Waar blijft meterstanden kaart? | Eneco Community
vraag

Waar blijft meterstanden kaart?

• 9 november 2013
  • 5 reacties
  • 261 Bekeken

Badge
  • Komt hier vaker (level 8)
  • 61 reacties
Rond 8 december ontvang ik altijd de jaarnota voor gas en electriciteit. Tot nu toe geen meterstandenkaart ontvangen, zodat ik ook de standen nog niet door kan geven. Zit er niet op te wachten dat Eneco gaat schatten, want iedereen weet dat dit altijd het gunstigst uitvalt voor de energieleveraar. En waarom kan dat alleen met een kaartje en niet gewoon via de email? Zo betrouwbaar is Postnl ook niet meer de laatste jaren.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Ik denk dat je wat ongedurig bent. 
Maximaal 2 weken van te voren krijg je het verzoek om de standen door te geven. 
Als je email bekend is kan het ook via de email. Zo niet kan een moderator as maandag dat voor je regelen. 
Je idee omtrent schatten heb je helemaal verkeerd. 
Komt het een keer voor neem je contact op geef de juiste standen door en je krijgt per ommegaand een correctienota. 
Zo simpel kan het zijn!
Badge
Bedankt voor je reactie. Kan best dat ik wat ongedurig ben, maar dat wordt mede veroorzaakt omdat er de laatste paar jaar toch wel het e.e.a. mis is gegaan. Ik zit al decennia lang bij Eneco, ging altijd soepeltjes, liep goed en nu de laatste paar jaar iedere x wat, waar je dan weer achteraan kan gaan bellen. Vertrouwen wat ik altijd had, begint gewoon een beetje te wankelen.

En waarom is deze tijd nog zitten wachten op een kaartje? Zou toch simpel via 'mijn eneco' geregeld moeten kunnen worden.
Badge
P.S. Volgens mij krijg je trouwens altijd zo'n 4 weken voor de jaarnota het kaartje en niet pas 2 weken van te voren.
Dan zou je slimme meters moeten nemen. Dan gast het automatisch. 
Nu je het forum hebt gevonden zal maandag een moderator zich wel melden en wellicht dat je haar meteen de standen via een pb'tje mag doorgeven. 
En dan is alles opgelost, toch?
Zo kan je vertrouwen wellicht weer iets opgekrikt worden..... 
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Carola,

We ontvangen de meterstanden het liefst rond 20-11. We sturen de meterstandenkaarten tegenwoordig per e-mail als het e-mailadres bij ons bekend is. We hebben de kaart al per e-mail gestuurd. Mogelijk is deze in je spamfilter terecht gekomen?

Binnen enkele dagen ontvang je van ons een herinnering voor het doorgeven van de standen. Als je ook die niet zou ontvangen, stuur dan de meterstanden desnoods via een privé bericht naar mij toe, op of rond de 20e.

Groet, Kelly