Verbruiksoverzicht mei / juni | Eneco Community

Verbruiksoverzicht mei / juni

Wanneer kunnen we het verbruiksoverzicht van mei / juni verwachten ?

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@V Siggel

De verwachting is dat ze 23 juli en 24 juli verstuurd worden.
Reputatie 4
Badge
Dat is al vandaag of morgen, als dat niet snel is 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Wij hebben deze inmiddels ontvangen maar snappen niet waarom het gedeelte: UW VERBRUIK IN DEZZE PERIODE VORIG JAAR, niet is ingevuld. Wij waren toch vorig jaar al klant bij Eneco, waarom staat daar nu niets in??

En wat we ons afvragen is, waarom geven jullie ook niet gelijk aan wat je inmiddels al hebt voldaan en wat je moet betalen aan Eneco (of iets terug krijgt van Eneco). Want als je dat ook ziet, dan kan je nog zelf bijsturen om bv minder of juist meer te willen gaan betalen per maand.

Hopende dat iemand mij hier antwoord op kan geven vanuit Eneco.
Bedankt!!
Reputatie 3
Badge +1
Oh ja... nog een andere vraag...

Teruglevering is dat het getal wat we terug hebben gegeven zonder aftrek van Laag tarief en Hoog tarief?
Want bij ons staat nu 641 kWh teruglevering, dan trekken we daar Laag & Hoog tarief vanaf en dan zien we wat we teveel hebben terug gegeven aan zon? Heb ik dit zo juist?
Reputatie 7
Badge +6
@EnergieBoy,

De slimme meter voor elektriciteit is vorig jaar rond eind maart verwisseld, waardoor dat administratief niet meer meegenomen kon worden in het vebruiksoverzicht.

De verbruiksoverzichten lopen per kalenderjaar en de jaarnota per verbruiksjaar. Omdat daar verschil in zit, wordt er geen berekening in kosten gemaakt.

De teruglevering van 641 kWh is de totale teruglevering van die periode voor teruglevering hoog en laag tarief. Er is nog niets gesaldeerd.
Wat je aangeeft is juist, want in mei en juni heb je 408 kWh teruggeleverd aan het net. Een mooi resultaat! 😃
Reputatie 3
Badge +1
@ Danielle (Moderator)

Goed, ik snap het helemaal, bedankt voor je antwoord.
Echter ik had nog een vraag waar je geen antwoord op hebt gegeven. Heb je vast overheen gelezen, staat er ook lekker tussen, dus bij deze nog even de volgende vraag:

En wat we ons afvragen is, waarom geven jullie ook niet gelijk aan wat je inmiddels al hebt voldaan en wat je moet betalen aan Eneco (of iets terug krijgt van Eneco). Want als je dat ook ziet, dan kan je nog zelf bijsturen om bv minder of juist meer te willen gaan betalen per maand. Ook leuk voor mensen die dan weten wat ze terug krijgen aan het einde van het jaar.
Reputatie 7
Badge +6
@EnergieBoy,

Graag gedaan. :D
Het antwoord op je vraag had ik al gegeven, sorry voor mijn onduidelijkheid. Zie onderstaand:

De verbruiksoverzichten lopen per kalenderjaar en de jaarnota per verbruiksjaar. Er wordt geen balans opgemaakt hoeveel je hebt betaald en of je goed of achter loopt, omdat je niet per maand met maandelijkse meterstanden bij ons afgerekend wordt. Vandaar dat er geen berekening wordt gemaakt, omdat het nooit zal kloppen.
Reputatie 3
Badge +1
Sorry, dan had ik het niet goed begrepen :)
Maar bedankt voor het antwoord!
Reputatie 6
Badge +1
De verbruiksoverzichten zijn bij mij met dezelfde postduif afgeleverd in de mailbox als de nieuwsbrief. Ze zijn gisteren aangekomen.
Reputatie 7
Badge +7
De verbruiksoverzichten zijn bij mij met dezelfde postduif afgeleverd in de mailbox als de nieuwsbrief. Ze zijn gisteren aangekomen.

die postduif word wel uitgebuit , arm beest en dat met deze temperaturen:D
Reputatie 6
Badge +1
Die duif is een lamstraal. 2 berichten in 1 vlucht. Maar dat hij is aangekomen, dat telt. En hoe dat maakt niet uit.

Reageer