Verbruik op jaarnota wel erg hoog, klopt dat wel? | Eneco Community

Verbruik op jaarnota wel erg hoog, klopt dat wel?

• 7 november 2012
  • 11 reacties
  • 1847 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Woon alleen betaal 122 euro per maand, heb nog GEEN verwarming gebruikt ben hier in maart komen wonen ik zie dat mijn gemiddelde warmte verbruik HOGER is ????
Ook kan ik de jaarnota NIET inzien:mad: moet ruim 400 bijbetalen????????????

11 Reacties

Dag Wodan,

Voordat ik je vraag ga beantwoorden, laat ik je eerst even weten dat ik je vraag verplaatst heb naar 'Servicevragen' en de titel heb aangepast. De punten die je in een ander topic hebt verwoord, neem ik in dit antwoord mee.

Ik snap dat je erg geschrokken bent van je bijbetaling op de jaarnota. En ik begrijp uit je andere bericht dat je inmiddels inzage hebt in je jaarnota. Je laat daar weten dat je niet kan geloven dat je verbruik correct is en dat zelfs je zoon die in een woonhuis met drie woonlagen woont en drie kinderen heeft, niet eens dit verbruik heeft.

Toen ik je gegevens erbij pakte, zag ik dat we bij je verhuizing in februari van dit jaar geen meterstanden van je hebben ontvangen. Ook de vertrekkende bewoner heeft deze niet toegestuurd. Daarom is er een inschatting gemaakt van de meterstanden op het moment van je verhuizing. Nu blijkt dat deze inschatting te laag is geweest.

Om je nota te kunnen corrigeren, heb ik de standen van de verhuisdatum van je nodig. Heb je die nog ergens genoteerd en bewaard? Ik hoop het en hoor graag van je!

Groeten,
Rieneke
GRRRRR volgende probleem heb de standen via de verhuurder binnen gekregen maar kan het zelf niet downloaden, dus mijn vraag hoe komen deze gegevens bij U terecht.

Groetjes Marianne
Dag Marianne,

We hebben zojuist telefonisch contact gehad over de jaarnota en het meterstandenformulier. We gaan nu een correctie voor je aanvragen.

Groeten,
Rieneke
zo juist jaarnota binnen gekregen, schrok me wild moet ruim 1000 euro bij betalen, hier is iets goed mis!
3x meer gas verbruikt? dan historisch verleden....nieuw maand bedrag van 81 naar schrik niet 163, ik ben alleenstaand zuinig met gas, douchen op de sport ver. er zijn wel nieuwe leidingen geplaats door stedin ,die daar tot 2x toe de boel open hebben gegooid in de straat, ik sta voor een raadsel? mijn historisch gebruik is ongv 800 per jaar, nu ruim 2300 km3 , dat kan toch niet? wat is hier mis? nu al weer ruim 355km3 in 42dagen dat is toch ook te hoog klopt die meter wel?  graag zo snel mogelijk een reactie/actie, en automatische incasso op schorten graag, anders zit ik heel april op water/brood, een hard werkende postbode!!!
Reputatie 3
Badge
of je verbruikt klopt ja of nee durf ik niet te zeggen maar ga je verbruik is monitoren. wat verbruik je vandaag (dus begin en eindstand opschrijfen). Met deze dagen kan je met slechte isolatie richting de 10 m3 gaan op een dag. Of zit ik dan te hoog beste medeforumleden?
Reputatie 7
Badge +7
of je verbruikt klopt ja of nee durf ik niet te zeggen maar ga je verbruik is monitoren. wat verbruik je vandaag (dus begin en eindstand opschrijfen). Met deze dagen kan je met slechte isolatie richting de 10 m3 gaan op een dag. Of zit ik dan te hoog beste medeforumleden?

bij onze slecht geisoleerde tussen woning 2 personen en woef:)
spouw nageisoleerd en gewoon dubbel glas beneden en boven.
laatste dagen rond de 7 a 8 cuub gas.
Badge
Het zal mij niet veel verbazen als er veel mis gaat door het systeem van eneco dat niet goed bijhoudt hoeveel gas je nou echt verbruikt. Zo kan je slimmemeter 800 m3 aangeven maar in mijneneco kan er dan 2300 m3 staan. 

Als ze op basis daarvan je rekening berekenen dan gaat het aardig mis.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo peetie,

Welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Ik zie dat je vorige week telefonisch contact met ons hebt gehad, zijn je vragen in het telefoongesprek voor zover mogelijk volledig beantwoord?

@Michael,
Eneco hanteert voor het maken van de jaarnota's de standen die worden uitgelezen door de netbeheerders, niet de verbruiksgegevens zoals die op Mijn Eneco worden weergegeven. Deze laatste horen natuurlijk ook te kloppen, maar dit is een enkele keer weleens niet het geval.

Kelly
Wij zijn veel te hoog aangeslagen met de meterstanden,die zijn door Eneco al die jaren verkeerd opgenomen, wij gaven steeds vijf cijfers door maar Eneco haalde steeds 1 cijfer eraf behalve dit jaar en nu hebben wij een enorme jaarrekening gekregen.  De schuld ligt bij Eneco dit is uit gekomen door in contact te gaan met Stedin allen we horen niets van Eneco wij moeten als maar bellen en horen niets van Eneco. 
Badge
Wij zijn veel te hoog aangeslagen met de meterstanden,die zijn door Eneco al die jaren verkeerd opgenomen, wij gaven steeds vijf cijfers door maar Eneco haalde steeds 1 cijfer eraf behalve dit jaar en nu hebben wij een enorme jaarrekening gekregen.  De schuld ligt bij Eneco dit is uit gekomen door in contact te gaan met Stedin allen we horen niets van Eneco wij moeten als maar bellen en horen niets van Eneco. 

Misschien is het handiger ook een persoonlijk berichtje aan een moderator (bijv. Kelly) te sturen, dan heb je vlugger een reactie.
Reputatie 5
Badge +3

Hallo marrije,

Welkom op het forum! Ik zie dat we je onlangs geadviseerd hebben om een foto van de meter(standen) toe te sturen, vanwege de onduidelijkheid over het aantal cijfers. Heb je dat al gedaan?

Kelly

Reageer