Waar kan ik mijn ingeschat verbruik terug vinden? | Eneco Community

Waar kan ik mijn ingeschat verbruik terug vinden?

@ Moderator,

In november ben ik na jullie overgestapt en hebben een afspraak gemaakt over mijn eventuele X aantal Kwh en een X aantal m3 gas.

Nu kan ik het aantal Kwh en het aantal m3 gas nergens terug vinden op jullie site ''Mijn Eneco''...
In de vorige software versie van Toon kon ik dit wel terug vinden, in versie 3.7.9. is dit plotsklaps verdwenen.

Vraag is dus bij deze: Waar o waar vind ik dit terug op de site van ''Mijn Eneco''. :?

14 Reacties

Is er nu geen moderator die hierop kan of wil reageren..?
Zo moeilijk is deze vraag toch niet.... waar kan ik mijn ingeschatte verbruik terug vinden op de website van Eneco.? :?
Reputatie 2
Badge +1
@Bulldog, je zult een moderator ook tijd moeten gunnen, jij zult ook niet 24/7 achter een schermpje zitten te turen en helaas is het nu weekend.
Overigens mijn eneco is heel wat anders dan Toon, denk dat je wat zaken door elkaar haalt.
Als je even de moeite neemt kun je wel iets vinden in/op dit forum waar jouw vraag beantwoord wordt, misschien zelfs nog wel via een poll. Veel succes.
Misschien kan jij mij vertellen waar ik het ingeschat verbruik terug kan vinden... op de Toon is het verdwenen na de laatste update. Ik was de eerste die dit melde.
En op de site is het ook nergens meer terug te vinden... het enige wat terug te vinden is op de site zijn de maandelijkse bedragen die je zelf eventueel kan verhogen of verlagen.
Maar welke aantal Kwh en m3 die contractueel zijn afgesloten zijn nergens terug te vinden... beetje vreemd toch.?
Reputatie 5
Badge +3
Beste Bulldog,

Je geeft aan met ons een afspraak te hebben gemaakt over het aantal kWh en m³ en dat je dit nergens meer terug kan vinden. Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je op welke hoeveelheid energieverbruik wij jouw eerste termijnbedrag hadden vastgesteld? Dat was 44 euro op basis van het volgende verbruik:

Elektriciteit normaaltarief: 630
Elektriciteit laagtarief: 648
Gas: 310

Je ziet dat niet terug op Mijn Eneco. Het is dan ook variabel. Op ieder moment gedurende de overeenkomst kan je de ingeschatte waarde (laten) aanpassen. Ook passen wij het aan na een jaarnota.

Op Toon, zie je momenteel geen ingeschat jaarverbruik (status verbruik). Dat is sinds de update en dat wordt intern opgepakt.

Bedoel je dit? Of heb je er nog andere vragen over?
op de Toon is het verdwenen na de laatste update. Ik was de eerste die dit melde.

Ook dat klopt niet!
Hier meldde je het:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-software-update-379-13391/index2.html#post137042

Enige berichten daarvoor had ik het reeds gemeld, omdat ik het als veldtester ook reeds bij Quby had gemeld......:P
Normaal maak ik daar geen probleem van maar als andere met 'de eer willen strijken' dan moet daar natuurlijk even op gereageerd worden.....:P

En vervolgens heeft Ricardo met name op mijn verzoek hier een Poll van gemaakt!
Reputatie 7
Badge +8
op de Toon is het verdwenen na de laatste update. Ik was de eerste die dit melde.

Ook dat klopt niet!
Hier meldde je het:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-software-update-379-13391/index2.html#post137042

Enige berichten daarvoor had ik het reeds gemeld, omdat ik het als veldtester ook reeds bij Quby had gemeld......:P
Normaal maak ik daar geen probleem van maar als andere met 'de eer willen strijken' dan moet daar natuurlijk even op gereageerd worden.....:P

En vervolgens heeft Ricardo met name op mijn verzoek hier een Poll van gemaakt!

Inderdaad laten we de verhalen wel even zo laten, zoals ze werkelijk zijn!
Ik heb inderdaad een Poll gemaakt op verzoek van Brandje (en omdat ik me zelf er ook mateloos aan irriteer, dat er geen ingeschat verbruik zichbaar is op Toon! Juist bij een aangepaste verbruik, dan dat Eneco je heb ingeschat is dit erg belangrijk, het gaat namelijk nog al vaak mis! 😉 )
Inderdaad Ricardo!
Ik houd ook graag van juiste berichten!!
En vooral in de goede volgorde!

