Wanneer meterstanden doorgeven. | Eneco Community
beantwoord

Wanneer meterstanden doorgeven.

• 10 september 2014
  • 31 reacties
  • 6276 Bekeken

Hallo,

Afgelopen jaren heb ik rond deze periode al ruim een maand mijn meterstanden door moeten geven. Nu helaas nog geen kaart van eneco ontvangen om de standen door te geven. Heeft iemand hier toevallig enig idee wanneer deze in de bus kan vallen?
icon

Beste antwoord door Kelly 11 september 2014, 09:15

Hallo Roland!

Welkom op het forum. Goed dat je dit in de gaten houdt zelf. Het opnamemoment is 25 september 2014. Tegenwoordig ontvang je ongeveer 2 weken van te voren de meterstandenkaart, per e-mail.
Een dezer dagen kun je een e-mail van ons verwachten. Mocht je rond de 25e onverwacht toch geen e-mail ontvangen hebben (check wel even je spamfilter), dan kun je de meterstanden ook aan mij doorgeven via een privé bericht. Dan verwerk ik ze direct voor je.

Het 9-cijferige opnamekenmerk voor het online doorgeven, kan ik je nu nog niet geven. Dat kenmerk wordt pas aangemaakt zodra het opnameverzoek door ons wordt verstuurd.

Houd het dus even in de gaten en anders weet je ons te vinden!

Groet, Kelly
Bekijk origineel

31 Reacties

Reputatie 4
Badge
Goed dat je dit aangeeft, en op let. Je kunt je standen ook online doorgeven, of wachten tot dat een moderator reageert die inzicht heeft in jou gegevens.
Bedankt voor je bericht!
Die link had ik ook gevonden, maar ik heb dat 9cijferig nummer dus niet.
Ach, anders morgen een klantenservice bellen.
Reputatie 4
Badge

Ach, anders morgen een klantenservice bellen.

Of even wachten tot een moderator reageert op dit bericht. Vaak word het dan meteen opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Roland!

Welkom op het forum. Goed dat je dit in de gaten houdt zelf. Het opnamemoment is 25 september 2014. Tegenwoordig ontvang je ongeveer 2 weken van te voren de meterstandenkaart, per e-mail.
Een dezer dagen kun je een e-mail van ons verwachten. Mocht je rond de 25e onverwacht toch geen e-mail ontvangen hebben (check wel even je spamfilter), dan kun je de meterstanden ook aan mij doorgeven via een privé bericht. Dan verwerk ik ze direct voor je.

Het 9-cijferige opnamekenmerk voor het online doorgeven, kan ik je nu nog niet geven. Dat kenmerk wordt pas aangemaakt zodra het opnameverzoek door ons wordt verstuurd.

Houd het dus even in de gaten en anders weet je ons te vinden!

Groet, Kelly
Reputatie 4
Badge
Ik bedoel maar, top Kelly voor je wel hele snelle reactie.
Super, snelle reactie dankjewel!
Reputatie 2
Badge
Mag ik aannemen dat we met de slimme meters deze gegevens niet meer handmatig hoeven te verstrekken aan Eneco? En om die reden dan ook geen bericht zullen krijgen?
Reputatie 5
Badge +3
Dat klopt JSE, met slimme meters ontvang je van ons geen verzoeken om de standen door te geven, die worden namelijk automatisch uitgelezen. Dat is nou juist 1 van de voordelen van een slimme meter 🙂
Ik heb hier de afgelopen week ook al twee keer een e-mail over gestuurd en een keer over gebeld en snap werkelijk niet, waarom ik dit duidelijke antwoord van Eneco ook niet direct heb gekregen ipv een excuus dat ik mijn meterstandenkaart nog niet heb ontvangen en de standen als een reply op het antwoord alsnog kan opgeven.
Jammer!
Reputatie 4
Badge
Dat klopt JSE, met slimme meters ontvang je van ons geen verzoeken om de standen door te geven, die worden namelijk automatisch uitgelezen. Dat is nou juist 1 van de voordelen van een slimme meter :)
Toch zou het handig zijn als de meters automatisch uitgelezen worden voor b.v. de jaaropgave, zij een e-mail krijgen(met de meterstanden) dat dit is gebeurd. Dit om misverstanden te voorkomen.
Of gebeurd dit al?
Ik heb hier de afgelopen week ook al twee keer een e-mail over gestuurd en een keer over gebeld en snap werkelijk niet, waarom ik dit duidelijke antwoord van Eneco ook niet direct heb gekregen ipv een excuus dat ik mijn meterstandenkaart nog niet heb ontvangen en de standen als een reply op het antwoord alsnog kan opgeven.
Jammer!

