verdraaiing meterstanden leidt tot hoge eindnota | Eneco Community
vraag

verdraaiing meterstanden leidt tot hoge eindnota

Ik ben vorig jaar verhuisd en heb de meterstanden doorgeven van de warmtemeter van 94 GJ met als bewijs een foto van de meter. Ik krijg daar netjes een bevestigingsmail van en alles gaat goed, dacht ik.
Vandaag krijg ik een afrekening waar de beginstand opeens op 49 GJ. Gevolg ik moet een kleine 1000 euro bijbetalen. Na veel zoeken vind ik gelukkig het bewijs dat dit waarschijnlijk een typefout is? Maar hoe kan dat in een tijd van volledige automatisering? Als dit fout kan gaan hoe zit het dan met de rest van de meterstanden.
En nu maar hopen dat Eneco op tijd reageert en de incasso terugtrekt voordat ik 1000 euro armer ben. Ben nooit overgestapt naar een andere leverancier, maar nu wel heel erg van plan dit te gaan doen.
😠

11 Reacties

Hierbij het bewijs in de mail en de foto.
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb gelijk een correctie voor je aangevraagd.

Zodra ik een terugkoppeling krijg dan laat ik dat hier weten.
Beste Vincent, op welke termijn kan ik een reactie verwachten? En krijgen we een aangepaste jaarnota én een aangepast termijnbedrag?
Beste Vincent Ik zie dat je in een andere forum discussie waar ik op gereageerd heb, vraagt om bewijsmateriaal van mijn probleem. Maar dat lees ik hierboven niet. Is het bewijs in mijn 2e reactie niet voldoende?
Beste Vincent,
Ik wil even vermelden dat er een correctienota gemaakt is, waarin niets gecorrigeerd was! Het bedrag was nog steeds hetzelfde!
Ik hoop dat je mijn stemming na deze constatering begrijpt.
Gelukkig was er aan de telefoon iemand die me wel het gevoel gaf, dat hij er iets van begreep. En nu maar hopen dat zijn correctie wel het gewenste effect heeft. En anders wordt deze soap maar weer vervolgd.
Hoe kan jij mijn vertrouwen in ENECO weer verbeteren?
Ik heb de derde jaarnota ontvangen en gelukkig is het bedrag nu weer realistisch.(krijg 30 euro terug) Ik heb alle informatie vergeleken. Wat mij wel onduidelijk is waarom wordt nu bij verbruik de volgende melding gegeven?
Ik zou geen jaarstand meer hebben, maar pas volgend jaar.
Is dat nog aan te passen?
Mijn volgende schrik is al weer aanwezig. Ik heb gekeken hoeveel ik moet betalen als nieuwe klant bij jullie met een contract met hetzelfde verbruik. dat is tussen de 32 en 36 euro per maand.
Ik betaal nu 66,75 per maand! Willen jullie nu echt dat ik overstap naar een andere leverancier of ga je trouwe klanten ook eens klantvriendelijk behandelen. Dus graag een nieuw contract voor 3 jaar en wederom een correctie.
Reputatie 6
Badge +2
@I.M. Kersten

Goedemorgen.

Ik kan mij voorstellen dat je graag een ander maandtermijn ziet.
Op dit moment is de inschatting gemaakt dat je verbruik wat hoger gaat liggen, dat is de reden dat je bedrag ook hoger is. Je staat vrij om dit bedrag aan te passen. Dit wil ik overigens ook graag voor je doen. Naar welk bedrag zou je het termijnbedrag willen wijzigen?

Leuk dat je ook naar andere contracten hebt gekeken. Vergelijken kan zeker nooit kwaad.
Helaas kan ik je zelf geen aanbod doen via het Forum maar zorg ik er graag voor dat er iemand telefonisch contact met je opneemt voor een aanbod op maat. Wanneer ben je het best bereikbaar?
Beste Vincent, uiteindelijk bleek een "vinkje" fout te staan, waardoor ik energiebelasting betaalde alsof ik een bedrijf was. Kortom, er klopte niet veel van mijn nota en van bijna 1300 bij betalen, kreeg ik uiteindelijk 250 terug. Ik moest er zelf wel achter aangaan. Jammer dat de klant bij jullie alles zelf moet uitzoeken.
Wat ik heel teleurstellend vind is dat ik een klacht aangemeld heb en gevraagd heb of jullie mij nog als klant wilden behouden. In een overigens plezierig telefoongesprek werd mij gemeld dat ik een kleine attentie zou krijgen voor de overlast. Nou is dat al weer 4 weken terug, maar ik zie niets van Eneco terug. Is het zo moeilijk om jullie beloftes na te komen?
Als jullie mij als klant kwijt willen, wat volgens mij heel normaal is, na fout op fout had ik toch minstens mogen verwachten dat die attentie er wel zou zijn. Nieuwe klanten worden met open armen ontvangen.
Reputatie 6
Badge +2
@I.M. Kersten

Goed dat je dit even aangeeft.
Ik zie dat mijn collega wel degelijk hier iets mee heeft gedaan. Ik ga voor je na hoe dit er voor staat.
Zodra ik een terugkoppeling krijg kom ik hier op terug.
Reputatie 6
Badge +2
@I.M. Kersten

We hebben een tegoed bon naar je verstuurd, er is helaas iets verkeerd gegaan als je die niet hebt ontvangen.
Om dit nu alsnog recht te zetten maken we nu een bedrag over naar je.

Reageer