Thermostaat meter blijft op 1 temperatuur | Eneco Community
vraag

Thermostaat meter blijft op 1 temperatuur

• 3 december 2014
  • 4 reacties
  • 702 Bekeken

Hallo

Ik heb stadsverwarming alleen mijn tempratuur blijft continue op 22 graden. Als ik het lager instel of hoger instel dan werkt het niet. Waar aan kan het liggen. In mijn meterkast zitten de volgende kabels los. Heeft het er iets mee te maken. Graag u hulp. Nu doe ik handmatig de warmte kraan dicht.

Zie foto's.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi Shailesh,

Hartelijk bedankt op het forum en goed dat je je vraag hier stelt. Bijzonder vervelend dat het niet goed werkt. Ik heb je foto's bekeken en het heeft in ieder geval niets mer de loshangende kabels te maken. Mijn vermoeden is dat je thermostaat niet (goed) gekoppeld is aan de regelklep. Want wat je ook probeert, het reageert niet, toch? En je draait vervolgens de hoofdkraan dicht? Als het inderdaad de koppeling tussen thermostaat en regelklep is, adviseer ik je een binnenhuisinstallateur naar te laten kijken. Dit is namelijk niet iets wat bij Eneco ligt, hoe vervelend ook. Ik verneem graag nog wat aanvullende informatie van je om een nog iets beter beeld te krijgen van de situatie.

Groet Martijn
Bedankt voor u snelle reactie. Volgens mij heb ik ergens aangezeten bij de vloerverwarming. Ik heb weer aantal fotos gemaakt. Het rode ding is wel warm.
Volgens mij is de temperatuur voor je vloerverwarming te laag afgesteld.
Moet dat niet rond de 50 tot maximaal 55 grd staan?

En als je temperatuur op een vaste stand blijft staan, dan zou ik zeggen als 1e is de manometer misschien defect?
Blijft er een klep hangen die normaliter de warmte toevoer regelt dan zal er toch echt een monteur moeten komen, denk ik..........
Ohww oke. En wat kost dat grap allemaal? Is er een monteur aanwezig rond den haag leyweg? Bedankt

Reageer