Toon geeft abnormaal hoog stroomverbruik door. | Eneco Community
beantwoord

Toon geeft abnormaal hoog stroomverbruik door.

• 31 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Tot mijn grote schrik zie ik net op Toon dat wij vandaag 280 kWh verbruikt zouden hebben.
Dit is gewoon onmogelijk.
Als ik de dag grafiek erbij pak, dan zit het gemiddelde verbruik op 266 Watt. Dan kan ik natuurlijk nooit aan een dagverbruik van 280 kWh komen.
Zie bijgaande foto's.
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?

icon

Beste antwoord door TinaC 1 september 2019, 11:22

@elianmars2

Het lijkt er inderdaad op dat er geen meterstanden vanuit de meter zijn doorgekomen in die periode. Zodra die storing verholpen is komt alles in 1 keer door. Had je dit ook in de maand juli? Als je de externe toegang aanzet via Toon Support kijk ik het voor je na.

Groeten, Tina
Bekijk origineel

12 Reacties

Kennelijk heeft je Toon op de andere dagen te weinig geregistreerd en zodra dat hersteld wordt en het verbruik weer in overeenstemming is met je slimme meter, wordt deze correctie op 1 dag samengeteld.
Reputatie 1
Badge
Wat vaag? Gaat dat straks elke maand gebeuren?
Hoe kan het dan dat Toon het verkeerd registreert?
Reputatie 6
Badge +2
@elianmars2

Het lijkt er inderdaad op dat er geen meterstanden vanuit de meter zijn doorgekomen in die periode. Zodra die storing verholpen is komt alles in 1 keer door. Had je dit ook in de maand juli? Als je de externe toegang aanzet via Toon Support kijk ik het voor je na.

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge
Toegang op Toon op afstand staat aan. Of bedoel je die niet?
Reputatie 6
Badge +2
@elianmars2

Nee deze is bedoelt voor de Toon app. Ik bedoel de externe toegang Klantenservice, Via Menu > Toon Support > externe toegang Klantenservice.
Reputatie 1
Badge
Misschien dat het te maken heeft met contractverandering? Het stond op mijn naam, maar wegens btw terugvraag op zonnepanelen hebben we het overgezet op naam van mijn vrouw.

Ik kreeg zojuist deze meldingen op Toon:

Ik ben dus niet overgestapt van leverancier, maar enkel naamsverandering op het bestaande contract.
Reputatie 1
Badge
@elianmars2

Nee deze is bedoelt voor de Toon app. Ik bedoel de externe toegang Klantenservice, Via Menu > Toon Support > externe toegang Klantenservice.

Staat nu aan 👍🏻
Reputatie 1
Badge
Contractverandering was 24 juni al, trouwens.
Reputatie 6
Badge +2
@elianmars2

Dank je wel voor je reactie. Zo als het er nu uitziet heeft Toon in de maand augustus geen goede verbinding gehad met de meter. Dit is inmiddels hersteld wat de hoge piek verklaart. De meldingen hebben geen betrekking op de naamswijziging. Kan je Toon opnieuw herstarten via Menu > Instellingen > Software > Toon herstarten?

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge
Ik heb 'm zojuist opnieuw opgestart
Reputatie 6
Badge +2
@elianmars2

Dank je wel. Zoals het er nu uitziet doet alles het weer goed. De verbinding was al slecht in Juli dus in die hoge piek zit zowel het verbruik van Augustus als een stuk verbruik van Juli.

Fijne zondag 😎

Tina
Reputatie 1
Badge
@TinaC

Oké. Dat maakt alles een stuk duidelijker.
Dank je wel voor de hulp! 👍🏻

Reageer