Ik heb sinds begin December nieuwe (slimme) meters dus als het goed is kunnen jullie mijn standen zien ?
Als ik mijn verbruik sinds de installatie van deze meters tot nu bekijk en dit vergelijk met mijn jaarnota en termijnbedrag dan is dit termijnbedrag erg hoog.
Zeker gezien het feit dat Dec. en Jan. qua verbruik mijn duurste maanden zijn.

Ik heb mijn verbruik van December en Januari als maandelijks gemiddelde genomen bij het berekenen van mijn te verwachten verbruik voor het komende jaar.
En kom tot de conclusie dat mijn termijnbedrag makkelijk met €55,- euro per maand omlaag kan.
Daarom bij deze het verzoek om dit bedrag aan te passen.
Dank u, Groet Mike
icon

Beste antwoord door Folkert 15 februari 2016, 14:25

Beste Mike,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik heb het termijnbedrag aangepast voor je. Het termijnbedrag van maart zal hierdoor 100 euro bedragen.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

14 Reacties

Heb je ook er rekening mee gehouden dat in je maandbedrag ook o.a. de vaste netwerkkosten zitten van €403 per jaar?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Mike,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik heb het termijnbedrag aangepast voor je. Het termijnbedrag van maart zal hierdoor 100 euro bedragen.

Groet,

Folkert
Ja hoor Brandje daar heb ik natuurlijk ook rekening mee gehouden. 😉
Maar bedankt dat je me daar even op wijst!

Folkert, bedankt voor de aanpassing.
Ik zie dat mijn termijnbedrag aangepast is.
Nu zie ik net wel dat op mijn laatste nota alsnog het oude termijnbedrag staat.
Deze zal zeer binnenkort wel afgeschreven worden.
Kan ik dit bedrag storneren en het nieuwe bedrag van 100 euro dan overmaken?

Groet Mike
Reputatie 7
Badge +6
@KlantvanEneco

Ik kan deze ook voor je aanpassen dan laat ik hem afboeken en maak een nieuwe nota aan van 100 euro, laat maar weten wat je wilt 😉 Ik heb nu alleen je maandtermijn aangepast naar 100 euro met ingang van maart.
Hey Folkert,

Oke even kijken of ik je goed begrijp.
Je bedoeld dat je nu een nieuwe nota kan maken en dus 100 euro afschrijft ipv 155 euro?
Zo ja dan is dat denk ik het handigst ja 🙂 !

Omdat deze nota van 19-2 is en mijn termijnbedrag op 15-2 aangepast is
ging ik er van uit dat deze al 100 euro zou zijn.

Wat ook vreemd is, ik heb de datum van afschrijven al ergens eind Januari aangepast.
Zodat het wat eerder afschreven zou worden.
De bedoeling is de 28e maar inmiddels is het al later als de datum welke het eerst altijd werd afgeschreven.
Reputatie 7
Badge +6
@KlantvanEneco

Ik zorg dat er een nieuwe nota aangemaakt wordt de nota van 155 euro wordt afgeboekt. Je hebt momenteel een betalingsregeling lopen en je hebt deze al voldaan, het systeem schrijft hierdoor niets af. Ik breek deze af zodra de nota is vervangen zodat de incasso weer normaal verloopt.
Hey Folkert,

Aha, Ik zie nu inderdaad een nieuwe nota staan!
Ik had verwacht dat het termijnbedrag sowieso afgeschreven zou worden aangezien
deze los staat van de (inderdaad al betaalde) betalingsregeling. :)
Ik hoef dus verder niets te doen nu?
Bedankt voor de moeite!
Goedemorgen,

Vanmorgen was het termijnbedrag van vorige maand nog steeds niet afgeschreven.
De nieuwe nota voor Maart staat er ondertussen ook bij.
De al betaalde betalingsregeling is nog niet afgebroken denk ik wat er staat bij de nota voor Maart bij dat dit exclusief het bedrag van de betalingsregeling is.

Ik heb net het termijnbedrag voor de maand februari zelf overgeschreven.
Hierdoor staat alleen het termijnbedrag voor de maand Maart nog open welke nu hopelijk wel rond de 28e afgeschreven zal worden. 😉
Hallo Folkert,

Bijna 3 weken verder is het termijnbedrag van Maart nog steeds niet afgeschreven.
De bedoeling was dat deze op 28 Maart afgeschreven zou worden.

Zou je er zorg voor willen dragen dat de automatische incasso voortaan weer gewoon uitgevoerd wordt?
Reputatie 7
Badge +6
@KlantvanEneco

Dat komt omdat er nog een betalingsregeling liep, terwijl deze al voldaan is, deze heb ik nu afgebroken, we gaan het zo snel mogelijk incasseren nu.
Hi Folkert,

Oke, bedankt voor de moeite!
Reputatie 5
Badge +3
@KlantvanEneco

Ik heb de titel van deze topic aangepast 😉 Dit helpt ook anderen klanten bij het vinden van een antwoord.

Groet, Audrey
Hi,

Het termijnbedrag voor Maart is helaas niet alsnog automatisch geïncasseerd.

Gisteren heb ik wel mail van Eneco mogen ontvangen.
Hierin staat dat jullie helaas geen betaling van mijn termijnnota hebben ontvangen... goh gek hoor...
De uiterste betaaldatum is verstreken, en daarom het verzoek het bedrag voor 27-4 te betalen.
Ik heb dus net het bedrag maar weer zelf overgemaakt.

Ik vind het wel een beetje jammer dat er ondanks de toezegging weer niets afgeschreven is.
In de ontvangen mail staat dat er tot 40 euro aan kosten bij komt als ik niet voor 27-4 betaal.
Dergelijke mails zullen ongetwijfeld standaard zijn maar dit komt toch wel wat klantonvriendelijk over. Als Eneco 2 maanden op rij mijn termijnbedrag ineens niet meer afschrijft maar wel toezegt dit (alsnog) te doen mag ik er als klant toch vanuit gaan dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.

3 maal is scheepsrecht dus ik ga er van uit dat het de komende maand wel weer goed gaat..
Reputatie 7
Badge +6
@KlantvanEneco

Dit gaat aan onze kant duidelijk mis, mijn oprechte excuses hiervoor. De herinnering heb ik uit ons systeem gehaald, deze kun je uiteraard als niet verzonden beschouwen. Ik wil je vragen of je eenmalig 100 euro zelf wil over maken. Vanaf volgende maand gaat het dan weer goed. Ik kaart ook intern aan dat dit speelt, om deze situaties in de toekomst te voorkomen.

Reageer