Warmteverbruik 47GJ! gemiddeld verbruik mijn postcode 27GJ! | Eneco Community

Warmteverbruik 47GJ! gemiddeld verbruik mijn postcode 27GJ!

• 15 december 2014
  • 3 reacties
  • 493 Bekeken

Ik zit hier al jaren mee en wil dit nu eindelijk bekend maken en hulp vinden!
Ik woon in een maisonette woning van ca 50 vierkante meter! een huis/slaapkamer en zijn met zijn tweeen.
Mijn verbruik is de laatste jaren giga hoog( zie tags) mijn jaarverbruik dit jaar is 47GJ! ik gebruik dus 20GJ meer dan een gemiddeld verbruik bij mij postcode.
aangezien ik dit jaar weinig gestookt hebt snap ik niet hoe ze aan 47GJ komen! nog meer dan vorig jaar,46GJ,jaar daarvoor 45GJ,en in 2011 31GJ! en dat toen juist de winter strenger was. dus de laatste 3 jaar enorm verbruik. en kan me nog herinneren dat 2 x een andere meter geplaatst was. Ik wil dit gewoon bekend maken. Ik heb vorig jaar eneco nog over gebeld en die zeggen,je kan niet vergelijken met je buren! die de helft verbruiken wat ik verbruik. Ik heb al jaren een gevoel dat er iest niet klopt,dat er een lek is ofzo,dat er afgetapt wordt. ik weet het echt niet meer,wat je kan doen! een advocaat inschakelen? kost geld en dat heb ik niet. desnoods het op de media gooien,programma de rijdende rechter ofzo. weet iemand wat ik anders kan doen? Dit is gewoon onmogelijk,heb 1 van de kleinste appartement van Nederland en betaal voor een eengezinswoning met kids. mijn maandelijkse stadverwarming kosten is 135 euro! zit nog geeneens stroom bij. Ik wil dit gewoon bekend maken.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
beste @ Marcel D
jammer dat er nog geen moderator op je post heeft gereageerd.
ik heb zelf geen verstand van stads verwarming en GJ

kloppen de standen op je meter met de door Eneco gehanteerde gegevens ?
als de laatste 3 jaar alles is gestegen en je niet meer bent gaan verbruiken ( verwarming hoger , meer warmwater.)

dan zou er wat mis kunnen zijn met de installatie ( is deze al eens gecontroleerd ) de afgelopen jaren?

mvg,

jan
Wat ik niet begrijp is waarom had je in 2011 iets meer dan 28 Gj.
Als je stappen wilt ondernemen, dan zou ik maar eens gaan beginnen om maandelijks; misschien beter wekelijks, de standen te gaan monitoren.
Dan bouw je inzicht op en valt misschien op wanneer je opeens meer gebruikt.
Nu heb je die kennis niet!

Controle die je zelf kan doen is kijken of als je knoppen van radiatoren dicht doet, of er dan geen water toch doorlekt.

En wat is de standaard temperatuur die je kiest in jet huiskamer? Daar zeg je niet over?
Reputatie 5
Badge +3
Beste Marcel D,

Welkom op ons forum. Allereerst excuses dat wij, de moderators, je bericht hebben gemist.
Ik snap dat je het verbruik in twijfel roept. Het is aanzienlijk hoog, voor een 2-persoonshuishouden in een klein appartement.

Wij zien echter momenteel geen reden om aan te nemen dat de installatie niet juist werkt. Wij zien ook dat de afkoeling op de meter in orde is. Ik denk dat het heel belangrijk is om je verbruik goed te monitoren. Om daar althans mee te beginnen. Brandje vroeg het al, maar wat is de standaard temperatuur in je woonkamer? Probeer eens wat zuiniger met het verbruik om te gaan en hou ondertussen de standen bij. Kijk eens of dat effect heeft.

Voor een juist beeld; in het verbruik van periode 2013-2014, zit ook nog de maand maart 2013. De afrekening gaat over de periode 12-3-2013 tot 13-3-2014. De winter van 2013 was erg koud en duurde ook lang. Dit verklaart in ieder geval deels het hogere verbruik in die periode.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Groet, Kelly

Reageer