verbruik gas en stroom in eens hoger na plaatsing nieuwe slimme meters | Eneco Community
vraag

verbruik gas en stroom in eens hoger na plaatsing nieuwe slimme meters

• 3 december 2017
  • 15 reacties
  • 939 Bekeken

in november zijn er nieuwe slimme meters geplaatst , toon heeft de hele mand november verkeerde bedragen doorhgegeven omtrent ingeschat verbruik, dit zou recht getrokken worden met ingang van nieuwe maan ( december) nu zit ik al 4 dagen boven mijn ingeschat verbruik ???????? is bedrag ingeschat verbruik gekoppeld aan termijn bedrag ? eneco heeft een x bedrag als termijn bedrag aangemaakt tijdens de jaarafrekening dit heb ikzelf verhoogt, na contact te hebben gehad vorige maand zei een medewerker wij zetten dat bedrag dan ook hier in de administratie dan hoeft u volgend jaar uw bedrag niet aan te passen , dus mijn vraag is gaan ze nu uit van het maandbedrag of wat ?

15 Reacties

Ik ondervind hetzelfde probleem, slimme meter is in september geplaatst, de eneco app klopt voor geen meter. Standen op de app wijken af van werkelijkheid. Verbruik gas in november op de app komt niet overeen met de stand bij Eneco zelf. Ook eerste vier dagen van december al 20% verbruik van de schatting van december, en ondanks dat alles uit staat is er iedere ochtend om 6 uur een piek in het verbruik. Ik heb totaal geen vertrouwen in de link tussen de slimme meter, Eneco en de app, en bellen erover heeft geen zin, belde net en kreeg een jonge knul aan de lijn die na zes keer opdreunen nog steeds mijn klantnummer fout invoerde op zijn pc, dus kwaliteit leven 0
Tijd om toch maar eens over te gaan stappen, dit is de tweede keer dat ik een zeer onkundig iemand aan de lijn had, en dan voel ik mij zeker niet gewaardeerd als klant.
waarom geen reactie op mijn vraag, lees ook dat termijn bedrag gepusht moet worden naar toon ? met de eerste slimme meters geen probleem nu met de nieuwe dus wel lijkt het,
Reputatie 5
Badge +3
Beste @H.A.M. Sanders,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je het voorlegt. Ik heb even met je meegekeken en op basis van jouw huidige maandbedrag het ingeschatte verbruik opnieuw naar jouw Toon verzonden. Binnen uiterlijk 24 uur is dat zichtbaar op Toon, ik ben benieuwd of je hierdoor een beter beeld te zien krijgt. We vernemen het graag van je!

Groet,

Rodney
Reputatie 5
Badge +3
Beste @Rene25,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je ons forum hiervoor opzoekt. Jammer om te vernemen dat je telefonisch niet verder bent gekomen met jouw vraag. Hopelijk komen wij er beter uit. In jouw bericht geef je aan dat 'de standen in de app afwijken van de werkelijkheid'. Omdat we in de Mijn Eneco-app geen standen laten zien maar slechts verbruiken én ingeschatte verbruiken, neem ik aan dat je zelf ook op het verbruik doelt?

Je kunt ons hierover ook in de Mijn Eneco-app een bericht versturen, zodat we direct met je mee kunnen kijken. De optie hiervoor vind je via Menu > Feedback. Zo kun je bijvoorbeeld ook een printscreen delen van hetgeen je vraagtekens bij hebt in de app.

Daarbij moet ik zeggen dat we het verbruik aan de hand van jouw slimme meters één op één kunnen weergeven in de app. Het beeld hierbij kan alleen onjuist zijn wanneer de uitleesfunctie van jouw meters bijvoorbeeld tijdelijk in storing staat. Daarnaast kan het voorkomen dat het ingeschatte verbruik hoger of lager is dan je zelf voor ogen hebt. Vanzelfsprekend gaat het hierbij slechts om een inschatting op basis van historisch verbruik en rekenen we dit dus niet met je af als zijnde werkelijk verbruik. De kosten die uiteindelijk wel in rekening zijn gebracht zijn uiteraard gebaseerd op het verbruik afgeleid van jouw werkelijke meterstanden.

