Verkeerde eindstand oude meter doorgegeven na wisseling | Eneco Community

Verkeerde eindstand oude meter doorgegeven na wisseling

• 27 november 2013
  • 12 reacties
  • 770 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Heden heb ik de jaarafrekening gekregen, en zoals velen heb ik die dus ook gecontroleerd. Helaas heb ik de volgende fout ontdekt:

op 14/2 heeft er een wissel plaatsgevonden van domme meters naar slimme meter. Echter nu heeft Enexis doorgegeven dat de eindstand van mijn oude GAS meter, na wisseling 16851 zou zijn. Eneco heeft deze stand correct verwerkt in zijn jaarnota.
Echter was de stand ten tijde van wissel geen 16851 maar 16815 ( de 1 en 5 van positie verwisseld ). Ik heb dus in werkelijkheid 36 kub minder gas verbruikt dan waar ik nu voor belast wordt. De fout ligt bij Enexis, maar sinds 1 augustus is Eneco het aansoreekpunt. Dus bij wie moet ik zijn om dit uiteindelijk op de jaarnota te corrigeren.

Gelukkig heeft de monteur, ten tijde van wissel een bewijs afgegeven, vandaar dat de eindstanden aantoonbaar zijn. Eletrostanden waren wel goed doorgegeven. Met uitzondering van bovenstaande geen verdere bijzonderheden op de jaarnota.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Even de meterwissel kaart van Enexis aangepast, zodat de streepjescode, en nummer niet door derde gebruikt kunnen worden. Het is daarom afgeplakt met blauw. Ik weet niet ofdat het kwaad zou kunnen, maar toch voor de zekerheid 🙂. Voor Eneco is het de bewijsvoering dat de posities idd zijn verwisseld.
Ja ja een mooi voorbeeld hoe belangrijk het is om in je eigen administratie een bewijs te hebben.
Hoewel niet schokkend is het uiteraard goed fout; krijg je dus (weer) een correctienota!
Reputatie 6
Badge +1
Nee, maar alle beetjes helpen, en recht is recht en krom is krom. En die creditnota ben ik niet blij mee, maar goed. Het is nodig.
Met een creditnota ben ik altijd blij, want dan krijg ik geld terug, toch............
Weer een huisje in je dorp erbij!:p
Reputatie 6
Badge +1
Je krijgt wel geld meestal terug, maar je krijgt zo nota op nota, en uiteindelijk weet op den duur niemand meer hoe het in elkaar steekt. Maar eerst eens op een Eneco reactie wachten, of ze het wel op deze manier gaan corrigeren. Het is mogelijk ( omdat de fout bij Enexis ligt m.b.t doorgiften ) dat ik andere acties moet ondernemen.

Daarbij nogmaals:deze mogelijke creditnota komt niet door fouten vanuit Eneco. Dit keer is echt Enexis of de monteur die de meter heeft gewisseld zijn fout. Echter moet ik het ( helaas ) nu zien op te lossen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo jvp,

Goed om te zien dat je de jaarnota en de standen hebt gecontroleerd 🙂 Zo zien we maar weer dat dat verstandig is! Verder zie ik dat je de kaart van de meterwissel ook nog in je bezit hebt. Hieruit wordt inderdaad duidelijk dat er een verkeerde eindstand wordt toegepast.

Eneco is in deze je aanspreekpunt. We kunnen deze kwestie voorleggen aan de netbeheerder, met het verzoek dit te corrigeren. Gezien het kleine verschil, stel ik voor dat we je een compensatie bieden voor het verschil. Op deze manier ondervindt jij geen financieel nadeel aan deze kwestie. Hoe denk je hierover?

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 6
Badge +1
Ik vind het allemaal prima. Ga je me bellen ( ben tot 13.00 uur mobiel bereikbaar) , of compensser je gewoon, of doe je een voorstel per Pb?

Ofdat de netbeheeder nog wat doet met de stand weet ik niet, gelet op het feit dat dit de eindstand van de oude meter was, en die zal wel vernietigd zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen,

Ik bereken het verschil van 36 m3 met het gastarief, de regio-opslag en de Energiebelasting. Dit resulteert in een totaalbedrag van afgerond € 24,00. Akkoord dat we dit bedrag compenseren?

Als je het nog even telefonisch wilt bespreken, laat het me gerust weten Jürgen.

Groet,
Mike
Reputatie 6
Badge +1
Doe even een mobiel belletje svp en pak dan svp alvast mijn jaarnota er ook bij. Kunnen we het misschien (als ik het goed heb) nog makkelijke oplossen, zonder allerlei rompslomp. Hoor ik je zsm.
Reputatie 4
Badge +1
Jürgen, we hebben elkaar zojuist gesproken en tot een oplossing gekomen :)

Fijne dag!
Reputatie 6
Badge +1
Je bent me voor, maar een mededeling in dezelfde strekking had ik ook in gedachten. 🙂 thks. Case close!
Je bent me voor, maar een mededeling in dezelfde strekking had ik ook in gedachten. 🙂 thks. Case close!

En op naar de winkel en weer een mooi kerst-huisje erbij!:o

Reageer