Telwerken omgedraaid bij doorgeven meterstanden | Eneco Community
beantwoord

Telwerken omgedraaid bij doorgeven meterstanden

• 11 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 296 Bekeken

Goedenavond,

ik heb net mij meterstanden doorgegeven voor mijn eindafrekening.
Ik heb een meter met 2 tellers
teller 1 normaal tarief
teller 2 daltarief
Alles word berekend als enkeltarief.

Bij het online doorgeven hadden ze van teller2 normaal tarief gemaakt en van teller 1 daltarief .
ik heb de standen doorgeven zoals ze op mijn meter staan. Maar nu klopt er natuurlijk niksvan.

kan iemand mij geruststellen dat dit goed komt.

groetjes Sylvia
foto van meterstanden en meterstanden vorig jaar en wat ik nu heb doorgegeven

icon

Beste antwoord door DeniseMR 14 oktober 2019, 15:09

@Vlinder1962

Ik zie het nu, bedankt! Gelukkig is het toch goed gegaan in het doorgeven van de meterstanden. Ons systeem heeft ze uiteindelijk goed overgenomen, waardoor het verbruik straks ook juist in rekening wordt gebracht op de jaarnota.

Groet, Denise
Bekijk origineel

9 Reacties

Hoi Sylvia,

Normaliter is I de teller van het dal tarief.
Je kan dit zelf controleren door de kijken naar het pijltje rechts van het telwerk dat wijst bij jou op de foto schuin naar boven; dus teller I
Als de foto bv in het weekend is genomen; dan is het dal tarief; dan weet je keer hoe jouw meter reageert op dal en normaal tarief.

Als je voor dubbel tarief hebt gekozen dan is de waarde van teller I meestal het hoogst; je verbruikt dan dus de meeste stroom in het dal tarief. En dat levert dan dus een besparing op.

Wacht even op verdere controle door een moderator hoe e.e.a. in de administratie opgenomen is/wordt voor jou.
Hoi @Brandje

Bedankt voor je reactie. Bij mij is teller 1 echt normaal tarief, al jaren.
De foto is genomen gisteravond om 22.35 uur dat is normaal tarief ( vanaf 23.00 uur daltarief)
Pijltje staat ook op 1
Ik heb net gekeken en het pijltje staat op 2, daltarief..klopt want het is weekend.

Ik heb niet voor dubbeltarief gekozen, maar gewoon enkeltarief.
als je de meterstanden van elkaar aftrekt klopt er dus niks van..

volgens Eneco heb ik nu in daltarief 6004 kWh gebruikt
in normaal tarief zal ik in de min komen —1927 kWh
Het moet zijn 3569 kWh normaal
508 kWh Dal
Totaal. 4077 kWh verbruikt

Groetjes Sylvia
Oké Sylvia duidelijk!
Het omgekeerde komt idd ook voor, vandaar dat ik die tijd controle even noemde.
Maar voor jou maakt het dus eigenlijk verder niet uit, want bij de afrekening worden beide standen toch bij elkaar opgeteld. Alleen als je puur naar de tellers kijkt geeft het natuurlijk nu een scheef beeld.

Wacht dus even op nader bericht moderator.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Vlinder1962,

Fijn dat je hierover contact opneemt. Kan jij je profiel nog aanvullen met je klantnummer? Zo kunnen wij de meterstanden nakijken en zo nodig aanpassen.

Groet, Denise
Goedemiddag @DeniseMR

Mijn klantnummer staat al in mijn profiel

groet Sylvia
Reputatie 7
Badge +5
@Vlinder1962

Ik zie het nu, bedankt! Gelukkig is het toch goed gegaan in het doorgeven van de meterstanden. Ons systeem heeft ze uiteindelijk goed overgenomen, waardoor het verbruik straks ook juist in rekening wordt gebracht op de jaarnota.

Groet, Denise
@DeniseMR Dankjewel!!
Dat is een zorg minder 😅

groetjes Sylvia

@DeniseMR weer een zorg minder dacht ik. 
krijg net een correctienota op mijn eindafrekening van vorig jaar. Zo vreselijk onduidelijk,ik snapep er echts niets van. Vorig jaar was goed. 
Een grote warboel,en ik weet niet hoe ik het uit kan leggen. 

groetjes Sylvia

Reputatie 7
Badge +5

@Vlinder1962 

Ik begrijp je verwarring, gelukkig is het simpeler dan het lijkt. Met het doorgeven van de meterstanden voor dit jaar, is gebleken dat je vorig jaar de meterstanden hebt omgedraaid. Nu de meterstanden weer goed staan hebben we teruggerekend tot vorig jaar en om die reden heb je van ons een correctienota ontvangen.

Groet, Denise

Reageer