Termijnbedrag vs verbruik | Eneco Community
beantwoord

Termijnbedrag vs verbruik

• 1 april 2018
  • 1 reactie
  • 202 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds mei 2017 klant bij jullie en heb via gaslicht.com een abonnement bij jullie afgesloten op basis van 1100m3 gas en totaal 1800kwh aan stroom. Via gaslicht werd aangegeven dat dit 87 euro per maand zou gaan kosten. Ik werd bij jullie toen ingedeeld om per maand 82 euro te gaan betalen, maar heb dit dus vrijwillig verhoogd naar 87 euro om niet tegen verrassingen aan te lopen. Echter zie ik dat de 87 euro gebaseerd is op maar 9,80 aan stroomverbruik per maand. Is dit niet erg weinig? Ik verbruik dus echt geen 50kwh aan stroom per maand. Ook het gasverbruik is ingedeeld op 38 euro, wat ook meer per maand kost.

Ik kan geen informatie vinden over hoeveel m3 gas en hoeveel kwh aan stroom ik daadwerkelijk via mijn maandbedrag aan jullie voorschiet en ik snap niet waarom de prijzen zo afwijkend lijken te zijn ten opzichte van mijn offerte op gaslicht.com.

Weet iemand waar in te zien valt hoeveel kwh aan gas en stroom er in mijn termijnbedrag zit verwerkt? En klopt het dat 87 euro maar zo weinig kwh en m3 inhoudt?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Danielle 3 april 2018, 08:29

@Frankj91,

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden! De bedragen die je noemt zijn nog exclusief transportkosten. De verbruiken hebben we vorig jaar doorgekregen van de netbeheerder en die heeft stroom ingeschat op 2528 kWh en gas op 770 m3. De kosten voor voornamelijk stroom zijn inderdaad erg laag, maar dat komt omdat je jaarlijks energiebelasting terug krijgt en dat hebben we al verrekend in het maandelijkse termijnbedrag. Alles bij elkaar maakt het termijnbedrag van €90, maar de inschattingen zijn niet aangepast. De uitkomst over een heel jaar en de specificaties kun je op de jaarnota zien die we volgende maand opmaken.
Is het zo iets duidelijker voor je?
Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +6
@Frankj91,

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden! De bedragen die je noemt zijn nog exclusief transportkosten. De verbruiken hebben we vorig jaar doorgekregen van de netbeheerder en die heeft stroom ingeschat op 2528 kWh en gas op 770 m3. De kosten voor voornamelijk stroom zijn inderdaad erg laag, maar dat komt omdat je jaarlijks energiebelasting terug krijgt en dat hebben we al verrekend in het maandelijkse termijnbedrag. Alles bij elkaar maakt het termijnbedrag van €90, maar de inschattingen zijn niet aangepast. De uitkomst over een heel jaar en de specificaties kun je op de jaarnota zien die we volgende maand opmaken.
Is het zo iets duidelijker voor je?

Reageer