Gelukkig heeft Kelly al aangekondigd dat volgende week bij Eneco in het overleg er over gesproken zal worden.
Hopelijk wordt dat gevoegd bij mijn gemopper met name richting Quby en wordt er besloten, dat achter/onder de letter I ons vertrouwde geschatte jaarverbruik weer zichtbaar zal worden.
Dan kan de vlag uit!
Beste Bulldog,

Je geeft aan met ons een afspraak te hebben gemaakt over het aantal kWh en m³ en dat je dit nergens meer terug kan vinden. Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je op welke hoeveelheid energieverbruik wij jouw eerste termijnbedrag hadden vastgesteld? Dat was 44 euro op basis van het volgende verbruik:

Elektriciteit normaaltarief: 630
Elektriciteit laagtarief: 648
Gas: 310

Je ziet dat niet terug op Mijn Eneco. Het is dan ook variabel. Op ieder moment gedurende de overeenkomst kan je de ingeschatte waarde (laten) aanpassen. Ook passen wij het aan na een jaarnota.

Op Toon, zie je momenteel geen ingeschat jaarverbruik (status verbruik). Dat is sinds de update en dat wordt intern opgepakt.

Bedoel je dit? Of heb je er nog andere vragen over?

Hallo Kelly, dit bedoelde ik idd.
Waarom kan ik deze getallen nergens terug vinden op Mijn Eneco, ik weet bijna zeker dat dit er voor enkele weken geleden nog wel opstond.
Hopelijk komt dit wel weer terug op zowel Toon als Mijn Eneco.

Wat ik wel erg vreemd vind is dat er nu ineens, dal en normaal tarief berekent word.
In mijn 1 jarig contract met Eneco (die ik trouwens voor mij heb liggen) heb ik toch duidelijk afgesproken dat ik enkeltarief wou hebben. Dit staat ook in mijn contract met Eneco.

enkeltarief was € 0,17243 per Kwh
daltarief n.v.t
normaaltarief n.v.t
terugleververgoeding n.v.t.

Wel heb ik enige tijd geleden gevraagd de aantal Kwh en m3 gas iets te verhogen, maar ik heb niet om dal en normaal tarief gevraagd.
Heb je enig idee waarom dit verandert is.?

Bedankt voor je reactie retour.

@ Brandje en mAiden, bedankt voor jullie reactie... ik beschouw jullie reactie maar als forumvervuiling en is totaal geen antwoord op mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +8
Normaal-tarief en Dal-tarief werkt altijd, je netbeheerder zal vlak voor weekend altijd je meters om zetten naar dal-tarief...

Eneco telt beide bij elkaar op, en dat word weer verrekend met tarief wat geld voor jou per kwh..

Bijvoorveeld:

1200kwh nacht
2600kwh dag

Maakt 3800kwh echt verbruikt!

🙂
Reputatie 5
Badge +3
Op Mijn Eneco kun je onder "verbruik" zelf een streefverbruik instellen, maar daar heeft niet eerder het door ons ingeschatte verbruik gestaan. Ik ben dus wel benieuwd waar je dit gezien zou hebben?
Zodra jij je termijnbedrag verhoogt, wat kort na de aanvang van je contract ook is gebeurd, zijn die waardes alweer anders. Daarom zie je dat op Mijn Eneco niet terug. Op Toon hoor je het wel terug te kunnen zien.

Wat betreft dubbeltarief, hier maak je nu sinds 19 november 2016 gebruik van. Het is niet tussentijds door ons aangepast maar kennelijk al bij de aanmelding verkeerd geregistreerd. Excuses daarvoor. Ik zorg ervoor dat het met terugwerkende kracht wordt aangepast naar enkeltarief met het bijbehorende tarief voor enkeltarief.
Sorry voor de wat late reactie retour... was dit weekend niet thuis.

Hallo Kelly, super bedankt voor je ondernomen actie om de boel recht te zetten.. zoals afgesproken in het contract.

Je zal wel denken wat een zeur.. ik ben en blijf een Nederlander.. maar de tarieven zijn anders dan afgesproken.?
Zowel Kwh elektra als m3 gas..??? Ik ben ineens meer gaan betalen, kijk ik op internet zie ik zelfs lagere bedragen langskomen van Eneco voor zowel Gas als elektra. 😞
Reputatie 7
Badge +8
Misschien dat :

Verbruikskosten
BTW
Energiebelasting
ODE (heffing voor opslag duurzame energie)
Vastrecht

omhoog zijn gegaan, dat je daarom meer betaal! 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Hallo @Bulldog,

Het enkeltarief is nu per startdatum van kracht. In de webversie van Mijn Eneco zie je dit als het goed is terug doordat er voor stroom slechts één tarief wordt getoond. De eenheidsprijs per kWh en voor een kuub gas kan inderdaad afwijken vanwege stijgingen of dalingen in één van de punten uit bovenstaande reactie. Bedankt hiervoor @mAiden. Het afgesproken bedrag aan vastrecht welke je aan ons betaalt staat overigens wel vast gedurende de overeenkomst.

In het energiecontract welke je met ons hebt afgesloten spreek je de kale prijs voor stroom en gas met ons af. Zaken als netbeheerderskosten en energiebelasting innen wij namens derden en blijven variabel tijdens de contractsperiode.

Groet,

Rodney
@ Rodney... bedankt voor je snelle reactie.

Reageer