Bedien je Toon met de Nederlandse versie van Google Assistant! | Eneco Community

Bedien je Toon met de Nederlandse versie van Google Assistant!

• 26 juli 2018
  • 38 reacties
  • 20727 Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Jammer om te horen, maar wel een wijs besluit, denk ik.....
Immers als het niet goed werkend is te krijgen dan geeft dat alleen maar irritatie.
Jullie hebben het in ieder geval geprobeerd en dat vind ik al heel wat.
Keep up the good work!?
Hoi @KevinD jammer dat jullie al na zo’n korte tijd met dit project stoppen. Zelf heb ik naast de google home ook Alexa dus een connectie met toon dmv olisto heb is zonder de home maar toch.

succes met nieuwe projecten
"Iedereen met een iPhone zal helaas nog even moeten wachten tot de Google Assistant app voor iOS beschikbaar komt in de App Store."

Integratie met Siri lijkt me een logischer keuze voor Apple gebruikers. Apple gebruikers van Siri naar Google Assistant te laten overschakelen alleen voor Toon lijkt me niet bepaald gebruikersvriendelijk. Staat het al op de planning om Toon ook naar Siri te laten luisteren?
Toon®️ rechtstreeks met Siri laten communiceren zit er helaas nog niet in. Als de stekker er met Android uit is getrokken, dan zal IOs ook niet snel onderzocht worden.

Je zal je via een omweg moeten regelen. Zie hiervoor Youtube.
Zou wel graag willen weten of dit project nog loopt en op korte termijn resultaat kunnen verwachten. Nee is ook een antwoord en dan kunnen diegene die het willen overgaan naar nest. Zeker nu google home wordt uitgerold in Nederland is dit, met alle respect, geen rare eis meer voor Toon. Graag reactie.
Heb je dit topic gelezen?

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/toon-bedienen-met-stem-via-google-home-slimme-speaker-16672/index1.html
Reputatie 7
Badge +9
Toon is prima te besturen met Google Home. Doormiddel van de koppeling van Olisto. Heb hier ook een Google Home, Toon besturen gaat perfect.
Inderdaad Ricardo!
Met de in de link genoemde werkwijze moet het zo lukken.
Ik zelf overweeg ook de mini voor €59 te kopen.
Leuk speelgoed.
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad Ricardo!
Met de in de link genoemde werkwijze moet het zo lukken.
Ik zelf overweeg ook de mini voor €59 te kopen.
Leuk speelgoed.

Ik heb de grote broer hier staan Ton. Voor de mini heb ik Google assistant sdk geïnstalleerd op een Raspberry Pi. Ik vind het geweldig werken, vooral om de Hue lampen te bedienen. Sinds vorige week zaterdag 3 Ikea lampen gekoppeld aan de Hue bridge, zelfs dat werkt perfect samen, waar Siri alleen de echte Hue lampen uitgeschakeld.
Daar twijfel ik ook nog aan. Zie jij erg veel voordelen tov z'n broertje?
Opzich werkt het hier perfect. Heel af en toe dat hij niets doet.

bijna alles kunnen koppelen eraan, echter mijn hub van harmony dan weer niet. Anders kon ook al mijn media met stem hanteren
Heb je dit topic gelezen?

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/toon-bedienen-met-stem-via-google-home-slimme-speaker-16672/index1.html

Dank je, eveneens voor jullie snelle respons. Werkt prima inderdaad. Ik vond olisto niet terug in de lijst van bij Google home reeds geïnstalleerde applicaties. Wist niet dat ik direct naar toon kon zoeken, nadat ik een olisto account had aangemaakt. Dank je wel, heren!

Heb zowel google home als mini. Ze zijn regelmatig in de aanbieding op aanbiedingen.nl. Google mini voor 39 euro (geïmporteerd uit Duitsland) Werkt prima. Enige verschil tussen de normale en mini is geluidskwaliteit. Verbazingwekkend hoe snel het in je dagelijkse ritme integreert.

Prettige zondag nog.
Graag gedaan @Kyle070 !
Bedankt ook voor het benoemen van het verschil.
Dat het eigenlijk alleen het geluidskwaliteit was vermoedde ik al.
Ja die Olisto is goed bezig hè? Elke dag heb ik al ongeveer 40 Triggs “lopen”. Ik zou er niet buiten kunnen. Super App!!

Ik ga de komende tijd de aanbiedingen mini in de gaten houden.

Reageer