Waarom kan ik bij opgeven meterstanden geen elektr. doorgeven? | Eneco Community
beantwoord

Waarom kan ik bij opgeven meterstanden geen elektr. doorgeven?

• 6 januari 2014
  • 9 reacties
  • 1149 Bekeken

Geachte Eneco medewerker,

Vandaag ontving ik van Eneco een mail om mijn meterstanden door te geven. Op de website kan ik echter alleen de meterstanden van mijn warmte doorgeven en niet die van de elektriciteit. Is dit een bug in jullie website?

Kunnen jullie er voor zorgen dat onderstaande meterstanden in jullie systeem worden verwerkt?
Datum: 06-01-14
Elektriciteit telwerk 1: 798 kwh
Elektriciteit telwerk 2: 1073 kwh
Warmte: 27 GJ
Warmte: 253 m3

Met vriendelijke groet,
Telemachus
icon

Beste antwoord door Mike 6 januari 2014, 16:11

Hallo,

Ik zie dat je een slimme meter hebt. Daarom hoef je geen standen door te geven via de meterstandenkaart 🙂 Je zat dus goed Brandje!

Ik heb de meterstanden direct verwerkt.

Groet,
Mike
Bekijk origineel

9 Reacties

Heb je je eerdere jaarnota nagekeken?
Krijg je de stroom jaarnota misschien op een ander tijdstip in het jaar?
Bedankt voor je snelle reactie Brandje!

Ik ontvang één jaarnota waarin zowel de elektriciteit als de warmte is opgenomen. In de jaarrekening van 2012 zie ik wel dat de elektriciteit door een medewerker van het meetbedrijf is opgenomen en dat de warmte via internet is doorgegeven. Dus dit kan dit jaar dus weer zo zijn. Maar dan is het toch vreemd dat Eneco daar geen melding van maakt in haar communicatie? Zij melden alleen 'Geef uw meterstanden door'... Waarom dan niet iets gebruikersvriendelijker zoals 'Geef uw warmte meterstanden door. Uw elektriciteit word binnenkort door een medewerker opgenomen' o.i.d. Het is nu erg verwarrend.
Ik hoop dat een Eneco medewerker mij hierover meer uitsluitsel kan geven.

Vriendelijke groet,
Telemachus
Heb je soms een slimme meter voor stroom, want dan gaat het automatisch.
Meteropname gebeurt normaliter eens in de 3 jaar.
Nee, ik heb geen slimme meter.
Oke, maar in ieder geval heb je de standen wel genoteerd op het forum.
Houd even in de gaten of er vandaag of morgen een moderator regaeert en stuur anders een pbtje, want anders loop je het risico een geschatte meterstand voor de stroom te krijgen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ik zie dat je een slimme meter hebt. Daarom hoef je geen standen door te geven via de meterstandenkaart 🙂 Je zat dus goed Brandje!

Ik heb de meterstanden direct verwerkt.

Groet,
Mike
Hoi Mike,

Dan begrijpt de ts kennelijk het begrip slimme meter niet. 
Maar goed het is geregeld. 
Ok, bedankt Mike en Brandje!

Dacht dat een slimme meter hetzelfde was als Toon... Maar interessant, heb 'm direct geactiveerd op Mijn Eneco. Ben benieuwd!

Groet,
Telemachus
Oké, graag gedaan!
Activatie is ook belangrijk. Nu kan Eneco automatisch de standen ophalen verwerken. 
Goed dat je forum hebt gevonden. 
Ben je toch weer wijzer geworden. 

Reageer