geen standen meer op "mijn Eneco" | Eneco Community
vraag

geen standen meer op "mijn Eneco"

• 26 september 2012
  • 18 reacties
  • 1243 Bekeken

"Sinds 22 september worden er geen uitgelezen standen (gas en Electra) meer weergegeven op "mijn Eneco" , de dagstanden bij details blijven dus leeg.
Is hier sprake van een storing en hebben meer mensen dit?
Kortom waar ligt dit aan ....aan mij of aan mijnEneco

18 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Groskam,

Er zijn wel problemen met mijn eneco maar of jou probleem daar onderdeel van is durf ik niet te zeggen. Wacht anders even het antwoord van een moderator af. Deze zijn morgenochtend weer aanwezig.
Beste Groskam,

Fijn dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het stellen van je vraag. Welkom!

Zoals Jeroen al aangeeft zijn er inderdaad wat problemen met het uitlezen van standen op mijn Eneco. Nu weet ik niet of jouw probleem al bekend is. Daarom heb ik je vraag voorgelegd aan de collega's die erover gaan. Ik kom er snel bij je op terug.

Groeten,
Rieneke
Inmiddels heb ik wel weer per dag de uitgelezen standen, maar het klopt nog niet. De grafiek geeft voor dezelfde dag, andere standen aan dan de tabel?
Verder zijn de standen van de afgelopen 4 dagen zijn precies gelijk, terwijl ik elke dag stroom terug lever met mijn zonnepanelen, alleen dat varieerd al enorm!
Vreemd, er is nog werk aan de winkel!
Aanvullend nog een vraag:
Weet iemand op welk tijdstip de slimme meter eigenlijk uitgelezen word?

vast bedankt!
O,O, Eneco, stuur ik mijn meterstanden digitaal door - voor jullie ook gemakkelijk -
krijg ik via de mail geen bevestiging. Niet zo professioneel vind ik.
Reputatie 3
Badge
Beste Siegersajen,

Voor je privacy en kans op spam zou ik je aanraden om via een moderator je gebruikersnaam te laten veranderen. Tip, niets moet maar ik wil je alleen maar waarschuwen.
Op welke manier heb je contact gezocht met eneco. normaliter proberen ze op max een x aantal werkdagen te reageren maar door een kleine achterstand duurd dit nu mogelijk iets langer. Heb je een contactformulier gebruikt of echt een fysiek emailadres?

Weet je zeker dat dit is aangekomen. Ik zie dat je er van baalt nog geen antwoord te hebben gehad, maar met de info die je geeft weet ik als klant niet precies wat je hebt gedaan en kan ik je ook geen hulp bieden. Althans als klant probeer ik iedereen op dit forum te helpen zover ik kan.
Reputatie 5
Badge +3
@siegersarjen,
Welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Heb je de meterstanden doorgegeven via de website eneco.nl/meterstanden, of op een andere manier?

We hebben nu nog geen meterstanden ontvangen, mogelijk worden die nog verwerkt. Wanneer heb je ze aan ons doorgegeven?

Verder geeft Jeroen je een goede tip over je gebruikersnaam. Het gebruik van je e-mailadres is niet aan te raden. Wil je mij een alternatieve gebruikersnaam toesturen via een privé bericht, dan pas ik het voor je aan!

Groet, Kelly
Hallo, via de website, heb ze nu ook maar per post verstuurd.
Reputatie 3
Badge
Via een Prive Bericht kan je ze direct sturen en kan de moderator je gelijk een ontvangsbevestiging geven.
Zeer bedankt!
"Sinds 22 september worden er geen uitgelezen standen (gas en Electra) meer weergegeven op "mijn Eneco" , de dagstanden bij details blijven dus leeg.
Is hier sprake van een storing en hebben meer mensen dit?
Kortom waar ligt dit aan ....aan mij of aan mijnEneco

Bij mij worden de standen via de slimme meter ook niet meer door gegeven sind 21 september. de datum staat nu op 22 september maar de standen zijn gelijk als de vorige datums.
Badge
Ik heb een week geleden een topuic geplaats betreffende mijn verbruik in september het gaat om de da dagen 23,24,25 & 26 september. Ik heb vogens de gegevens die ik download  een acherlijk hoog verbruik tot op heden heb ik nog niks gehoord en ook nog niet het juiste verbruik uitgesplitst in hoog en laag mogen ontvangen. De service van ENECO loopt hard achteruit.
Beste Leusi068 en Plasschaert,

Op dit moment zijn er inderdaad problemen met het weergeven van de (gas)meterstanden van september op Mijn Eneco. Kijk ook in dit topic voor meer informatie.

We werken er hard aan om deze problemen op te lossen.

Groeten,
Rieneke
Badge
Beste Leusi068 en Plasschaert,

Op dit moment zijn er inderdaad problemen met het weergeven van de (gas)meterstanden van september op Mijn Eneco. Kijk ook in https://"https://forum.eneco.nl/actueel-87/torenhoog-gasverbruik-op-19-september-jl-volgens-mijn-enecosite-4467/" voor meer informatie.

We werken er hard aan om deze problemen op te lossen.

Groeten,
Rieneke

Beste Rieneke het gaat mij niet om het gas, want dat heb ik niet, maar om het electra. Ik heb volgens mijn eneco een verbruik wat een grootverbruiker nog niet verbruikt in 1 jaar. het gaat om 23,24,25 en 26 september. dat heb ik nu 3 keer door gegeven. Ik wordt er beetje simpel van, sinds de nieuwe site in de lucht alleen maar problemen en onduidelijke gegevens. Het wordt een puinhoop, gooi maar lekker de oude site weer in de lucht. deze was duideluiker en sneller.
Reputatie 5
Badge +3
@plasschaert,
Het probleem doet zich inderdaad ook voor bij de elektriciteitsmeterstanden. Je hebt dit probleem via verschillende topics aangekaart bij ons en onder andere in dit topic over de weergave van het verbruik heb ik al aangegeven dat het probleem bekend is en dat we er hard aan werken. Meer kunnen we je er helaas op dit moment niet over vertellen. Natuurlijk doen we dat direct zodra er een oplossing in zicht is. Hoe vervelend het ook is dat de weergave nog niet optimaal is, hoop ik dat je nog even geduld hebt. We doen er echt alles aan om e.e.a. zo snel mogelijk op te lossen.

Groet, Kelly
Sinds een paar weken worden mijn standen niet meer doorgegeven. Bij Mijnenrco, alles blijft leeg. Zijn er problemen?
Reputatie 3
Badge +3
@Kelly  : is het een idee om op de pagina van MIjn Eneco hiervan een melding te maken met een verwijzing naar het forum ? Dit voorkomt denk ik veel onnodige vragen
Dag Gijbeli,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vraag. Het klopt, er zijn inderdaad problemen met het weergeven van de meterstanden. We werken er hard aan om dit te verhelpen.

@ Bernard,

Bedankt voor de goede tip. Ik geeft het meteen door!

Groetjes,
Rieneke

Reageer