verkeerde gasmeterstand opgenomen door eneco/stedin | Eneco Community
vraag

verkeerde gasmeterstand opgenomen door eneco/stedin

• 6 februari 2013
  • 4 reacties
  • 1403 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Goeden avond

Dit  jaar zijn de meterstanden zelf opgenomen door eneco/ stedin.

Helaas is de stand van de gasmeter verkeerd doorgegeven/afgelezen en heb ik volgens eneco 
2950 m3 gas gebruikt in plaats van de werkelijke 375 m3 gas.

Ik heb dit vandaag telefonisch aan eneco doorgegeven en eneco heeft een verzoek
tot correctie ingedient en de bijbetaling van ruim 900 euro opgeschort.

Wat ik mij nu nog afvraag is het volgende:

- Hoe kan het zo zijn dat er geen enkele controle zit op het feit dat het gasverbruik ten opzichte
van vorig jaar 7x hoger was en ten opzichte van 2 jaar geleden 4x hoger en dat het fictieve
gasverbruik met alle schrik van dien klakkeloos in rekening wordt gebracht?

- Waarom moet deze correctie 4 tot 6 weken gaan duren?

- Wie gaat deze correctie uitvoeren en gaat men opnieuw de meter opnemen of baseerd men
zich op de door mij opgegeven meterstand? De meter bevind zich in een kast ( met nog 4 andere)
in de kelder van de flat, eneco/stedin heeft zelf een sleutel van deze kast, maar als men
weer gaat opnemen, wil ik daar deze x wel zelf bij zijn.

- Waarom stuurt eneco geen schriftelijke bevestiging dat er een verzoek tot correctie is
ingedient, dat de incasso is opgeschort en wat de verdere procedure is? Nu moet je
maar hopen dat wat telefonisch is toegezegd ook daadwerkelijk gebeurd/ is vastgelegd.

Aangezien mijn vertrouwen in eneco een hele flinke deuk heeft opgelopen, heb ik
het aanbod wat de mevrouw aan de telefoon en passant maar deed tot verlenging
van het contract voor vaste prijzen met 3 jaar maar afgehouden, eerst maar zien of alles in orde komt.

Hopende dat iemand van eneco dit leest, verblijf ik met vriendelijke groet.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste Juhe,

Welkom op ons forum! Goed dat je je vraag hier stelt.

Ik begrijp goed dat je geschrokken bent van de jaarnota. Ik vind het vervelend om te lezen dat hierdoor ook je vertrouwen in ons geschaad is. Graag leg ik aan je uit dat het gelukkig zelden voorkomt dat een monteur van de netbeheerder de stand verkeerd opneemt. We mogen er dan ook vanuit gaan dat de standen die we van de netbeheerder ontvangen, de juiste zijn. Zodra we de standen ontvangen hebben, wordt er op basis daarvan automatisch een jaarnota gemaakt. Gezien het grote aantal klanten is het voor ons niet haalbaar om bij ieder afwijkend verbruik hierover vooraf contact met de klant op te nemen. Bij jaarnota's hoger dan 2000 euro vindt er door ons wel een aparte controle plaats.

Het corrigeren van de jaarnota duurt gelukkig geen 4 tot 6 weken. Deze marge is wel erg ruim genomen. Naar verwachting heb je de correctienota binnen 2 weken ontvangen. De automatische incasso van de originele nota is uitgesteld tot 10 maart 2013, in afwachting van de correctienota. Voor het maken van de correctienota gebruiken we de meterstand die je per 4 februari 2013 aan ons hebt doorgegeven. Telefonische contacten en gemaakte afspraken worden niet standaard schriftelijk bevestigd. Dit is op verzoek wel mogelijk.

Ik snap dat je onaangenaam verrast bent door de foutieve jaarnota maar ik hoop dat ik je hiermee het vertrouwen geef dat de fout zo snel mogelijk hersteld wordt en dat dit verder geen financieel nadelige gevolgen voor je heeft.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Dank, voor je reactie.

We zullen even afwachten.

Vriendelijke groet, Juhe
Nu al gecorrigeerd.  Hulde.
Reputatie 5
Badge +3
Goed om te horen juhe. Bedankt voor je bericht!

Groet, Kelly

Reageer