Groet,

Rodney
rodney , u heeft aangegeven Bedankt voor jouw bericht, goed dat je het voorlegt. Ik heb even met je meegekeken en op basis van jouw huidige maandbedrag het ingeschatte verbruik opnieuw naar jouw Toon verzonden. Binnen uiterlijk 24 uur is dat zichtbaar op Toon, ik ben benieuwd of je hierdoor een beter beeld te zien krijgt. We vernemen het graag van je!

antwoordt van mij: geschat verbruik geeft toon nog steeds meer aan , heb gekeken wat mijn geschat verbruik in december is dit is 153 euro daar zit ik nu 7 euro boven dus totaal 160 euro mijn verbruik is 40 m3 van 1-6 december lijkt mij niet correct dt ik voor 40m3 gas 160 euro betaal en dat in 5 dagen , graag antwoordt op deze vraag .
aan rodney antwoordt van mij: geschat verbruik geeft toon nog steeds meer aan , heb gekeken wat mijn geschat verbruik in december is dit is 153 euro daar zit ik nu 7 euro boven dus totaal 160 euro mijn verbruik is 40 m3 van 1-6 december lijkt mij niet correct dt ik voor 40m3 gas 160 euro betaal en dat in 5 dagen , graag antwoordt op deze vraag .
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @H.A.M. Sanders,

Bedankt voor jouw reactie, goed dat je dit kenbaar maakt. Ik kijk graag verder met je mee. Wil je hiervoor de externe toegang op Toon aan zetten? Dit kun je doen via Menu > Toon Support. Ik hoor graag wanneer dat gelukt is, alvast bedankt!
Rodney: externe toegang staat aan
Hoi @H.A.M. Sanders,

Bedankt voor jouw reactie, goed dat je dit kenbaar maakt. Ik kijk graag verder met je mee. Wil je hiervoor de externe toegang op Toon aan zetten? Dit kun je doen via Menu > Toon Support. Ik hoor graag wanneer dat gelukt is, alvast bedankt!

externe toegng staat open van 8-12-2017 om 9.15 tot dat u aangeeft dat ie weer dicht mag .
rodney wanneer mag de externe toegang dicht ??????????????????? en weet u al een antwoordt op de vragen ?????????????????
Reputatie 2
Badge
Hoi @H.A.M. Sanders,

Ik neem het stokje even over van mijn collega Rodney. Heb je nog steeds het idee dat jouw ingeschatte verbruik niet overeenkomt met jouw termijnbedrag? Ik heb namelijk het één en ander aangepast achter de schermen. Ik verneem graag van je.

Groet, Saida
Saida, we gaan het in de gaten houden , dank u voor de feedback anders bel ik wel als ik het idee heb dat het nog niet klopt .
saida, terukomend op wat toon aangeeft verbruik, standen die eneco aangeeft via exel blad 1tm19 dec = 129m3 87 euro,, wat toon aangeeft verbruik 143 m3 116 euro , nogmaals sind de plaatsing van de nieuwe slimme meters klopt er niets meer vanhet verbruik wat toon aangeeft, heb nog nagekeken maand oktober dus met de oude slimme meters daar klopt het nog wel zowel exel wat eneco aangeeft en wat toon aangeeft , wat is er aan de hand , harde reset al gedaan , modem van stroom gehaald al gedaan ,ook de standen van verbruik stroom klopt miet met wat eneco aangeeft en wat toon aangeeft 1 tm 19 decemeber eneco 131 kw toon 146 kw
Toon krijgt het verbruik realtime en rechtstreeks door van je eigen slimme meter.
Eneco loopt altijd 2 en soms 3 dagen achter.
De mooiste controle is om zondagavond tegen 24:00 uur de stand op de eigen meters te noteren en een week later weer.
Vergelijk dat dat verbruik met Toon in de week weergave.
Je zal zien dat het 1 op 1 precies klopt.

Reageer