Waarom verbruik ik meer dan het gemiddelde in mijn postcode? | Eneco Community

Waarom verbruik ik meer dan het gemiddelde in mijn postcode?

Al jaren, zie de afelopen 5 jaren, verbruik ik en dus betaal ik, veel meer gas en electriciteit,  dan de vergelijkbare huizen in de zelfde postcode-regio. Ook in mijn rijtje woningen, zijn er 2 tweepersoons hoekhuizen die veel minder gebruiken en dus ook veel minder lasten betalen.
Heb dit al eerder medegedeeld, doch is daar nooit iets aan gedaan
Graag hiervoor een advies en anders een onderzoek instellen.
L.H.van de Wal.

66 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi L.H.van Dde Wal, welkom op het forum. Ik zou wel even je adres gegevens weghalen in je bericht. Deze kun je eventueel per pm naar een moderator sturen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo L.H.van Dde Wal,

Ik heb je adresgegevens uit je bericht verwijderd. Voor mij als moderator, is je klantnummer al zichtbaar. Het is dus niet nodig je gegevens openbaar op het forum te plaatsen 🙂 Verder heb ik een nieuw topic gemaakt voor je bericht.

Ik heb je energieverbruik vergeleken met een aantal omliggende woningen. Ik zie dat de omliggende woningen een soortgelijk verbruik hebben als jij. Welke woningen het betreft, kan ik i.v.m. privacy van de buren niet toelichten. Als je je verbruikt vergelijkt in Mijn Eneco, bekijken we de gehele buurt. Wanneer er ook ander soort woningen in buurt staan, bijvoorbeeld appartementen, is het goed mogelijk dat deze het gemiddelde verbruik in de buurt omlaag brengen. Dit betekent echter niet dat je meer verbruikt dan gelijkwaardige woningen bij jou uit de buurt.

Als je verder behoefte hebt aan tips voor energiebesparing, om zo je verbruik om laag te brengen, hoor ik het graag van je.

Groet,
Mike
Al jaren, zie de afelopen 5 jaren, verbruik ik en dus betaal ik, veel meer gas en electriciteit,  dan de vergelijkbare huizen in de zelfde postcode-regio. Ook in mijn rijtje woningen, zijn er 2 tweepersoons hoekhuizen die veel minder gebruiken en dus ook veel minder lasten betalen.
Heb dit al eerder medegedeeld, doch is daar nooit iets aan gedaan
Graag hiervoor een advies en anders een onderzoek instellen.
L.H.van de Wal.

Je hebt geen Toon denk ik...............
Waarom begin je zelf niet om bv eens in de week de standen bij de houden.
Probeer te bekijken wanneer er afwijkingen zijn en waar dat an ligt.
Ik ga van het standpunt uit als ik wil besparen, dan begin ik eerst eens bij mezelf te kijken/onderzoeken.
Reputatie 6
Badge +1
Als je je verbruikt vergelijkt in Mijn Eneco, bekijken we de gehele buurt. Wanneer er ook ander soort woningen in buurt staan, bijvoorbeeld appartementen, is het goed mogelijk dat deze het gemiddelde verbruik in de buurt omlaag brengen. Dit betekent echter niet dat je meer verbruikt dan gelijkwaardige woningen bij jou uit de buurt.

@mike,

Ik heb hier al vaker over gelezen, maar kan die vergelijkingstool niet vinden in mijneneco. Zijn er hier in de buurt dan te weinig Eneco klanten soms, waardoor de tool niet bechikbaar is?
Als je je verbruikt vergelijkt in Mijn Eneco, bekijken we de gehele buurt. Wanneer er ook ander soort woningen in buurt staan, bijvoorbeeld appartementen, is het goed mogelijk dat deze het gemiddelde verbruik in de buurt omlaag brengen. Dit betekent echter niet dat je meer verbruikt dan gelijkwaardige woningen bij jou uit de buurt.

@mike,

Ik heb hier al vaker over gelezen, maar kan die vergelijkingstool niet vinden in mijneneco. Zijn er hier in de buurt dan te weinig Eneco klanten soms, waardoor de tool niet bechikbaar is?

Als je met je muis over de staafdiagrammen strijkt, verschijnt het verbruik in jouw postcode, toch?
Daar zit volgens mij de door jouw bedoelde tool achter..............
Reputatie 6
Badge +1

@mike,

Als je met je muis over de staafdiagrammen strijkt, verschijnt het verbruik in jouw postcode, toch?

Ik ga het nu proberen, moment.................., 

nou volgens mij komt dn mijn verbruik gewoon. Hij geeft namelijk aan :  uw verbruik ..... In laag tarief of uw verbruik..... Met normaal tarief. Dus dat is hem niet. Andere opties?
Oké, ik ben benieuwd.
Mar na het inloogen op "Mijn Eneco" weg even doorklikken op de link onder je staafdiagram.
Dan pas krijg je de mogelijkheid om te vergelijken met postcodes van jezelf.

Kijk en dat is pas een leuke staafdiagram, want je ziet getallen; percentages en de vergelijking binnen de postcode.
Als je aan het besparen bent kan je een ieder geval vergelijken met anderen. Dat maakt het besparen nog leuker....................
Reputatie 4
Badge

nou volgens mij komt dn mijn verbruik gewoon. Hij geeft namelijk aan :  uw verbruik ..... In laag tarief of uw verbruik..... Met normaal tarief. Dus dat is hem niet. Andere opties?
De linker staafdiagram is van jezelf, de rechter is in jou postcode gebied.

