Verbruik kookgas | Eneco Community
beantwoord

Verbruik kookgas

• 1 juli 2018
  • 1 reactie
  • 1681 Bekeken

Beste iedereen,

Ik woon sinds kort samen met mijn huisgenoot in een appartementen complex dat in 1954 is gebouwd.
Onze stookkosten zitten inbegrepen in de huur en onze boiler loopt op elektriciteit. Dit betekend dat zij en ik alleen gas nodig hebben om te koken. Nu wilden wij eerst inductie koken maar hebben helaas niet de mogelijkheid om een tweede groep aan te leggen.
Omdat dit allemaal nog erg nieuw voor ons is en wij niet naast onze electriciteit kosten ook nog 80 euro per maand willen betalen aan gas, vroegen wij ons af of iemand een inschatting heeft over hoeveel m3 gas een twee persoons huishouden of jaarlijkse basis (of maandelijks) verbruikt. Volgensmij is het voor alleen koken (zonder oven) namelijk niet heel veel.
Help ons alsjeblieft! Want ik wil graag binnenkort weer lekker kunnnen koken en eten!
Alvast bedantk!
icon

Beste antwoord door Danielle 2 juli 2018, 08:26

@Judithm,

Gefeliciteerd met je woning! Goed dat je navraag doet. Inductie koken zou een mooie optie zijn, alleen jammer dat je daar geen mogelijkheden voor hebt. Koken kun je nu ook, de meter is niet afgesloten denk ik? Voor kookgas is het verbruik zo'n 65 m3 per jaar, dat is ruim genomen. Dat staat gelijk aan zo'n €23 per maand. De €80 die je hebt berekend is o.b.v. een hoger verbruik wat teveel is voor alleen kookgas, dus dat valt hopelijk mee voor je. Op jouw klantnummer zie ik dat je vooralsnog enkel stroom hebt aangevraagd. Je kunt gas inderdaad ook aanvragen.
Is het zo iets duidelijker voor je?
Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +6
@Judithm,

Gefeliciteerd met je woning! Goed dat je navraag doet. Inductie koken zou een mooie optie zijn, alleen jammer dat je daar geen mogelijkheden voor hebt. Koken kun je nu ook, de meter is niet afgesloten denk ik? Voor kookgas is het verbruik zo'n 65 m3 per jaar, dat is ruim genomen. Dat staat gelijk aan zo'n €23 per maand. De €80 die je hebt berekend is o.b.v. een hoger verbruik wat teveel is voor alleen kookgas, dus dat valt hopelijk mee voor je. Op jouw klantnummer zie ik dat je vooralsnog enkel stroom hebt aangevraagd. Je kunt gas inderdaad ook aanvragen.
Is het zo iets duidelijker voor je?

Reageer