Gasverbruik op Mijn Eneco veel hoger dan het gemiddelde | Eneco Community
vraag

Gasverbruik op Mijn Eneco veel hoger dan het gemiddelde

• 24 november 2012
  • 5 reacties
  • 1465 Bekeken

ik zat op mijn eneco te kijken bij mijn verbruik van de gas,
ik zit echt heel veel boven het gemiddelde.
ik snap het niet ik woon alleen en koken doe ik bijna nooit
want eet dikwijls bij me kids en de verwarming staat altijd op 18.
hoe zou dit komen of klopt dat gemiddelde verbruik niet?

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
Kijk even naar de meterstanden ten opzichte van vorig jaar. Kan je zien wat je nu verbruikt hebt vanaf de jaarnota af.
ja dat gaat dus niet want heb afgelopen maart pas dit huis gekregen.
Reputatie 3
Badge
De beginstand van maart aftrekken van je huidige stand geeft een werkelijk verbruik. Laat dit verbruik even lezen door de moderators die kunnen je dan zeggen of het gemiddeld is ja of nee.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo janette,

Welkom op ons forum. Heb je inmiddels al gezien wat je tussen maart en nu verbruikt hebt aan gas? Ik zie bij ons in de gegevens alleen je gasverbruik tussen maart en juli 2012. Dat is een 'normaal' gasverbruik maar in deze periode zitten voornamelijk warmere maanden. Als je de huidige stand aan mij doorgeeft (e.v.t via een privé bericht) dan kijk ik naar het verbruik tussen juli 2012 en nu en kan ik je aangeven of dit een ongebruikelijk verbruik is.

Wat betreft de vergelijking met het gemiddelde in het postcodegebied, het is lastig te zeggen of dit een reëel beeld geeft. Als bij jou in de buurt bijvoorbeeld veel woningen leegstaan kan dat een vertekend beeld geven. Het is dus belangrijk dat we alleen even naar jouw verbruik kijken om te zien of dat redelijk is of niet voor jouw woon- en leefsituatie.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Ps: ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en het onderwerp wat aangepast voor de duidelijkheid.

Groet, Kelly
Badge
Dat is een lastige Janette,

Want een hoger verbruik kan ook een oorzaak zijn van een verouderde ketel of dat je temperatuur te hoog staat voor je cv water. Als je nu in een nieuwbouw woning woont, dan heb je ook met een periode van vocht te maken dat uit je moet trekken waardoor je meer stookt. 

Reageer