Verbruikgegevens op Mijn Eneco na 07-02 niet meer zichtbaar | Eneco Community
beantwoord

Verbruikgegevens op Mijn Eneco na 07-02 niet meer zichtbaar

• 16 februari 2018
  • 19 reacties
  • 470 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Een of twee keer per maand download ik de verbruiksgegevens en verwerk dat in excel. Vandaag probeerde ik dat ook weer maar de data gegevens vanaf 7 febr staan er niet. Mijn Toon heeft sindsdien geen problemen gehad met de verbinding naar de server.
Kan iemand dit probleem verhelpen?
icon

Beste antwoord door Danielle 16 februari 2018, 13:48

@Walon,

Ideaal dat je je eigen overzichtjes bij houdt. Geen verrassingen, mooi! ;)
Ik heb even meegekeken en ik zie dat de laatste meterstanden inderdaad van 7 februari zijn. De meter staat in storing en dat is gemeld bij de netbeheerder. Die verbruiken komen bij ons door via P4 en Toon gaat uit van P1 wat gelukkig wel verder goed gaat. Hopelijk is het probleem binnenkort verholpen en zie je netjes alle verbruiken weer vanaf 7 februari in de excelsheet van Mijn Eneco!
Bekijk origineel

19 Reacties

Dat je dat nog op de site van Eneco doet.
Bij www.slimmemeterportal.nl ken je die problemen niet.

Uiteraard kan je daar ook jouw data in xlsx bestanden downloaden.
Reputatie 1
Badge +1
Bedank voor de tip. Heb me gelijk aangemeld.
Dan ben je gewoon verzekerd dat elke morgen tussen 11:00 en 12:00 uur de verbruiken van de vorige dag klaar voor je staan!
Reputatie 7
Badge +6
@Walon,

Ideaal dat je je eigen overzichtjes bij houdt. Geen verrassingen, mooi! ;)
Ik heb even meegekeken en ik zie dat de laatste meterstanden inderdaad van 7 februari zijn. De meter staat in storing en dat is gemeld bij de netbeheerder. Die verbruiken komen bij ons door via P4 en Toon gaat uit van P1 wat gelukkig wel verder goed gaat. Hopelijk is het probleem binnenkort verholpen en zie je netjes alle verbruiken weer vanaf 7 februari in de excelsheet van Mijn Eneco!
Reputatie 7
Badge +8
@Danielle
Zou je bij mij ook even willen kijken?

Reputatie 7
Badge +6
@Ton van Rijn,

De meterstanden komen dagelijks netjes door zie ik. Als je kijkt bij 'week' of 'dag' dan zie je de meterstanden bijgewerkt t/m 11-02. Als de maand voorbij is dan zie je daar pas het totale verbruik staan.
Reputatie 7
Badge +8
Aha, duidelijk.
Bedank voor de tip. Heb me gelijk aangemeld.

Hoi @walon

Maar let op dus ivm de melding van Daniëlle, dan kan het Portal ook je standen niet uitlezen.
Ik zou dan maandag even bij je Netbeheerder aan de bel trekken.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi,
Nu al 15 dagen geen gebruiksgegevens.
Reputatie 3
Badge
Hoi @walon,

Bedankt voor de update. Balen dat je nog steeds geen gebruiksgegevens ziet. Jouw meters staan nog steeds in storing. Hiervoor zal je contact op moeten nemen met jouw netbeheerder Liander via 0885426444. Je kan aangeven dat jouw meters vanaf 07-02-2018 al in storing staan en de p4 stand niet uit te lezen is. Succes ermee.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi @walon,

Bedankt voor de update. Balen dat je nog steeds geen gebruiksgegevens ziet. Jouw meters staan nog steeds in storing. Hiervoor zal je contact op moeten nemen met jouw netbeheerder Liander via 0885426444. Je kan aangeven dat jouw meters vanaf 07-02-2018 al in storing staan en de p4 stand niet uit te lezen is. Succes ermee.

Zou u bij mij ook kunnen kijken? mijn laatste gegevens zijn van 5 januari 2018 en sindsdien niet meer.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo marcel234,

Bij jou worden de meters momenteel ook niet uitgelezen inderdaad! Jouw netbeheerder is Stedin. Je kunt dit bij hen kenbaar maken via 088 896 39 63.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo marcel234,

Bij jou worden de meters momenteel ook niet uitgelezen inderdaad! Jouw netbeheerder is Stedin. Je kunt dit bij hen kenbaar maken via 088 896 39 63.

Dacht ik al 😁 ik zal morgen stedin even bellen.
Hoi,
Nu al 15 dagen geen gebruiksgegevens.

Hoi @walon,

Ik adviseerde je om je Netbeheerder te bellen; moderator Saida idemdito, heb je idd met ze gebeld?
Ik was even nieuwsgierig omdat van sommige slimme meters bekend is dat ze een update krijgen; geldt dat wellicht ook voor jou?
Klopte het dat jouw meters in storing staan?
Is je aanmelding bij het Portal nog gelukt?
En kreeg je daar ook geen standen door?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo marcel234,

Als het goed is kun je het teruglezen in de klantenkaart, stedin zegt dat de meters niet in storing zijn en dat Eneco maar contact moeten opnemen via het servicedesk van hun (ja ja niet gelijk gaan grommen haha) er is een melding doorgegeven binnen Eneco en binnen 2 weken krijg ik bericht hoe ze het gaan oplossen.
Reputatie 1
Badge +1
Brandje,
Liander heeft het probleem opgelost en de gegevens komen weer binnen. Bij SlimmermeterPortal ook.
Nogmaals bedank voor de adviezen.
Brandje,
Liander heeft het probleem opgelost en de gegevens komen weer binnen. Bij SlimmermeterPortal ook.
Nogmaals bedank voor de adviezen.

Uiteraard graag gedaan!

Kijk dat was de verwachting uiteraard!
Heb je nog doorgekregen wat er nu aan de hand was?

Fijn dat het is opgelost.

Hoe is je eerste ervaring met het portal?
Vind je het geen verademing? Snel; mooie grafieken; enz.
Ik krijg ook al enige tijd de melding "geen verbruiksgegevens" . Hoe is dit op te lossen?
Dan staan jouw slimme meters wellicht ook in storing.
Bellen met je Netbeheerder geeft uitsluitsel.

Reageer