Deel jouw ervaring over Mijn Eneco | Eneco Community

Deel jouw ervaring over Mijn Eneco

• 14 november 2018
  • 100 reacties
  • 72776 Bekeken
Deel jouw ervaring over Mijn Eneco

Toon eerste bericht

100 Reacties

Ik ben niet zo lang klant bij Eneco(01-05-2018)dus weinig contact gehad.Maar,een ding weet ik zeker geen Toon meer voor mij.Een aantal storingen gehad met Toon heeft het wel kunnen oplossen via de site.Nu weer een storing met ketel/thermostaat module,inmiddels heb ik de Toon thermostaat verwijderd.Nu gewoon weer verder met mijn oude thermostaat.
De service van Eneco is goed, mochten er problemen zijn dan worden deze altijd snel opgelost. De app is bovendien super handig!
"Mijn Eneco app" werkt snel en goed. Totdat je overgaat op slimme gas- en/of elektrameter. Dan ben je alle verbruiksgegevens uit het verleden in 1 klap definitief kwijt... 😞
Je energiezaken 24/7 online regelen. Je termijnbedrag, betaalwijze en datum van betaling aanpassen. En inzicht in toekomstige (jaar)nota’s. Handig!

Maar hoe makkelijk werkt Mijn Eneco voor jou? We zijn benieuwd naar jouw ervaring.

? Deel jouw ervaring hieronder met Mijn Eneco en maak kans op één van de AFAS Live vipkaarten.(Lees de actievoorwaarden hieronder)

Ik ben echt heel blij met Eneco. En de Mijn Eneco App. Elk jaar Ontstaat bij kennissen de discussie “ naar welke leverancier ga jij dit jaar? Ik blijf altijd bij mijn favoriet Eneco. Mensen gaan de discussie aan; je bent een dief van je eigen portomnnee, het kan goedkoper, je moet elk jaar naar een ander overstappen bla bla bla. Nou ik heb nog nooi een probleem gehad met Eneco, de service is top, de app en je verbruik duidelijk en overzichtelijk, géén verborgen kosten, geen gedoe dat je met een dubbele leverancier zit omdat de overstap niet goed geregeld is, klantenservice goed bereikbaar, je termijn dragen is zo aangepast als je denkt veel minder of meer te gebruiken dan anders. Dit zie je ook weer direct terug op mijn Eneco. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zeg altijd goedkoop is duurkoop! Eneco, geen poppenkast, ze doen gewoon waar ze goed in zijn! Ga zo door!
mijn Eneco, heel overzichtelijk en handig, je hebt 24/7 zicht op je gegevens en verbruik
Leuke overzichten waarbij je precies de teruglevering van elektriciteit terug kunt zien.
Zo ben je nog bewuster bezig met je energieverbruik.
Tip, hou ook rekening mee met de teruglevering voordat het termijnbedrag wordt vastgesteld. Hier wordt namelijk standaard geen rekening mee gehouden. Het is trouwens wel makkelijk om het bedrag zelf aan te passen, maar zou door hier rekening mee te houden niet nodig moeten zijn.
Verder super tevreden
Ik heb al 4 jaar een PV en het lukt prima om een reëel voorschotbedrag te krijgen, maar ik heb slimme meters. Zit er daardoor misschien een foute vaststelling in?
Ik heb al 4 jaar een PV en het lukt prima om een reëel voorschotbedrag te krijgen, maar ik heb slimme meters. Zit er daardoor misschien een foute vaststelling in?
ik ben overgestapt naar Eneco en dan gaan ze uit van het verbruik en houden ze geen rekening met teruglevering, heb ook een slimme meter.
Dan is het nog te vroeg om een goede inschatting te maken. Is je PV dus ook aangemeld bij energieleveren.nl?
Zo ja, ook weer opgelost.
Je zal zien dat dat volg jaar veel beter gaat, omdat er dan historie is opgebouwd.
Dan is het nog te vroeg om een goede inschatting te maken. Is je PV dus ook aangemeld bij energieleveten.nl?
Ook weer opgelost.
Je zal zien dat dat volg jaar veel beter gaat, omdat er dan historie is opgebouwd.

Bedankt voor de tip om aan te melden bij energieleveren.nl ga me daar eens in verdiepen
Mijn eneco is overzichtelijk en erg makkelijk in gebruik. Met name met de app kun je snel bijhouden wat jouw gebruik is. Dus gebruikersvriendelijk en geeft inzicht. Ik geef mijn eneco een 👍en een ☺
Opvallend dat er zoveel positieve reacties komen. Heb mijn reactie al eerder in dit topic gegeven waarom ik ontevreden ben. Ben al bijna 5mnd bezig om het juiste verbruik zichtbaar te krijgen.

