uitschietend gasverbruik op 14 april | Eneco Community
beantwoord

uitschietend gasverbruik op 14 april

Ik zag vandaag op 'mijn eneco' site dat de 'slimme meter' op 14 april jl een verbruik aangeeft van 143 m3, terwijl alle andere dagen in april tussen een verbruik van 0 en 5 m3 liggen. Ik heb trouwens nooit echt een hoger verbruik dan 10 m3 per dag, bij uitzondering weleens wat meer dan 10, maar absoluut geen 143 m3!

Ik heb vorig jaar eenzelfde probleem gehad met die slimme meter, dat was geloof ik in augustus. Ik had toen zelfs op een bepaalde dag volgens de slimme meter een zogenaamd verbruik van 1800 m3!!! Ik heb toen ook meteen een bericht hier op het forum gezet en er bleken meerdere mensen een dergelijk probleem te hebben. Alleen dat superhoge verbruik van mij was echt een geval apart.

Nu was mijn eindstand op 25 februari jl, op de jaarnota: 5086 m3. Vandaag op 29 april, staat mijn meter op 5400 m3, dus dat betekent dat ik vanaf 25 februari tot vandaag 314 m3 gas verbruikt heb. Als ik echter, van 'mijn eneco' site alle dagverbruiken vanaf 25 februari tot vandaag optel, dan kom ik op een verbruik van 437 m3. Er is hier dus een discrepantie van 123 m3. Waarschijnlijk ten gevolge van een, naar ik aanneem, foutieve slimme meter melding op 14 april?

Mijn vraag aan Eneco is: is er een storing geweest van de slimme meter op 14 april? Zijn er meerdere mensen die dit is overkomen en dit hebben gemeld? Kan ik net als vorig jaar uitgaan van de werkelijke meterstand in mijn gangkast en de vermelde eindstand ( = beginstand van dit jaar) op mijn jaarnota?

Ik hoop een antwoord te krijgen.

met vriendelijke groet
Ron Bakker, Den haag
icon

Beste antwoord door jvdl 2 mei 2013, 00:55

Krijg ik van Eneco ook nog antwoord op mijn vraag?

geduld is een schone zaak
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ja inderdaad je hebt gelijk, zeg ik ook altijd tegen mijn patienten

Ik hoop niet van mijn dokter , dan gaat het niet goed met me:o
Zeker als deze dokter geen geduld voor zijn patienten kan opbrengen :D

Ja inderdaad je hebt gelijk, zeg ik ook altijd tegen mijn patienten
Nou zeg, als het dagelijks verbruik in MijnEneco 22 dagen op nul heeft gestaan in een koude periode dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Fijn dat het zo eenvoudig duidelijk geworden is.

Nou ik kijk niet iedere dag op MijnEneco en trouwens misschien zat ik wel in het buitenland, dan is mijn verbruik ook gewoon laag. En zoals je hierboven leest is hij mij nog steeds niet eenvoudig duidelijk geworden.
Beste heer Folkert (moderator),
dus als ik het goed begrijp betekent dit, dat mijn slimme meter 23 dagen lange geen verbruik heeft doorgegeven, dan vraag ik mij af hoe slim die meter nou eigenlijk is? Het valt mij soms op hoe weinig effectief sommige digitale moderniteiten zijn, zeker als je constateert dat er toch regelmatig iets hapert in het systeem. Vroeger met die invulkaart ging het toch gewoon altijd goed. En trouwens kan eneco de klant dan niet even attenderen op het feit dat zijn slimme meter 3 weken niet zo slim zijn werk heeft gedaan? Ik heb toch een mailbox in 'mijn eneco'.

Dan heb ik toch nog een vraag voor u, hoe verklaart u dan het volgende:

mijn eindstand op 25 februari jl, op de jaarnota: was 5086 m3. Deze 5086 m3 is dus de beginstand voor het komende jaar t/m 25 februari 2014. Op 29 april, staat mijn meter (in de gangkast) op 5400 m3 (vandaag op 2 mei geeft "mijn eneco" ook zoiets aan namelijk 5403 m3), dus dat betekent dat ik vanaf 25 februari tot vandaag 314 m3 gas verbruikt heb. Als ik echter, van 'mijn eneco' site alle dagverbruiken vanaf 25 februari tot vandaag optel, dan kom ik op een verbruik van 437 m3. Er is hier dus een discrepantie van 123 m3.
Waar komt dat verschil dan vandaan? U kunt wel zeggen dat die 143 m3 de optelsom is van de voorgaande 23 dagen, maar dat verklaart nog steeds niet dat verschil in de werkelijke standen.
U zegt 'het is ook niet gelukt om de onbrekende standen binnen te halen' bedoelt u daarmee dat er met een natte vinger een soort inschatting is gemaakt van het ontbrekende? Nou dat zou wat zijn.

met vriendelijke groet
Ron Bakker
nu nog eneco klant
Badge
Nou zeg, als het dagelijks verbruik in MijnEneco 22 dagen op nul heeft gestaan in een koude periode dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Fijn dat het zo eenvoudig duidelijk geworden is.
Reputatie 7
Badge +6
@Ron

De 143 m3 die je ziet staan op 14 april is het verbruik tussen 22-03-2013 en 14-04-2013. Vanaf 22-03-2013 tot en met 30-03-2013 hebben we elke dag dezelfde meterstand ontvangen, daarna hebben we geen meterstand ontvangen tot 15 april. Het is ook niet gelukt om de onbrekende standen binnen te halen. Vanaf 15 april ontvangen we de standen weer dagelijks.
Reputatie 3
Badge
@eneco graag reactie aan de topic starter.
Reputatie 7
Badge +7

Badge
Dat lijkt inderdaad op een foutieve slimme meter melding op 14 april 🙂 Gelukkig staan je meterstanden op een normaler verbruik. Dus ik denk dat het wel goed komt. Uiteindelijk zijn niet de standen in "MijnEneco" bepalend maar de standen op de meter.
Daarom is het ook goed om niet blindelings te vertrouwen op de gegevens op "MijnEneco" maar ook ééns per weer de echte meterstanden te noteren.

Mijn gegevens van 14 april zijn trouwens niet afwijkend!
Reputatie 6
Badge +1

Mijn vraag aan Eneco is: is er een storing geweest van de slimme meter op 14 april? Zijn er meerdere mensen die dit is overkomen en dit hebben gemeld? Kan ik net als vorig jaar uitgaan van de werkelijke meterstand in mijn gangkast en de vermelde eindstand ( = beginstand van dit jaar) op mijn jaarnota?

Ik heb net speciaal even voor je gekeken op mijneneco bij 14 april. Mijn stand is gewoon en klopt ook met de stand op Tóon. Dus geen bijzonderheden hier.

En ik ga er derhalve toch vanuit dat de meterstanden in je meterkast de juiste standen zijn en deze straks ook op de jaarnota vermeld gaan worden. Er zal wel een importeer fout zijn opgetreden bij je stand naar mijneneco verbruik.

Zo niet dan moet je bij Eneco een correctie aanvragen, echter geeft je slimme meter iedere dag zijn standen door, en dn zien ze bij Eneco vanzelf dat er tussen de  correct stand- incorrecte stand- correcte stand, een incorrecte stand staan die niet klopt. 

Reageer