Tussentijds meterstanden doorgeven+vraag tarieven | Eneco Community
vraag

Tussentijds meterstanden doorgeven+vraag tarieven

• 27 december 2018
  • 5 reacties
  • 345 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Goedendag,

Aangezien wij thuis geen slimme meter hebben (we hebben hem wel maar hebben het automatisch doorsturen van meterstanden uitgezet), zou ik graag mijn meterstanden door willen geven om te kijken of het termijnbedrag nog bij ons past. De meterstanden zijn van vandaag.

Electriciteit I:1443 kWh
Electriciteit II: 1610 kWh
Gas: 825 m3

Tevens nog de vraag of het klopt dat ik t/m het einde van mijn contract (april 2019) vaste tarieven heb m.b.t. stroom en gas en de kosten dus gelijk blijven? Gezien de aangekondigde stijgende energiekosten vanaf 1 januari 2019. Lijkt mij dat dit voor mij pas van toepassing is als het contract is afgelopen?

Alvast bedankt!

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @RMKok,

Bedankt voor jouw bericht, een goed idee om tussentijds na te gaan hoe je ervoor staat! Bij de herberekening die we hiervoor maken, berekenen we het verbruik tot nu ten opzichte van je betaalde en nog resterende termijnen tot je jaarnota.

Hieruit komt een advies voor deze laatste voorschotten, dat zijn er nog vier. Het adviesbedrag valt een stuk lager uit dan je huidige, wat betekent dat je op de goede weg bent!

Via Mijn Eneco kun je hier nog meer inzicht in krijgen. Door in de app regelmatig jouw meterstanden bij te werken, geeft Mijn Eneco je een Tussenstand. ;-)

Omdat jouw overeenkomsten inderdaad nog lopen tot april 2019, gaan per 1 januari 2019 voor jou alleen de kosten voor energiebelasting en netbeheerkosten omhoog. Deze maken samen met de kale leveringstarieven, die vast staan gedurende de looptijd, jouw energieprijzen per kuub gas en kilowattuur stroom.

Hierover kun je geen prijsafspraak met een energieleverancier maken omdat deze kosten namens de overheid en netbeheerder in rekening worden gebracht.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!
Bedankt voor de informatie! Fijn dat we op de goede weg zitten.

Is er een manier om te weten hoeveel ik meer ga betalen vanaf 2019? Ik heb nu dus een termijnbedrag en begrijp niet helemaal hoe ik nu kan weten of dit bedrag nog voldoende is met de hogere kosten in 2019. Is dit ergens in te zien of uit te rekenen?
Reputatie 5
Badge +3
@RMKok,

Bedankt voor jouw reactie. In jouw situatie heb je hiervoor twee opties:

- Je kunt hiervoor in Mijn Eneco regelmatig jouw standen invoeren en krijgt zo een beeld van hoe je ervoor staat. Mijn Eneco rekent met alle actuele tarieven rondom jouw energie.
- Ook kun je natuurlijk, net als nu, de vraag stellen via onze klantenservice. Zo kunnen wij, bijvoorbeeld tweemaandelijks, een check doen of jouw termijnbedrag nog past bij jouw verbruik.
Bedankt voor het bericht.

Via mijn Eneco kan ik helaas geen meterstanden invoeren, hiervoor heb ik een opnamekenmerk nodig. Of zie ik iets over het hoofd waar het wél kan?
Ik denk dat @Rodney de App Mijn Eneco bedoelt🤔

Reageer