Tussenstand slim wordt niet bijgewerkt | Eneco Community

Tussenstand slim wordt niet bijgewerkt

Toon eerste bericht

78 Reacties

Hoi Folkert,

Bedankt voor je reactie.

Toen ik je reactie net las, had ik exact hetzelfde gevoel als mAiden, want ook ik heb wel degelijk enige dagen geleden "deze week" gelezen. Of die melding van jou kwam, kan ik ook niet meer reproduceren.
Ik heb het zelfs zelf ook gebruikt bij beantwoording aan forumleden.

Voorlopig hoop ik er maar het beste op, met uiteraard enige reserve....
Reputatie 7
Badge +8
@mAiden & Brandje

We hebben begin deze week doorgekregen dat streven is, om dit issue binnen een week op te losen. Ik kan ook niet zo snel een post van mij zien waar ik in aangeef dat het deze week zou zijn. Het is naar mijn weten niet uitgesteld.

Hoi Folkert,

Ook ik heb 'deze week' gelezen. Zat het al op te zoeken, zodat ik er een screenshot van kon maken.

Zelfs Brandje heb ik meerdere keren zien reageren op forumleden dat het deze week zou worden opgelost, naar aanleiding van een berichtgeving van een moderator.

//EDIT:

Hier een screenshot, let op de reactie van Audrey.

Was in dit topic: https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/verbruik-error-gegevens-via-slimme-meter-9946
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje & MAiden

Ik zie dat Audrey het op een andere manier gelezen heeft dan mij, excuses voor de verwarring, wij horen natuurlijk hetzelfde te communiceren. Ik hoop overigens ook dat het deze week nog wordt opgelost.
Vandaag het 2 maandelijks overzicht Tussenstand Slim van verbruik gas en stroom gekregen.
Gelukkig ziet dat er wel verder perfect uit.

Altijd weer een handig overzicht; wat tegen valt is een duidelijk meer gasverbruik tov vorig jaar over de periode 19/02 tot 19/04. Toch 76 m3 meer afgenomen.
Reputatie 1
Ik krijg ook al vanaf 9 april geen verbruik gegevens van mijn slimme meter.
Het oplossen van het probleem word elke maar opgeschoven.
Ik krijg ook al vanaf 9 april geen verbruik gegevens van mijn slimme meter.
Het oplossen van het probleem word elke maar opgeschoven.

Je bedoelt vermoedelijk dat je dat niet op Mijn Eneco kan inzien.
Zoals je het nu schrijft dacht ik eerst dat je slimme meter in storing staat.
Reputatie 1
Klopt.

Als wij ook zo traag met betalen waren als eneco met oplossen van het probleem dan stonden ze al op de stoep.

Klopt.

Oké, Mijn Eneco dus, daar is nu van bekend dat men daar bij Eneco met de hoogste urgentie bezig is de problemen aan te pakken/ op te lossen.
Volgens zeggen van Folkert, zou het probleem in de loop van volgende week opgelost zijn, hopelijk.....
De gegevens van maart tot op heden zijn niet inzichtelijk op de tussenstand (grafiek en tabel) op MijnEneco noch zijn gegevens vanaf 1 maart tot heden te downloaden. Waarom niet?

Geen idee hoe ik een printscreen moet bijvoegen maar mijn vraag lijkt me duidelijk. Alleen de gegevens van januari en februari zijn te zien.

Groet René
Aanvulling. De gegevens van februari zijn ook niet compleet. Vanaf week 6 zijn er geen gegevens meer binnen gekomen.
Reputatie 7
Badge +8
Gegevens komen zover ik weet wel binnen bij Eneco, alleen kunnen deze door een storing niet verwerkt worden in Mijn Eneco.
Eneco hoopt dit in de loop van aankomende week op te lossen, zover ik gisteren zag staat er al weer een onderhoudsbeurt te wachten voor morgen.. Wie weet los dit het euvel op..

Daarbij word vaak geadviseerd om gebruik te maken van : slimmemeterportal.nl .. Dit is een gratis dienst, die met jou toestemming dagelijks jou verbruik monitort. 🙂
Aanvulling. De gegevens van februari zijn ook niet compleet. Vanaf week 6 zijn er geen gegevens meer binnen gekomen.

Dan kan net zo goed je slimme meter in storing staan en dan zou je je netbeheerder moeten contacten.
Of je wacht even tot maandag, want Eneco kan wel zien of je standen überhaupt wel binnen komen.
Zo ja dan val je onder de nu lopende storing.
Sinds 6 - 4 krijg ik geen gegevens meer op tussenstand slim, er staat iets van uw slimme meter is aangemeld kan enkele weken duren.
dit is vreemd omdat mijn slimme meter al vanaf de eerste dag is aangemeld en ik altijd inzicht heb gehad in mijn dagelijks verbruik via tussenstand slim.
Contact zoeken met Eneco via telefoon vind ik te kostbaar, het contact formulier heeft al meer dan een week tegenwind dus makkelijk bereikbaar is Eneco ook niet tenminste niet als je geen vermogen wilt betalen aan telefonisch contact.
WAT IS HET PROBLEEM MET TUSSENSTAND SLIM?
Allemaal hoofdletters gebruiken komt schreeuwerig over. Is nergens voor nodig.
Als je even op het forum rond kijkt, dan lees je genoeg zaken, waardoor je weet wat er aan de hand is.
Beter als antwoord geeft op de vraag.
Beter als antwoord geeft op de vraag.

Als de boodschap maar duidelijk is.
Dus gewoon even op het forum rond kijken en je vindt alle info over de problemen met Tussenstand Slim.
Je vindt dan bv het topic:

https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/tussenstand-slim-11004

Zo moeilijk is het toch niet...............
Reputatie 7
Badge +8
Hopelijk gaat de geplande onderhoudsbeurt van morgen op Mijn Eneco alle problemen oplossen!! Laten we het hopen!
Ook na het onderhoud van hedenmorgen blijft mijn Eneco verstoken van data. Laatste meting is van 09-04-2016.
Jammer.
Mijn Eneco, meterstanden -stroom- op de webpagina zijn niet meer updated sinds begin april 2016. Hoe op te lossen?
Door even in de andere topic's te kijken.
Zelf oplossen hoef je niets.
Reputatie 5
Badge +6
Ook maar even gekeken naar tussenstanden slim. 😞 Bij mij is de laatste meterstand 16-02-2016. Er zijn wel veel meldingen. Gaat niet echt goed met tussenstanden slim.
Een moderator heeft afgelopen week gemeld dat vermoedelijk pas in de loop van deze week het probleem Tussenstand Slim zal zijn opgelost.

Dus nog even geduld!
Dat heb je goed gezien Zuid!
De meldingen zijn erg verschillend; volgens Folkert zou het in de loop van deze week opgelost zijn.......
Bij mij werkt Mijn Eneco al sinds 2 april niet meer. Daarvoor ook al enkele keren geen enkele data te verkrijgen. Mijn Eneco werkt heel slecht. Ik bel en mail met Eneco, maar er wordt niets aan gedaan. Moet toch simpel zijn anno 2016 om een site goed te laten werken?

Reageer