Warmteverbruik meer dan verdubbeld | Eneco Community

Warmteverbruik meer dan verdubbeld

• 16 april 2013
  • 56 reacties
  • 8500 Bekeken

Toon eerste bericht

56 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Toch word er heel snel gezegd.

"Het kan raadzaam zijn om de binnen installatie door een erkend warmte installateur te laten inregelen, mogelijk is dit nu niet goed afgesteld met een minder optimale werking van de installatie tot gevolg."

of "de thermostaat kranen werken niet goed."

dit alles op kosten van de bewoner.

(het zou eigenlijk zo moeten zijn) 

Wijkt het verbruik ineens heel sterk af met wat gebruikelijk is , dit is ook te zien door de energie leverancier.
Dat er dan een redelijke prijs voor het onderzoek gevraagd word.
Is het ijken / controleren nu 25 tot 50 euro dan is het nog wel te overzien voor de meeste mensen.
Maar met een kosten post van 200 - 300 euro dat is niet te doen.

Ja Jan, maar ik hoor ook met enige regelmaat zeggen dat het gebruik in lijn ligt mét het gemiddelde. Dus ja..... Waar zit het dan in. 

Over de kosten van het ijken, heb ik mijn vraagtekens. Dat is gewoon een belachelijk hoog bedrag. Gemiddelde werknemer kost €80 per uur. Zouden ze 3,5 uur bezig zijn mét ijken. Geloof je het zelf. Daar word volgens mij grof aan verdiend.
Reputatie 4
Badge
Het is natuurlijk ongelofelijk duur, maar als ik even ga googlen kom ik bedragen tegen van 400 en 700 euro.

Wat kost een ijking?
Uw netbeheerder mag zelf bepalen hoeveel u voor een ijking moet betalen. ACM (Autoriteit Consument & Markt) stelt deze tarieven namelijk niet vast. Ijking gaat op basis van kosten ongelijk. Dat betekent dat u eerst moet betalen. Blijkt dat de meter buiten uw schuld om niet goed functioneert? Dan krijgt u na de ijking uw geld terug. Lees voor meer informatie de algemene voorwaarden van uw netbeheerder.

Bron 

Eigenlijk zou de ACM dit wel moeten doen.
Badge
Toch word er heel snel gezegd.

"Het kan raadzaam zijn om de binnen installatie door een erkend warmte installateur te laten inregelen, mogelijk is dit nu niet goed afgesteld met een minder optimale werking van de installatie tot gevolg."

of "de thermostaat kranen werken niet goed."

dit alles op kosten van de bewoner.

(het zou eigenlijk zo moeten zijn) 

Wijkt het verbruik ineens heel sterk af met wat gebruikelijk is , dit is ook te zien door de energie leverancier.
Dat er dan een redelijke prijs voor het onderzoek gevraagd word.
Is het ijken / controleren nu 25 tot 50 euro dan is het nog wel te overzien voor de meeste mensen.
Maar met een kosten post van 200 - 300 euro dat is niet te doen.

Voor het ijken van een warmtemeter is de kostenpost zelfs 400 - 500 euro! Zie de post van Kelly een eindje terug.

Inderdaad niet echt goed te doen,
Reputatie 4
Badge

Voor het ijken van een warmtemeter is de kostenpost zelfs 400 - 500 euro! Zie de post van Kelly een eindje terug.

Wat ik zei, ik kom zelfs bedragen van 700 euro tegen.
ACM zou eigenlijk in moeten grijpen toch.
Reputatie 7
Badge +7

Wat ik zei, ik kom zelfs bedragen van 700 euro tegen.
ACM zou eigenlijk in moeten grijpen toch.

Dus ik zat nog veelste laag .
Reputatie 4
Badge

Dus ik zat nog veelste laag .
Duidelijk ja. Misschien is 700 euro nog niks als je gaat zoeken op google.

Reageer