Aangepaste tarieven in Mijn Eneco na btw-verhoging | Eneco Community
vraag

Aangepaste tarieven in Mijn Eneco na btw-verhoging

• 13 november 2012
  • 12 reacties
  • 828 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Mijn tarief voor Internetvoordeel Ecostroom lente 12 tot 010713
is zonder enig bericht gewijzigd. De oude prijs enkeltarief stond op 0,2112.. per KWh. Nu staat er op Mijn Eneco

0,2147 Per kWh. Waarom is dit niet via e-mail, telefonisch of briefpost naar mij gemeld? Mogen jullie dit zonder enig bericht verhogen, en
per wanneer is dit Precies verhoogd?

Bij Mijn tarief voor Internetvoordeel gas lente 12 tot 010713 Op Mijn Eneco staan helemaal Geen bedragen.
"Er zijn geen tarieven gevonden" is de boodschap.
In mijn contract staat er een totaal per M³ (inclusief BTW (19%) en energiebelasting) van 0,59092. Waarom staat hier niets over in Mijn Eneco? Is dit tarief nog steeds hetzelfde? Lijkt me niet met de BTW verhoging van afgelopen oktober.
Zo nee wat is dan het huidige tarief en per wanneer is deze verhoging ingegaan?

Nogmaals vindt ik het raar dat dit op geen enkele manier naar mij toe is gecommuniceerd, en dat de gastarieven op Mijn Eneco onbekend zijn.

Ik heb hier nu een tijd geleden over gebeld, zou het uitgezocht worden heb er nooit meer wat van gehoord. Een paar dagen terug een mail naar [email]onlineservice@eneco.nl[/email] gestuurd, ook geen reactie.

Probeer het nu maar zo om duidelijkheid te krijgen.

12 Reacties

Reputatie 3
Badge
Heeft dit niet te maken met belastinverhoging? Geen enkel bedrijf heeft mij geinformeerd. Denk hierbij zoals telefoon enz.
Dat zou kunnen, wat prima is, maar voor het gas is het dus totaal niet zichtbaar wat ik nu moet betalen. Enige manier om dit in te zien is via Mijn Eneco en daar staat tarieven onbekend bij gas.

Ik hou heel netjes mijn meterstanden met prijs, vastrechten stedin en alles bij, om per periode te kunnen zien wat mijn verbruik en de bijbehorende kosten zijn. Graag heb ik deze informatie dus gewoon tot mijn beschikking. Ik moet gewoon in kunnen zien wat ik moet betalen voor gas.
Heeft dit niet te maken met belastinverhoging? Geen enkel bedrijf heeft mij geinformeerd. Denk hierbij zoals telefoon enz.

Zou kunnen inderdaad dat dit de BTW verhoging is, maar ik heb een variabel contract. Vraag me dus af of het onbelaste tarief ook is verhoogd.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Danny,

Welkom op het Eneco Forum 🙂 Op 12 november 2012 (gister) hebben we je e-mail ontvangen. Hierop ontvang je normaal gesproken binnen enkele werkdagen een reactie. Omdat ik je nu via deze weg een antwoord geef, ontvang je geen reactie op de e-mail. Dat je niet bent teruggebeld terwijl je dit wel hebt afgesproken, is natuurlijk niet de bedoeling. Ik bied je hiervoor onze excuses aan. Hieronder geef ik je graag een toelichting op de tarieven.

Je hebt met ons een Internetvoordeel contract tot 1 juli 2013. We hebben inderdaad de tarieven op Mijn Eneco aangepast. De btw over het leveringstarief en de btw over de Energiebelasting zijn per 1 oktober 2012 verhoogd. Daarom vindt je op Mijn Eneco nu andere tarieven terug. Bij jou hebben we door de btw-verhoging het termijnbedrag aangepast van € 120,00 naar € 122,00. De reden van de verhoging hebben we schriftelijk aan je toegelicht. We informeren je niet apart over de verhoogde tarieven per kWh en m3 als gevolg van het btw tarief van 21%. Het is mij onduidelijk waarom je aangeeft dat je een variabel contract hebt. Het leveringstarief bij het Internetvoordeel contract ligt namelijk vast en we passen het leveringstarief tot 1 juli 2013 niet aan. Alleen belastingen en overige heffingen, waar Eneco geen invloed op heeft worden aangepast.

Ik geef direct door aan de beheerders van de website dat het je niet lukt de tarieven van gas in te zien. Als ik hierover meer weet of wanneer het probleem is verholpen, kom ik hier op terug.

Groet,
Mike
waarom ik dacht dat de tarieven zelf verhoogd waren is omdat ik zag dat naast het normale tarief, het vastrecht ook verhoogd was. Dit zal dan vast ook onder de btw verhoging vallen.

Ik wacht uw antwoord met betrekking op Mijn eneco af.

alvast bedankt.

Groet

Danny
Reputatie 4
Badge +1
Klopt, over alle componenten betaal je btw. Dus ook over het vastrecht.

Afgesproken, ik hou je op de hoogte!

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Nu begreep ik in toon ook bericht over gewijzigde gas prijzen 😉 ik dacht al. heb toch een contract.
Ik heb nog een vraagje Mike, Je zegt dat over alle componenten BTW verhoging gaat. Dus ook over het tarief per KWh elektriciteit en M3 gas. Hoe kunnen jullie bij eneco weten wat mijn verbruik aan kwh en m3 gas is voor 1 oktober en daarna? Ik heb geen meterstanden per 1 oktober door hoeven geven. Dat bepaald toch wel een redelijk bedrag met de eindafrekening eind januari. Laten jullie hier een standaard berekening op los of iets dergelijks?

groet,

Danny
Reputatie 4
Badge +1
Goeie vraag 🙂 Op basis van het gehele verbruik dat we constateren op de komende jaarnota, berekenen we op basis van graaddagen tot op de dag nauwkeurig wat je verbruik tot 1 oktober 2012 is geweest. Deze schatting kunnen we aan de hand van de warme en koude dagen goed berekenen. Het is namelijk niet haalbaar bij alle klanten de standen van 1 oktober 2012 op te vragen.

Groet,
Mike
Hallo, 1 week geleden inmiddels heb je gezegd dat je gelijk toen zou uitzoeken waarom mijn gastarieven niet zichtbaar zijn op mijn eneco. Tot op heden nog steeds niets gehoord. Ook is het probleem nog niet opgelost.

Graag een reactie waarom het zo lang duurt.

Groet.

Danny
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Danny,

Klopt, we zijn er nog mee bezig. Het probleem is bekend en we informeren jullie via het forum wanneer het probleem is opgelost.

Groet,
Mike
De prijzen van mijn gastarief internetvoordeel moeten al bekend zijn vanaf oktober. Als dit niet op mijn eneco staat is jammer, maar mail mij dan even de prijzen! Dat deze prijzen onbekend zijn lijkt mij nogal onwaarschijnlijk zo niet onmogelijk.

Groet,

Danny

Reageer