Hoi ronald,

Een replay kan nooit omdat het geautomatiseerd aangemaakte emails zijn.
Dus de mailserver van Eneco accepteert dan geen replay.
Kelly heeft je nu perfect geinformeerd en eind van de maand weet je wat je kan/moet doen.

Bellen is zonde van je geld en je kan je standen ook altijd hier op het forum doorgeven; een moderator, zoals eerder gemeld door Kelly, zal altijd de bevestiging van ontvangst en verwerking aan je melden.
Reputatie 4
Badge

Je kan het ook online doorgeven, zie ook mijn eerdere bericht.
En misschien reageert hier de aankomende week nog wel een moderator op.
Nou, uiteindelijk toch maar telefonisch de standen doorgegeven. Verbruik ligt gelukkig lager dan het jaar ervoor, dus hopelijk een meevallertje!

Wat me wel is opgevallen is dat er op mijn dubbele meter, bij een van de meters weer geen verbruik is geconstateerd. Dit heb ik eerder al bij stedin aangegeven, er zou een monteur langskomen, maar nooit meer wat van gehoord.

Weten jullie toevallig bij wie ik hiervoor moet zijn? En mocht de meter idd kapot zijn, bij wie komen de kosten dan te liggen?
Als je meters niet goed werkt, moet je altijd bij je netbeheerder zijn; in jouw geval Stedin dus.
Stedin (zo vernemen wij hier op het forum wel meer) doet soms toezeggingen en vervolgens gebeurt er niets.

Dus gewoon weer Stedin contacturen en wijzen op de eerdere afspraak.
Qua kosten weet ik niet anders dan dat als er van grove onachtzaamheid van de gebruiker geen sprake is, dan zal Stedin de kosten van herstel van een defecte meter voor haar rekening moeten nemen.

Maar dat kan je aanvullend vragen als je contact met Stedin hebt.
Als je meters niet goed werkt, moet je altijd bij je netbeheerder zijn; in jouw geval Stedin dus.
Stedin (zo vernemen wij hier op het forum wel meer) doet soms toezeggingen en vervolgens gebeurt er niets.

Dus gewoon weer Stedin contacturen en wijzen op de eerdere afspraak.
Qua kosten weet ik niet anders dan dat als er van grove onachtzaamheid van de gebruiker geen sprake is, dan zal Stedin de kosten van herstel van een defecte meter voor haar rekening moeten nemen.

Maar dat kan je aanvullend vragen als je contact met Stedin hebt.

Dank voor je antwoord!
Heb zojuist stedin gesproken,men 3dubbel check naar de kosten gevraagd, maar dit zou mij niets kosten.
Wel meldde deze vrouw van de klantenservice mij dat ik een naheffing zou kunnen krijgen, omdat deze meter heeft stil gestaan.

Nu vraag ik me af of dit daadwerkelijk op mij te verhalen is. Tuurlijk is het zo dat ik moet betalen voor wat ik verbruik, maar een afwijking in mijn meter, het stilstaan had eneco en stedin toch al lang op moeten vallen?
Begrijp je nu waarom ik je naar je netbeheerder verwees........
Ik ben bang dat je je nu "rijk" rekent (zie je eerdere bericht).

Begrijp ik nu dat ze de meter nu wel komen controleren?
Weet je wie je voorheen bij Stedin had gesproken? Was jouw contact toen vast gelegd?

Wel heb je nu bevestigd gekregen dat vervanging/controle van je meter geen kosten met zich meebrengt; logisch zoals ik je al vertelde is Stedin verantwoordelijk voor het goed werken/functioneren van de meters!!
Ze zijn immers ook eigenaar van deze meters...........
Dat hun verantwoordelijk zijn voor die meters is me duidelijk, maar wie zou er dan verantwoordelijk zijn voor de extra kosten als hun meters niet werken?

