verbruiksgegevens | Eneco Community
vraag

verbruiksgegevens

• 15 februari 2014
  • 8 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 80 reacties
Hallo,

Ik krijg elke maand een overzicht van mijn verbruik en wat het kost.

Alleen hier wordt elektra geplitst in hoog en laag en de daarbij behorende prijzen.
Alleen ik heb 1 tarief wat betreft elektra.

Waarom is de prijs dan niet aanpast in het overzicht en dus bij beiden hetzelfde tarief?

Carla

8 Reacties

Reputatie 4
Badge
De prijzen worden bij elkaar opgeteld, wat je ziet is de totaal prijs.
Reputatie 1
Badge
Mijn overzicht geeft aan x Kwh laag   0,21308
                                                       hoog 0,23809

Alleen ik heb een contract met enkeltarief 0,2314 en dat wordt niet berekend in het overzicht

Dus overzicht wat ik nu kreeg vrijdag geeft aan: 140,55
Maar ik moet betalen                                                144,16

Nu is dat geen giga verschil, maar het overzicht klopt niet.
Want mijn situatie is niet die op het overzicht staat
Reputatie 7
Badge +7
we wachten op antwoord van Toontje.........
                                                                     ...................
                                                                                        ......................:D
Reputatie 4
Badge
we wachten op antwoord van Toontje.........
                                                                     ...................
                                                                                        ......................:D

Hier heb je vast lang over moeten denken aan dit behulpzame antwoord :o
maar laten we het ontopic houden

Maar btw ik bedoelde niet de prijzen, maar de meterstanden worden bij elkaar opgeteld en daar komt één prijs uit.
Ik heb het niet nagerekend, maar een moderator zal je alles haarfijn uit kunnen leggen. (of jvdl natuurlijk)
Hallo,

Ik krijg elke maand een overzicht van mijn verbruik en wat het kost.

Alleen hier wordt elektra geplitst in hoog en laag en de daarbij behorende prijzen.
Alleen ik heb 1 tarief wat betreft elektra.

Waarom is de prijs dan niet aanpast in het overzicht en dus bij beiden hetzelfde tarief?

Carla

Hoi Carla,

Wat jij krijgt is een standaard overzicht, wat ook geschikt is voor klanten die WEL dubbel tarief hebben.
De standen voor hoog en laag kan je uiteraard samentellen in jouw geval en de prijs behorende bij het hoog- of dagtarief is dus jouw tarief.
Zo simpel is het.

Als jij ook bij het laagtarief het nromale tarief afgedrukt wil zien zou Eneco de programmatuur zo moeten veranderen dat er 2 soorten opgaven zijn.
Wellicht dat ze dat in de toekomst gaan wijzigen.
Ik ben dan ook nieuwsgierig wat een moderator maandag daar nog voor aanvullingen op heeft!
Reputatie 4
Badge

Dus overzicht wat ik nu kreeg vrijdag geeft aan: 140,55
Maar ik moet betalen                                                144,16

Nu is dat geen giga verschil, maar het overzicht klopt niet.

Kan je dat verschil niet terug vinden dan?
btw misschien?
Reputatie 7
Badge +6
@Carla

Er wordt nu het meest gebruikte tarief weergegeven, het overzicht geeft alleen een indicatie van de gemaakte kosten. Ik heb je voorstel doorgegeven aan de beheerders.
Reputatie 1
Badge
Thanks Folkert.

Beetje late reactie van mij, maar ik krijg geen meldingen van een nieuwe reactie.
Ergens zal ik dat in moeten vullen , maar waar....

Reageer