Aanpassen mijn Eneco wachtwoord lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Aanpassen mijn Eneco wachtwoord lukt niet

• 30 augustus 2019
  • 13 reacties
  • 287 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Hallo,

Sindskort ben ik weer klant van Eneco na enkele jaren bij een andere leverancier klant te zijn geweest. Mijn termijnbedrag is alleen veel te hoog, dus wil ik deze aanpassen in Mijn Eneco. En hier gaat het helaas mis.

Ik probeer mijn wachtwoord van mijn Eneco te resetten (mail laten sturen naar het bekende mailadres), alleen krijg ik maar geen e-mail binnen. Ik ben hier al ruim een week mee bezig, mail gestuurd naar digital@eneco.nl (geen reactie gehad), vandaag 20 minuten aan de telefoon, maar helaas kunnen ze me ook niet helpen en hebben ze me naar dit forum verwezen.

Waarschijnlijk gaat het fout omdat ik nu een ander klantnummer heb, die gekoppeld is aan hetzelfde mijn eneco account/emailadres. Ik weet niet hoe dit opgelost kan worden, dus hoop dat iemand dat hier wel weet!

Alvast bedankt!

Barbara
icon

Beste antwoord door VincentN 31 augustus 2019, 12:03

Bedankt, Barbara!

Jouw e-mailadres kwam ik inderdaad tegen bij een oud klantnummer. Dit kan de oorzaak zijn.
Voor het gemak heb ik aldaar het e-mailadres verwijderd.

Ik heb zojuist de opdracht gegeven een bericht te sturen om je wachtwoord te resetten. Ik verwacht dat dit bericht zo aankomt.
Wil je dat in de gaten houden en mij op de hoogte houden?

Afhankelijk van de stappen die je zover al hebt gedaan; met een nieuw klantnummer is het ook de bedoeling eerst te registeren.
Dat kan je via deze link doen.
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen Barbara,

Welkom terug bij Eneco en welkom op de Community!

Ik help je via deze weg graag verder.
Het klantnummer in je profiel is dat van je huidige contract? Het e-mailadres klopt ook?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet, Vincent
Hi Vincent,

klopt!

dank je alvast,
Barbara
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt, Barbara!

Jouw e-mailadres kwam ik inderdaad tegen bij een oud klantnummer. Dit kan de oorzaak zijn.
Voor het gemak heb ik aldaar het e-mailadres verwijderd.

Ik heb zojuist de opdracht gegeven een bericht te sturen om je wachtwoord te resetten. Ik verwacht dat dit bericht zo aankomt.
Wil je dat in de gaten houden en mij op de hoogte houden?

Afhankelijk van de stappen die je zover al hebt gedaan; met een nieuw klantnummer is het ook de bedoeling eerst te registeren.
Dat kan je via deze link doen.
bedankt Vincent!

Helaas krijg ik de mail voor het resetten van het wachtwoord nog steeds niet binnen. Als ik me daarnaast wil registreren, krijg ik de melding dat ik er al een account is met mijn mailadres. Andere mails, bijv. opvragen gebruikersnaam, krijg ik wel. Alleen die voor het resetten van het ww niet. Heb je nog andere tips? 😬
Reputatie 6
Badge +2
Goed dat je dat ook geprobeerd hebt.

Heb je een alternatief e-mailadres en dat ook geprobeerd?
Helaas niet... Zou het ook niet vreemd zijn, als ik verder wel de mail voor mijn klantnummer op mijn eigen mailadres krijg? Zijn er nog andere opties?

Als ik een alternatief zou hebben, kan het mailadres dan wel weer terug worden gewijzigd trouwens?
Kan er niet een tijdelijk ww worden gemaakt en die privé worden gemaild, dat ik hem direct aanpas? Idee? 😏

bedankt!
Reputatie 6
Badge +2
Helaas niet... Zou het ook niet vreemd zijn, als ik verder wel de mail voor mijn klantnummer op mijn eigen mailadres krijg? Zijn er nog andere opties?

Als ik een alternatief zou hebben, kan het mailadres dan wel weer terug worden gewijzigd trouwens?

Een alternatief e-mailadres kan gebruikt worden voor het inloggen, je krijgt dan andere communicatie via je oude adres.
Is er echt geen andere manier dan met een alternatief emailadres? Kan mijn reguliere niet uit alle systemen worden verwijderd of op een andere manier een wachtwoord worden toegezonden?

Dank!
Reputatie 7
Badge +5
@barbaraa

Ik ga voor je uitzoeken of het mogelijk is om je oude account te wissen, zodat je met hetzelfde e-mailadres een nieuw account kan aanmaken. Zodra hier meer over bekend is, laat ik het in dit topic weten.

Groet, Denise
Dank je wel Denise!
Reputatie 7
Badge +5
@barbaraa

Heb je de e-mail met daarin de wachtwoord reset dit keer wel ontvangen?

Groet, Denise
Yes, het werkt! Dank je wel voor je hulp 🙂

Reageer