Vraag over meterstand | Eneco Community

Vraag over meterstand

• 10 juli 2012
  • 9 reacties
  • 768 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 14 reacties
Hallo,

Aankomende Oktober ben ik precies 1 jaar op mijn eigen.
Nu heb ik een dubbele meter. Laag en Hoog verbruik.

Nu is het zo dat ik op Hoog verbruik ingeschaald sta op 1900 kwu en laagverbruik op 1200 kwu verbruik.

Nu is het zo dat ik momenteel tot op heden op H maar 560 kw verbuikt heb en L 1203 kw verbruikt heb. Dus H zit ik er ruim onder en L al er net boven,aangezien ik nog tot Oktober moet zal die nog oplopen. Ik ben overdag vaak niet thuis,en ben het meest thuis in de nachten en verbruik daarom dus in de nacht meer. (Goed dus)

Nu heb ik een X maandbedrag te betalen aan Eneco,wat ik bereken kom ik positief uit met het maandbedrag wat ik betaal,en op het einde zit ik ook goed als in Oktober de standen doorgegeven moeten worden. Het is niet zo dat als ik boven een geschat verbruik zit dat ik dan meer ga betalen per kw?

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Niet iedereen is het met mij eens, maar ik betaal liever teveel per maand aan eneco zodat ik niet voor verassingen komt te staan en ik een soort spaarpotje heb. Op de bank krijg je rente, maar het is een leuk begin van een nieuw stroomjaar als je geld terug krijgt.
Reputatie 5
Badge +3
@Martin,
Excuses voor de late reactie. Ik had je bericht over het hoofd gezien. Voor elektriciteit hebben we de jaarnota al op 27 juni 2012 per post naar je toegestuurd. Ik vind het vreemd dat je de nota niet ontvangen hebt. Ik stuur de jaarnota nu ook per e-mail naar je toe. Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen.

Kelly
het is duidelijk zo,bedankt voor de reactie's.

-----------------------------------------------

Hoi Martin,

Ik houd mijn meterstanden zelf ook bij,om de 2 maanden kijk ik wat ik vanaf de beginstanden tot op hede verbruik. zo zie je zelf de werkelijke verbruiken. Niemand anders kan dat zien,of je moet een teller hebben waarbij ze het kunnen aflezen.

Maar de jaarnota's zijn toch pas in oktober?

Gr,

Leen
Reeds  v/a 01 juli bezig om mijn jaarnota  toegestuurd te krijgen reeds 3x mijn elektrameterstanden doorgegeven en 9x maal een E-mail verstuurd  met het verzoek een gespecificeerde jaarnota te zenden echter  tot op heden zonder resultaat. men verhoogd wel het voorschot van  € 5,91 naar € 18.38 zonder enige verklaring of uitleg, zogaat men toch niet met zijn klanten om, ik ben bij OXIO weg gegaan om de administratieve chaos, maar volgens mij  ben ik van pissenbed naar kakkenbed over gegaan, gaarne nu eens op korte termijn graag oplossen, zo dat ik ook kan overzien wat nu mijn werkelijke verbruik was.
Reputatie 5
Badge +3
@leen,

We brengen maandelijks 1 termijnbedrag bij je in rekening voor alle producten, dus voor elektriciteit (normaal- en laagtarief), gas en het huurapparaat samen.
Oke

Jah dat bedoel ik.
Afzonderlijk bekeken en berekend,maar uiteindelijk worden de 2 eindbedragen van de 2 meters bij elkaar gevoegd,en word het 1 nota toch?
Reputatie 5
Badge +3
@leen,

Op de jaarnota zien we wat je daadwerkelijk hebt gebruikt op het laag- en op het normaaltarief. Die gegevens gebruiken we om een nieuw termijnbedrag vast te stellen. We tellen de verbruiken dus niet bij elkaar op, maar bekijken ze afzonderlijk. Weet je zo voldoende?

Kelly
Okeej duidelijk. :-)

Dus het is ook zo,dat op het einde de 2 meterstanden bij elkaar geteld worden,en daaruit een berekening gemaakt word met de termijn betalingen.

Met vriendelijke groet,

Leen
Reputatie 4
Badge +1
Beste Leen,

Welkom op ons forum. Als je minder energie verbruikt dat waar we je termijnbedrag op hebben berekend, ontvangt je het verschil terug op de jaarnota. Als je toch meer hebt afgenomen dan het verbruik dat we hebben ingeschat, betaal je geen hogere prijs per kWh. Het leveringstarief per eenheid is niet afhankelijk van je energieverbruik. Daarnaast heb je met ons een vaste prijs voor de energie afgesproken. Je energieverbruik berekenen we op de jaarnota met de afgesproken tarieven.

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijk antwoord geef.

Groet,
Mike

Reageer