Zit je in Toon te kijken??
Hoi Jürgen,

Heb je m'n stappenplan gevolgd?
Op de site van Eenco zelf, dus inloggen met je gebruikers naam enz
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jürgen,

Heb je m'n stappenplan gevolgd?
Op de site van Eenco zelf, dus inloggen met je gebruikers naam enz

Nou ik zit ook eens te kijken op mijn Eneco op mijn p.c.
maar ook niets te vinden wat betreft .

verbruik in jouw postcode.

dit zou ik ook wel eens willen zien.
Dus als je ingelogd staat op mijn eneco
Zie je onder de staafdiagrammen de mogelijkheid om door te klikken. 
Dan volgt de mogelijkheid om met de muis over de staafdiagrammen te bewegen. 
Dan verschijnt het verbruik in jouw postcode
Kies dan ook eens voor tabel en je krijgt ook percentages te zien. 

Nou moet het lukken; ik heb het geloof ik al 3 keer aan je verteld. 
Reputatie 4
Badge

Nou ik zit ook eens te kijken op mijn Eneco op mijn p.c.
maar ook niets te vinden wat betreft .
Kun je eens een screenshot plaatsen met wat je dan wel ziet?
Reputatie 6
Badge +1
Oké, ik ben benieuwd.
Mar na het inloogen op "Mijn Eneco" weg even doorklikken op de link onder je staafdiagram.

Kijk en dat is pas een leuke staafdiagram, want je ziet getallen; percentages en de vergelijking binnen de postcode.
Als je aan het besparen bent kan je een ieder geval vergelijken met anderen. Dat maakt het besparen nog leuker....................

ik heb het nu geprobeerd, maar er is een storing.. Probeer het straks nog wel eens
Oké, ik ben benieuwd.

ik heb het nu geprobeerd, maar er is een storing..

Zag ik je reactie. Dacht nou heeft ie het gevonden!!
Is er storing! Nou als je het geprobeerd en gezien hebt, laat het dan even weten. 
Ik blijf het vooral met de getallen en percentages een leuke mogelijkheid vinden. 
Reputatie 6
Badge +1
Sorry Brandje, maar ik zal wel een grote doos zijn ! Maar ik kan het echt niet vinden. Mijn stappenplan:
inloggen
tabblad uw verbruik ( op startpagina staat alleen mijn termijnbedrag en nota,s)
dan heb ik de grafieken of tabel. Met ook de dag-weekoverzicht maand overzichten.

Bovenin staat nog een optie vergelijk gekozen periode met, maar dat staat alleen de keuzes: uw gekozen streefverbruik, zelfde week als vorig jaar en zelfde week als vorige week.
als ik nu op een van die balken ga staan zie ik alleen uw verbruik normaal of uw vérbruik laagtarief.

ik heb helemaal geen link, krijg geen link en onder aan de tabel heb ik 2 linken: 1 voor gegevens downloaden in exel en 1 voor instellen streefverbruik.

even voor de goede orde. Ik werk altijd via mijn iPad en niet via een Windows pc.
Reputatie 4
Badge

even voor de goede orde. Ik werk altijd via mijn iPad en niet via een Windows pc.
Dat zou de reden wel eens kunnen zijn dat je het niet ziet.
Heb je wel de mogelijkheid om het op een pc uit te proberen? Misschien anders even bij de buren?
Dan weet je of het werkt.
Reputatie 6
Badge +1

Heb je wel de mogelijkheid om het op een pc uit te proberen? Misschien anders even bij de buren?

mijn Windows pc staat boven, dus dt doe ik even vanmiddag. Dn ben ik toch boven bezig. Ik kom daar nog even op terug. Tot later.
Badge

@mike,

Kijk dat heb ik nou ook.... en ik zit gewoon achter de PC .... geen vergelijk en geen overzicht per jaar alleen dag/week/maand....
nou ook al geen vergelijking met mijn buren, dat zou juist handig zijn!
Reputatie 6
Badge +1

mijn Windows pc staat boven, dus dt doe ik even vanmiddag. Dn ben ik toch boven bezig. Ik kom daar nog even op terug. Tot later.

Nou ik weet het niet, maar op de pc heb ik hetzelfde beeld als op de iPad dus ook geen link naar vergelijking buren. Sorry, ik heb alles geprobeerd, maar het zit er bij mij niet op
Badge

Nou ik weet het niet, maar op de pc heb ik hetzelfde beeld als op de iPad dus ook geen link naar vergelijking buren. Sorry, ik heb alles geprobeerd, maar het zit er bij mij niet op

Ik ben benieuwd wat een moderator morgen op mijn vraag zal antwoorden. Ben blij dat ik niet de enige ben in ieder geval! We wachten af!

Nou je het zegt.
Ik zal eens via de iPad hetzelfde doen.
En ik ben nieuwsgierig naar de uitslag via de Win PC
Hoi Jürgen,

Net even hetzelfde op de iPad gedaan.
Inloggen op Mijn Eneco.
Met de vinger klikken op de link onder de staat diagram Gas werkt prima
Op de volgende blz met de vinger over de staatdiagram strijken en voila!
Reputatie 4
Badge
[
Dan zal het bij jou misschien ook anders zijn. Misschien dat iemand van Eneco je daarbij kan helpen.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Jürgen,

Net even hetzelfde op de iPad gedaan.
Inloggen op Mijn Eneco.
Met de vinger klikken op de link onder de staat diagram Gas werkt prima
Op de volgende blz met de vinger over de staatdiagram strijken en voila!

ja sorry Ton, maar wat ik ook doe,hoe ik jou stappenplan volg. Ik krijg het niet. Ik ben bijna in staat om je de inloggegevens te geven, ( maar dat zullen we maar laten)
Ik denk dat er toch verschillende mijneneco's zijn. Er moet maar eens idd een moderator duidelijkheid geven.

Reageer