Verbruik error in gegevens via slimme meter | Eneco Community
vraag

Verbruik error in gegevens via slimme meter

• 3 december 2015
  • 27 reacties
  • 942 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Normaal gesproken kan ik na enkele dagen het gasverbruik van de voorgaande dagen uitlezen via Mijn Eneco. De laatst bekende gegevens zijn van 28-11-2015, de dagen daarna geven 'geen verbruiksgegevens beschikbaar'. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste HMo1,

Welkom op de community! De standen komen inderdaad niet binnen meer. We sturen deze melding door naar je netbeheerder.

Groet,

Folkert
Oke, bedankt.
En wat gaat er nu gebeuren? Wordt dit vanaf afstand in orde gemaakt, of moet er iemand langskomen, of?
Gewoon verder afwachten.
Je Netbeheerder kan dit op afstand regelen.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb dit gisteren in een eerder topic ook aangegeven.
Gegevens komen niet binnen bij mijn eneco maar wel op slimmemeterportal.nl
Is er dan iets mis bij de netbeheerder of zit er iets fout aan de kant van Eneco.
1 dag vertraging in verweking van de data zou acceptabel zijn maar 5 dagen in geval van stroom en 4 dagen in geval van gas vind ik wel wat erg veel...........
Ook bij mij is na 29-11-2015 geen Gas en Stroom verbruik maar te zien in mijn eneco en de App.
Zou de Moderator ook hier naar willen laten kijken?
Badge
bij mij ook de laatste is 28 november stroom en gas jongens los dat eens een keer op
Bij mij lijken de gegevens weer inzichtelijk te zijn, hoewel het wel heel toevallig is dat het verbruik van de eerder missende dagen exact gelijk ligt. Geen idee dus of het ook daadwerkelijk klopt, maar er is in elk geval weer informatie beschikbaar.
Bij mij is er inmiddels 1 dag verbruik zichtbaar de 29e kan ik nu zien in mijn eneco,
Eneco , waar blijft de rest?
Badge
ja Eneco waar blijft de rest ik krijg hele rare bestanden
Reputatie 7
Badge +7
maak jezelf maar niet te druk om tussenstand slim
als je het forum had doorgelezen , dan zie/lees je dat tussenstand slim
niet altijd lekker werkt.:(

@ HeMo1,
als er uitleesgegevens missend zijn en het een en ander komt weer boven water
dan word het totaal verdeeld over het aantal dagen , die dan allemaal dezelfde waarde krijgen.
Exact Jan,

Goed dat je het weer even ophaalt.
De echte kenners ouden tussenstand Slim voor gezien en gaan naar Slimmemeterportal.nl
Nooit problemen en de volgende dag 12:00 staat de vorige dag klaar.
En GRATIS!
Ik schop dit topic weer even omhoog want ik krijg wederom geen gegevens te zien. Over de laatste 2 weken is er weer niets bekend.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi HeMo1,

Ik kan de meterstanden tot 16 april 2016 terugzien. Welke melding krijg je te zien?

Groet, Audrey
Hoi Audrey,

Ik krijg de melding dat er geen verbruiksgegevens beschikbaar zijn, er zijn alleen maar lege blokjes te zien. Dit is sinds 3 april.
Badge
Bij mij idem ditto maar dan alleen vanaf 7 april geen verbruiksgegevens meer beschikbaar.
Reputatie 5
Badge +3
@ Hemo1 en @Joop558

Deze storing is bekend. Onze excuses hiervoor! We hebben dit met de hoogste prioriteit in behandeling genomen en we hopen dit deze week op te kunnen lossen.

Groet, Audrey
Badge
bij mij ook de laatste data wat ik binnen heb gekregen is van 8april nu word het langzaam tyd dat ze er wat aan doen op toon wel maar op mijn Eneco niet

nu word het langzaam tyd dat ze er wat aan doen op toon wel maar op mijn Eneco niet

Als je even terug leest, dan lees je dat er met de hoogste prioriteit aan gewerkt wordt.
Het is even vervelend, maar het komt vast allemaal goed.
Ook is er al bevestigd dat de standen wel degelijk binnen komen; nu de juiste verwerking nog.
Badge
maar niet op mijn eneco laptop
maar niet op mijn eneco laptop

Dus gewoon even afwachten tot Eneco dit geregeld heeft v
Reputatie 7
Badge +6
@lautje

Het Excelbestand dat je kan downloaden bevat wel de standen, Mijn Eneco werkt momenteel niet goed de standen bij, we hopen het binnen een week op te lossen.
Het downloaden werkt bij mij ook niet. Maar via slimmemeterportal zijn de standen wel bijgewerkt. Het valt mij regelmatig op dat de standen daar consequent de volgende dag bijgewerkt zijn en dat er bij Eneco (toch mijn leverancier, in tegenstelling tot slimmemeterportal, waar ik verder niets mee heb) altijd meer vertraging in zit en ook regelmatig storingen zijn. Hoe is dit eigenlijk mogelijk? Ik zou eerder verwachten dat degene waar ik klant ben mijn gegevens sneller en minder storingsgevoelig door zou kunnen geven dan een derde partij waar ik verder geen belangen heb?
Reputatie 7
Badge +6
@HeMo1

Ik heb je bestand met drie verschillende browsers kunnen downloaden, ik kan het hierdoor niet reproduceren wat je ervaart met het downloaden van het bestand. Het issue met het bijwerken van de standen wordt aangewerkt en de beheerders hopen het binnen een week opgelost te hebben. We werken continu aan het verbeteren van Mijn Eneco, ik kan alleen zeggen dat veranderingen binnen Mijn Eneco vaak diverse systemen raken en dat het daardoor niet even makkelijk is om snel wijzigingen door te voeren. Wel werken we natuurlijk om dit naar een hoger niveau te brengen.
Hier ook de standen bekend t/m 1 april. Hier werkt het dus ook niet goed.

Het downloaden van excel bestand geeft ook alles aan t/m 1 april.
Graag een fix!
Ondanks de 'hoogste prioriteit' is het probleem nog steeds niet verholpen.

Reageer