Weergave stroomverbruik bij slimme meter | Eneco Community
vraag

Weergave stroomverbruik bij slimme meter

• 10 september 2012
  • 3 reacties
  • 420 Bekeken

Hallo, gisteren mijn slimme meter geactiveerd zodat ik het stroomverbruik af kan lezen.
Volgens de grafiek zou mijn stroomverbruik in april 711 kwh zijn geweest.
Mijn normale verbruik per maand ligt rond de 130 kwh. Ik woon alleen en ben vaak azwezig.
Over april hoort de grafiek ook gewoon  rond de 130 aan te geven. Wat is hier aan de hand?

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
@Janneman : Als je slimme meter gisteren is geactiveerd dan zijn de gegevens uit april mogelijk niet van de slimme meter.  Zijn de overige maanden wel rond de juiste waarde ?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Janneman,

Allereerst wil ik je welkom heten op het Eneco forum. Wanneer je beschikt over slimme meters worden je standen 1 keer in de 2 maanden opgehaald bij je netbeheerder. Wanneer je je slimme meters activeert worden de standen elke dag opgehaald. Wij hebben op 1 januari de standen opgehaald, op 1 maart is dit mislukt en op 1 mei zijn ze weer opgehaald. Je ziet nu dat het verbruik van de maanden januari tot en met april op de maand april is terechtgekomen. Ik heb dit gemeld bij de beheerders van Eneco Tussenstand Slim. Dit heeft geen effect op je jaarafrekening. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet,

Folkert
Tot 31december 2012 kon ik in MijnEneco het verbruik van E en Gas uitlezen ( grafiek etc)
Ook kon ik de datum zien wanneer mijn slimme meter was uitgelezen dit kan nog steeds alleen op 31-12-2012 voor het laatst uitgelezen.
Sinds 1 januari 2013 tot heden kan ik mijn verbruik van E en Gas niet uitlezen ( grafiek etc) staat aangegeven dat het enige weken gaat duren?
Is er een storing dat een en ander niet wordt aangeven?

Reageer