Verwisselen van meterstanden van Telwerk I en Telwerk II | Eneco Community
vraag

Verwisselen van meterstanden van Telwerk I en Telwerk II

• 29 mei 2014
  • 4 reacties
  • 2911 Bekeken

Ik ben als sinds 1982 klant bij Eneco (voormalig GEB). Binnenkort (morgen 30 mei ga ik mijn contract opzeggen omdat *** van het klachtenmanagement mijn klacht niet serieus behandelt.
Eneco heeft op mijn jaarnota de meterstanden van Telwerk I en Telwerk II verwisseld in mijn nadeel.
Stedin Meetbedrijf heeft in een e-mail bevestigd dat de fout bij ENECO ligt. Stedin heeft ook bevestigd dat de meterstanden die op de kaart "meterstanden na wisseling meters"correct zijn doorgegeven aan ENECO. ENECO weigert een correctienota te maken omdat zij van mening zijn dat zij de juiste standen en tarieven gebruiken.

De heer *** blijft maar stug volhouden dat Telwerk I de stand weergeeft van het dag(normaal) tarief en dat Telwerk II de stand weergeeft van het nacht(laag) tarief weergeeft.
Als de heer *** even "googled" Stedin meetbedrijf en leest onder het onderwerp "Handleidingen digitale meters" dan kan hij heel eenvoudig zien dat "voor het gehele Stedin gebied geldt dat het eerste telwerk of de weergave T1 het nacht/of weekend tarief is." En ik woon niet in 1 van de uitzonderingen. Ik woon in Oud-Beijerland.

Ik ben nu al sinds 4 maart 2014 in discussie met ENECO over deze kwestie en heb er nu genoeg van. Het is mij niet duidelijk of de heer *** mij met opzet of uit onwetendheid mij van mijn ongelijk probeert te overtuigen.Het heeft mij heel veel tijd en ergenis gekost en extra telefoon en electriciteitskosten (computergebruik).

Zijn er nog meer ENECO klanten met dergelijke ervaringen? Ik zou het zeer waarderen als U mij zou kunnen adviseren welke stappen ik nog zou kunnen ondernemen om een correcte jaarnota te ontvangen.

4 Reacties

Allereerst welkom op het forum.

Zal je adviseren om de naam van medewerker te verwijderen. Dit is tegen de regels van het forum.

spijtig om te horen dat de meterstanden zijn verwisseld, en dat men op dit moment niet correct heeft afgehandeld. Ik raad je aan op af te wachten op een reactie van webcare. Zij lezen mee op het forum en kunnen je verder helpen met dit probleem.

Mp
Dankjewel voor je reactie.

Kan je mij ook vertellen hoe ik in het originele bericht gegevens kan verwijderen?

Alvast bedankt

Jeevee
Hallo jeevee,

Als ik je verhaal goed begrijp is je oude meter vervangen door de zogenaamde slimme meter, ook hier heeft dat enkele weken geleden plaatsgevonden. Bij mij gaf de oude (zwarte) meter bij telwerk I het dag (normaal) tarief aan en telwerk II het nacht (laag) tarief. Bij de slimme meter is dit net andersom. Hier geeft T1 het nacht (laag) tarief aan en T2 het dag (normaal) tarief. Dit kan dus aanleiding geven tot de nodige verwarring. Misschien heb je dit al gedaan maar zo niet bekijk dan de eindstanden van telwerk I en II eens op je vorige afrekening, hier kun waarschijnlijk veel uithalen. Ik denk dus dat ENECO in u geval een juiste jaarnota heeft opgesteld met telwerk I als het dag (normaal) tarief en telwerk II als het nacht (laag) tarief. Ter informatie nog, ik ben sinds 1970 klant bij ENECO (dus ook voormalig GEB) en woon net als u in de Hoeksche Waard.

Succes gewenst met de afhandeling van je probleem,
MBNOORD
Reputatie 4
Badge
Beste Jeevee,,

Welkom op ons forum en hartelijk bedankt voor je bericht. Heel vervelend dat er klaarblijkhelijk veel onduidelijkheid is. Dat verbaast mij overigens wel enigszins. We hebben namelijk telwerk 1 als nacht geregistreerd staan, en telwerk 2 tegen normaal tarief. Dat is zowel op je oude meter als op de nieuwe meter het geval. Bij de meterwissel op 19 februari 2014 hebben we op telwerk 1 de stand 4421 genoteerd en voor het tweede telwerk 5193 KwH. Zijn deze standen volgens jou omgedraaid door ons?

P.S: ik verwijder de naam van mijn collega uit je post omdat dit tegen de regels van het forum is.

Hartelijke groet,

Martijn, Eneco

Reageer