termijnbedrag wijzigen n.a.v. meterstanden | Eneco Community
vraag

termijnbedrag wijzigen n.a.v. meterstanden

• 27 december 2013
  • 14 reacties
  • 640 Bekeken

Goedendag,

Sinds kort zit ik bij Eneco.
Hiervoor zat ik bij de Nuon en deze hadden een hele fijne service.
Via mijn nuon kon ik mijn meterstanden invullen en dan berekende nuon of ik nog op een goed termijn bedrag zat of dat ik deze moest verhogen of verlagen.
Volgens mij kon ik dit elk kwartaal doen.
Dit was een zeer prettige service omdat dan de jaarnota niet zo,n hele grote verassing was.
Zo was mijn termijn bedrag in de zomer iets lager dan in de winter en kreeg ik toch nog geld terug eind van het jaar
Ik kan deze service bij Eneco niet vinden.
Gaan jullie dit wel doen en op welke termijn?
En zo niet....dan is dit misschien een goede tip om toch te overwegen.

M.v.g Jeannet1981

14 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Volgens mij heeft eneco Toon daarvoor in het lleven geroepen. Ook kun je overstappen op een slimme meter en dan je aanmelden op enecoslim.
Nu is het mogelijk dat er vandaag of morgen een moderator reageerd met het verzoek om je standen in een pb bericht, zodat hij kan controleren "hoe de vlag er bij hangt" en zonodig je termijnbedrag aanpassen.

Je hebt altid wel de mogelikheid om in mijneneco het termijn bedrag met 10% maxi. Vlagen of met max 50% te verhogen. Echter weet je dan idd nog niet ofdat je "in de pas loopt" met je jaarafrekening.
Goedendag,

Sinds kort zit ik bij Eneco.
Hiervoor zat ik bij de Nuon en deze hadden een hele fijne service.
Via mijn nuon kon ik mijn meterstanden invullen en dan berekende nuon of ik nog op een goed termijn bedrag zat of dat ik deze moest verhogen of verlagen.
Volgens mij kon ik dit elk kwartaal doen.
Dit was een zeer prettige service omdat dan de jaarnota niet zo,n hele grote verassing was.
Zo was mijn termijn bedrag in de zomer iets lager dan in de winter en kreeg ik toch nog geld terug eind van het jaar
Ik kan deze service bij Eneco niet vinden.
Gaan jullie dit wel doen en op welke termijn?
En zo niet....dan is dit misschien een goede tip om toch te overwegen.

M.v.g Jeannet1981

Hoi Jeannet,

Dat je dat eenmalig doet in een jaarnota jaar vind ik logisch.
Je hebt geen Toon maar wilt wel controleren of je op schema bent/blijft, nou monitoor dan je standen.
Noteer ze een sin de week/maand en vergelijk dat met de vorige jaarnota. Dan heb je het in eigenhand.
Wil je het digitaal bijhouden meld je dan bv aan op:

www.energiemanageronline.nl
Bedankt voor de reacties,

Zou niet weten waarom ik dan TOON moet nemen.
Ten eerste kost dat ding weer geld,met ook nog eens abonements kosten.

Was verder ook gewoon een vraag,of het nog komt ja of nee.

Meterstanden nu al doorgeven heeft ook geen zin,ben vanaf begin december dit jaar pas bij Eneco.
Dit kan rond maart pas telefonisch zei de telefoniste.

Slimme meter zal ik in mn achterhoofd houden.

M.v.g Jeannet
Dus nu meteen beginnen met monitoren van je verbruik. 
Dan ben je goed voorbereid. 
Er zijn er hier al zat langs gekomen, die pas bij de jaarnota zien wat ze in het afgelopen jaar verbruikt hebben. 
Jij wil het tenminste nog per kwartaal controleren via Eneco, maar handiger en goedkoper geen 0900nr bellen en zelf bijhouden. 
Reputatie 4
Badge

Ten eerste kost dat ding weer geld,met ook nog eens abonements kosten.

Vele redenen om toon te nemen, bewezen is al dat je toch zuiniger aan doet. Je krijgt ook toon cadeau bij een 4-jarig contract voor Eneco HollandseWind®️ en korting op de installatiekosten. (€ 49,95 i.p.v. € 75)
En de Abonnementskosten van € 3,50 valt ook wel te overzien toch.
Badge
Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met die "Toon" moet.
Ik heb een modulerende ketel en zonnepanelen, twee dingen waar Toon zich geen raad mee weet.
Ik ga wel voor de bonus met het afsluiten van een nieuw kontrakt.
Reputatie 4
Badge
@jandebehanger, dat van je zonnepanelen zal er heus wel komen.
De vraag is alleen wanneer.
Badge
Oja, vast wel.
Tegen die tijd dat ik alweer 5 energie leveranciers gehad heb.
Reputatie 7
Badge +7
Oja, vast wel.
Tegen die tijd dat ik alweer 5 energie leveranciers gehad heb.

en wanneer gaat het gebeuren? :D
Badge
en wanneer gaat het gebeuren? :D
Zolang dat het jouw over de schoenen loopt.!
Reputatie 7
Badge +7
Zolang dat het jouw over de schoenen loopt.!

mot je plasse dan wahhhh:D hup luier an
Badge
mot je plasse dan wahhhh:D hup luier an
Als ik het in je schoenen laat lopen, dan moet je niet zeuren over zweetvoeten?🆒
Pff, ik voel mij bijna 55 geen invalide rijp voor de aankoop van een elktrische fiets.
Ik heb afgelopen maandag mijn eerste racefiets, een Sensa Umbria Tigra 60cm, gekocht.
Ik blijf wel vooraan rijden!
Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met die "Toon" moet.
Ik heb een modulerende ketel en zonnepanelen, twee dingen waar Toon zich geen raad mee weet.
Ik ga wel voor de bonus met het afsluiten van een nieuw kontrakt.

En uiteraard een nieuwe leverancier toch?
Het is nu december hoor!

Grappig dat je EEN modulerende CV noemt; ik durf te beweren dat 95% van de overige modulerende CV's prima met Toon om kan gaan!
En een modulerende CV is niet nieuws natuurlijk; daar en tegen is het merk wel belangrijk.
Ik ken eigenlijk geen CV die niet modulerend is.
Badge
En uiteraard een nieuwe leverancier toch?
Het is nu december hoor!

Ik heb wat handje klap gedaan (= wat munten gebeurd} en nu is de Bail out uitgesteld tot einde kontrakt.
Grappig dat je EEN modulerende CV noemt; ik durf te beweren dat 95% van de overige modulerende CV's prima met Toon om kan gaan!
En een modulerende CV is niet nieuws natuurlijk; daar en tegen is het merk wel belangrijk.
Ik ken eigenlijk geen CV die niet modulerend is.

Jij bent dan ook geen wtb konstrukteur.

Reageer