Termijn bedrag herberekenen | Eneco Community
beantwoord

Termijn bedrag herberekenen

• 28 december 2014
  • 9 reacties
  • 480 Bekeken

Badge
Beste Moderator,

3 maanden geleden stelde ik een vraag over mijn termijnbedrag voor stadsverwarming. Mij werd verteld dat ik in december om een herberekening moest vragen.

Mijn huidige warmtestand is 26,234 GJ, heeft u hiermee voldoende informatie?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 5 januari 2015, 14:59

Hoi, je zit gewoon goed hoor, dus bedankt voor je vraag. Soms duurt het gewoon heel even voordat er een antwoord van een moderator komt. Ik heb inmiddels een herberekening uitgevoerd en je hebt tot nu toe weinig verbruik gehad, slechts 4 GJ. Er komen natuurlijk nog wel twee wintermaanden aan voordat je jaarnota ontvangt (rond 1 april). Je termijnbedrag is voldoende. ik adviseer hem niet verder te verlagen. Weet je zo genoeg?

Groet Martijn
Bekijk origineel

9 Reacties

Badge
Kan iemand mij helpen en vertellen waar ik deze vraag kan neerleggen? Ik denk dat ik mijn vraag in een verkeerde sectie heb gesteld?
Reputatie 4
Badge
Hoi, je zit gewoon goed hoor, dus bedankt voor je vraag. Soms duurt het gewoon heel even voordat er een antwoord van een moderator komt. Ik heb inmiddels een herberekening uitgevoerd en je hebt tot nu toe weinig verbruik gehad, slechts 4 GJ. Er komen natuurlijk nog wel twee wintermaanden aan voordat je jaarnota ontvangt (rond 1 april). Je termijnbedrag is voldoende. ik adviseer hem niet verder te verlagen. Weet je zo genoeg?

Groet Martijn
Badge
Martijn bedankt voor je duidelijke antwoord op mijn vraag.

Volgens mij moet ik na ontvangen van jaarnota kijken naar (vastrecht, meettarief en afleverset) + prijs per GJ om goede inschatting te maken van mijn termijnbedragen voor het nieuwe jaar (2015/2016).

Ik weet voorlopig genoeg, dankjewel.
Reputatie 4
Badge
Hoi SD Hu, mede op basis van je laatste verbruik, stellen wij een nieuw termijnbedrag voor je vast op je jaanota. Uiteraard is er altijd een mogelijkheid om dit te verlagen of te verhogen.

Groet Martijn
Goedemorgen,

ik heb ook een vraag over een herberekening. Ik woon sinds Februari in mijn huis en wil heel graag weten of ik genoeg buffer heb opgebouwd omdat ik bang ben om straks met een hoge eindrekening te zitten.

waar kan ik mijn begin meterstanden doorgeven en die van nu om mij een beetje gerust te stellen?

mvg, Samantha
Goedemorgen,

ik heb ook een vraag over een herberekening. Ik woon sinds Februari in mijn huis en wil heel graag weten of ik genoeg buffer heb opgebouwd omdat ik bang ben om straks met een hoge eindrekening te zitten.

waar kan ik mijn begin meterstanden doorgeven en die van nu om mij een beetje gerust te stellen?

mvg, Samantha

Hoi Damantha,

Goed dat je daarbij nadenkt en een eventuele bijbetaling wilt voorkomen.
Als je hier in dit topic je meterstanden noteert, dan maakt een moderator even een serviceberekening en weet je meteen hoe je er voor staat.
Dank u wel brandje,
Mijn stroom meters :
18845
26932

Mijn gas meter :
27160495

Alvast bedankt
Mvg Samantha
Reputatie 7
Badge +6
@S.B. van Hees,

Mooi dat je zelf bij houdt of je nog goed zit met je termijnbedrag. Zeker in een nieuwe woning is het even afwachten hoe de jaarnota uit komt, maar door het verbruik tussendoor enkele keren te herberekenen, kun je het goed in de gaten houden.
Op basis van de meterstanden die je door hebt gegeven, kom ik precies goed uit met het huidige termijnbedrag. Je kunt hem zo laten voor de 2 keer die nog afgeschreven worden voordat de jaarnota opgemaakt wordt. Als je het bedrag toch liever anders hebt, dan kun je het altijd doorgeven!
Top! Dank u wel voor uw reactie Danielle

Reageer