vage brief meteropname | Eneco Community

vage brief meteropname

• 14 november 2019
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

beste mede verbruikers,

Vandaag kreeg ik,als een van velen waarschijnlijk, van Eneco een brief in mijn bezit.

Deze brief deelde mee,dat aankomende maand meteropnemers komen om de meterstand op te nemen.

Betekent, dat men binnenkort dus zo'n meteropnemr aan de deur kan verwachten.

het word wel erg oppervlakkig gehouden.

Ze komen  langs op werkdagen tussen 10: 00 uur t/m 20: 00 uur.

En als je niet thuis bent, probeert men het op een ander moment nog eens.

Met zulke ruime tijdsmarges per dag, en verder totaal onbekend welke week/dag datums, kan dus niemand  fatsoenlijk rekening  houden.

De meeste mensen werken namelijk gewoon overdags doordeweeks?

En je kunt toch niet weten, of ze op dat ’andere moment ’ (wat ook al zo lekker vaag overkomt) dan wel aanwezig zijn ?

Worden al deze mensen dan vervolgens maar afgedaan als ’pech hebben', en vervolgens ruwweg ingeschat op hun verbruik ?

Meestal  wordt dit  ook nog eens flink ruim genomen, waardoor zij onterecht een veel te hoge jaarnota zullen verkrijgen.

Want tja, dan hadden ze toch maar gewoon thuis moeten zijn..

Meteropnemer is overigens meer een inspectie  houder, of de zuiniger klanten wel zo eerlijk zijn geweest met voorgaande verbruiken correct door te geven.

Ík vind dat meteropnemers op verzoek  zelf foto opnames ( ik mag aannemen dat ze die zelf ook maken) gewoon direct moeten delen met betreffende klant, zodat de klant dan ook dat bewijs in handen heeft.

Sommige meteropnemrs schuwen het immers ook niet,om er zelf veel meer van te maken dan naar werkelijkheid.

Dan krijg je achteraf ook geen 'misverstanden’, en kan er ook niet’fictief'  geknoeid worden achter de rug van klant om.

.

1 Reactie

Ik zou mij er maar niet druk om maken. 

Een afspraak met ze maken zit er vermoedelijk niet in. Jullie thuis treffen zal ongetwijfeld best lukken omdat de uiterste werkdag tot 20:00 uur duurt. 

Dat er bij geen gehoor een geschatte jaarnota zou komen lijkt mij erg overtrokken. 
Ik zou e.e.a. maar rustig even afwachten. 

Overigens maakt een meteropnemer geen foto’s van de standen. Voor zover ik weet heeft hij apparatuur om de standen als ware “uit te lezen”

Uiteraard kan je zelf ook gelijktijdig dan de standen even noteren cq zelf wel een fotootje maken.

Tevens is zijn bezoek er op gericht om de algemene toestand van de meter verder  te aanschouwen, waarbij oa de verzegeling ook gecontroleerd wordt. Door de bank genomen is het voorschrift van Netbeheer Nederland om dit eens in de 3 jaar te doen. 

Reageer