Helaas heeft Eneco met moeite 2x een overzicht gestuurd waar ze mee rekenen. Veide overzichten kloppen voor geen ene ....

jammer maar dit is mijn ervaring
Wij zijn al jarenlang trouwe klanten bij Eneco. Toon vind ik heel overzichtelijk, je kan het verbruik zien en je kan ook een programma aan zetten zodat alles op bepaalde tijden automatisch aan en uit gaat. Heel makkelijk! Ook kun je zien welke software downloads er zijn en worden er adviezen over het onderhoud gegeven.
Al lange tijd klant bij Eneco en eigenlijk tot volle tevredenheid. Prima klantenservice, fijne website en handig om je energiezaken 24/7 te kunnen bekijken en regelen. Een minpuntje vind ik het maandelijks moeten betalen voor het Toon abonnement, terwijl dit juist Eneco klanten zou moeten stimuleren om bewust met energie verbruik bezig te zijn.
Goede website... zeer makkelijk en een goed overzicht van mijn verbruik.
Overzichtelijk en alles is snel te vinden.
tevreden over gestapt dit jaar met de belofte dat ik 1 jaar gratis toon abb zou krijgen en later werd dit 100,00 korting. En dit werd nu ineens terug gekeerd ivm u heeft al een gratis Toon. Zoals dit bewijs als screenshot en dezelfde dame draait het terug. Met de opmerking ja kan ik niks aan doen was verkeerd ingelicht: ja dus ik ook en ga zeker overstappen terug naar mijn oude leverancier want tegemoetkoming was 50,00 uhm nee 100,00 en ik ga akkoord zoals afgesproken.

Ik heb spijt dat ik voor Eneco ben gegaan. Ik ben eerst 1 maand bezig geweest om me meterstanden in orde te krijgen en werd continu van het kastje naar de muur gestuurd. Nu is dat eindelijk in orde kan ik maandelijks niet via de app de standen doorgeven want ik heb geen slimme meter. Ook mijn teruglevering kan ik nergens kwijt. En geef je dit aan op klacht.nl wordt er gezegd dat het wel kan ga je naar feedback op de app blijkt het niet te kunnen. Dus ik moet maar aan het einde van het jaar hopen dat ik niet te kort heb betaald zodat ik dan moet bij betalen. Kortom eneco na dit jaar. Nooit meer!!!
De nieuwe TOON app is vriendelijk in gebruik door de grote button’s
dit zorgt coor een kleine kans op fouten, verkeerde knop in drukken.

Ook de kleur keuzes zijn prettig rustig en niet schreeuwend.

Punt van kritiek de “hue” knop midden onder is een onhandige plek in de TOON app, als ik op mijn iphone net iets te laag zit met mij. Duim of vinger en omhoog swipe trek ik het iphone bedieningspaneel omhoog ipv het Hue benieningspaneel. Beter zou deze als losse button (zoals stroomverbruik tegel) gemaakt worden.
Via mijn Eneco kun je wanneer je maar wilt je gegevens nakijken. Ik maak er nauwelijks gebruik van dus ga me er verder in verdiepen, want volgens mij kan ik er nog veel meer mee!
Helaas werkt de app van Mijn Eneco niet zoals ik had gehoopt. Ik heb sinds kort een warmtemeter in huis en heb niet echt een goed idee van kosten die hierbij komen kijken. Via de app / Mijn Eneco kun je meterstanden doorgeven en zou dit allemaal uitgerekend moeten worden. Ideaal, als het werkt....

Tot op heden (al bijna een half jaar) werkt de app niet goed. Meterstanden worden niet geaccepteerd omdat deze teveel af zouden wijken van de verwachting, of de kosten die erbij horen worden niet goed uitgerekend. Ik heb al regelmatig contact gehad via de feedback knop in de app. Het schijnt heel lastig te zijn om dit allemaal weer te herstellen...

Verder is het inzien en aanpassen van het termijnbedrag wel mogelijk, dit werkt dan ook hoe je het zou mogen verwachten!
Zeer blij met de huidige mogelijkheden van Mijn Eneco; inzicht en besparen op energie wordt hierdoor steeds meer een leuk en uitdagend spel!:-)
Veel aanbieders leveren energie op maat,
Maar Eneco is toch waar ik voor gaat!
Van Eneco kan ik altijd van op aan,
Ze laten me nooit in de kou staan
De service verdiend een dikke acht,
Zeg ik met een brede lach
Zeker de warmte is in de decembermaand erg fijn,
Ik ben blij om klant van Eneco te zijn!
Handig om alles zelf te regelen, natuurlijk gaat Eneco daar hun vaste klanten voor belonen: Korting!! 🙂
Ik gebruik mijn Eneco bijna nooit, ik geef m’n standen door zodra me dat gevraagd wordt per mail, jaarnota komt ook per mail dus ik hoef verder niet op mijn Eneco te kijken.
Ik deel graag iets waarmee ik bevestig werd dat ik goed bij Eneco zit: ik werd in een winkel aangesproken door een verkoper van een concurrerend energiebedrijf. Volgens hem zou overstappen me veel euro’s opleveren, maar nadat hij zich verdiepten in wat werkelijk zou betekenen voor me levert het gesprek enkel zijn excuses op ;-)
De sleutel ligt in het feit dat Eneco terug levering eerlijker voor de klant saldeert dan de concurrent. Daar ben ik blij mee!
Ik vind alleen vervelend dat ENECO zo opdringend doet om mij toestemming om mijn slimme meter af te mogen lezen…

Ook ik werd aangesproken in een winkel en heb aan hen duidelijk uitgelegd dat ze nooit goedkoper EN beter konden zijn dan Eneco.
Wat heeft het voor zin om goedkoper uit te zijn en dan geen service te krijgen? Nee, van mij hoeft dat niet. Ik blijf bij Eneco .

Reageer