Weet helaas niet wie ik destijds gesproken heb, was telefonisch en staat bij mij ook niets van vast.
Dat hun verantwoordelijk zijn voor die meters is me duidelijk, maar wie zou er dan verantwoordelijk zijn voor de extra kosten als hun meters niet werken?

Weet helaas niet wie ik destijds gesproken heb, was telefonisch en staat bij mij ook niets van vast.

Zoals ik al eerder schreef zou de netbeheerder ivm grove onachtzaamheid bij jouw kosten in rekening kunnen brengen.
Als dat niet speelt dan is het verder hun probleem.

Of bedoel je met extra kosten het verbruik wat niet geregistreerd is?
Hoe ze daar mee omgaan is mij niet duidelijk en ik ben vermoedelijk net als jij daar super nieuwsgierig naar.
Het is dan ook jammer dat je in de historie nergens op terug kan grijpen.
Het zou de netbeheerder sieren om dat verlies voor hun rekening te nemen. De leverancier zal daar zich (denk ik) bij aansluiten want die rekent af op de stand die de netbeheerder doorgeeft.

Zoals ik al eerder schreef zou de netbeheerder ivm grove onachtzaamheid bij jouw kosten in rekening kunnen brengen.

Hoe ze daar mee omgaan is mij niet duidelijk en ik ben vermoedelijk net als jij daar super nieuwsgierig naar.
Het zou de netbeheerder sieren om dat verlies voor hun rekening te nemen. De leverancier zal daar zich (denk ik) bij aansluiten want die rekent af op de stand die de netbeheerder doorgeeft.

Precies, het verbruik wat niet, of op de verkeerde meter geregistreerd is bedoelde ik.
Ik hou je wel op de hoogte als ik meer weet, maar voorlopig weinig nieuws.
De eerst volgende afspraak wanneer hun een monteur vrij hebben is pas 21-10-2014.

Duurt nog even dus

Precies, het verbruik wat niet, of op de verkeerde meter geregistreerd is bedoelde ik.
De eerst volgende afspraak wanneer hun een monteur vrij hebben is pas 21-10-2014.

Duurt nog even dus

Hoi Ronald,

Treurig dat het zo lang moet duren. Al die tijd zit je in ongerustheid mbt je werkelijke verbruik.
Ik zou maar een soort "zwart"boek bijhouden zodat je beslagen ten ijs komt als ze lastig gaan doen over je verbruik wat niet gemeten is of in ieder geval niet op de teller zichtbaar is.

Goed dat je me/ons op de hoogte houdt!

Duurt nog even dus

Hoi Ronald,

Treurig dat het zo lang moet duren. Al die tijd zit je in ongerustheid mbt je werkelijke verbruik.
Ik zou maar een soort "zwart"boek bijhouden zodat je beslagen ten ijs komt als ze lastig gaan doen over je verbruik wat niet gemeten is of in ieder geval niet op de teller zichtbaar is.

Goed dat je me/ons op de hoogte houdt!

Nou, de monteur is langsgeweest. Zag dat mijn meters uit de jaren 70 kwamen, en heeft gelijk de boel vervangen voor slimme meters.

Nou, de monteur is langsgeweest. Zag dat mijn meters uit de jaren 70 kwamen, en heeft gelijk de boel vervangen voor slimme meters.

Mooi zo.
Kunnen we elkaar de hand geven. Bij mij zijn vandaag ook (ivm teruglevering) de domme meters vervangen door slimme!
Nu zou ik nog echt graag toon willen, maar volgens helpdesk is dit niet mogelijk. Meterkast is buitenshuis. Afstand meterkast tot ketel maar 2 meter, maar dat maakte niet uit zeiden ze. Zou echt graag iets in de richting van toon willen
Badge +5

Mooi zo.
Kunnen we elkaar de hand geven. Bij mij zijn vandaag ook (ivm teruglevering) de domme meters vervangen door slimme!

Is dat goed gegaan Ton?
Hay

Ben 20 juni 2017 contract afgesloten bij Eneco. weet niet wanneer moet ik meters stand doorgegeven aan Eneco? Kan iemand mij hier mee helpen a.u.b.?

Gr,

Iman

Reageer