T1 en T2 | Eneco Community

T1 en T2

• Komt hier vaker (level 8)
  • 17 reacties
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik woon nu bijna 3 jaar in dit appartement en heb
nog nooit T1 in hoeven vullen op mijn jaarnota.
Nu, zonder dat ik iets heb veranderd heb ik die nu toch gebruikt.
Hoe kan dit?

Groetjes Anouk

16 Reacties

Hoi Anouk,

Kennelijk heb je een dubbel tarief meter, maar heb je geen dubbeltarief contract.
Die meter schakelt meestal om 23:00 uur om van T2 naar T1 de volgende dag van T1 weer naar T2 om 07:00 uur
Gedurende het weekend blijft de meter op T1 staan tot maandagmorgen 07:00 uur.

Het verbruik van T1 plus T2 geeft dus je werkelijk verbruik over 24 uur.
Reputatie 4
Badge

Nu, zonder dat ik iets heb veranderd heb ik die nu toch gebruikt.
Hoe kan dit?
Je bedoeld dat deze eerder altijd op nul heeft gestaan, en nu niet meer?
Het klopt dat ik een dubbele meter heb, maar inderdaad geen dubbel contract.

En hij heeft alle jaren op 0 gestaan en nu ineens staat er 400 zoveel,
jullie een idee hoe dit dan kan?
Reputatie 4
Badge
Misschien is dat in gegaan met de nieuwe jaarnota, maar een moderator kan daar het juiste antwoord wel opgeven.
Even wachten tot Maandag dan.
Reputatie 4
Badge +1
Halo Anouk,

Je hebt met ons een contract voor dag- en nachttarief. De afgelopen jaren liep er slechts 1 telwerk. De stand die we jaarlijks ontvingen, was 0. Wel zie ik dat je met ons in 2011 contact hebt gehad over het telwerk. Je gaf aan dat je contact op zou nemen met de netbeheerder, om te informeren wat de mogelijkheden zijn. Het telwerk bleek namelijk geblindeerd. Is de netbeheerder de afgelopen tijd bij je langs geweest?

Groet,
Mike, Eneco
Hoi Mike,

Ja dat klopt ik heb het nagevraagd en die zeiden dat het niet rendabel was. Dus er is ook niemand langs geweest en ik heb ook niks Toegezegd!
Dus vandaar dat ik het ontzettend raar vind dat dit nu gebeurd!!!
Want ik heb er dit jaar absoluut geen rekening mee gehouden..

Heeft dit veel invloed op mijn afrekening? Ik zit normaal erg goed maar nu
met het invullen van de meterstanden kwam ik er pas achter.

Wat kan ik nu nog doen?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Anouk,

Ik kan me voorstellen dat je dit erg vervelend vindt! Dit heeft in de meeste gevallen, vooral gezien jouw verbruik, geen extreme invloed op de jaarnota. Ik adviseer je contact op te nemen met Stedin, om na te vragen waarom het tweede telwerk nu ook loopt. Hier kan ik je namelijk geen antwoord op geven. Wellicht is/was er sprake van een storing.

Laat je het weten?

Groet,
Mike
Hoi Mike,

contact opgenomen met Stedin, en die adviseren mij een verbruikscorrectie te doen.
want ik heb zoals jij  zegt wel een dag en nacht tarief contract en dat betekend dus dat 
Ik 2 jaar te veel betaald heb want mijn meter sprong dus Savonds en in het weekend niet oomnaai dal 
tarief.

ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren na het aanvragen van de correctie.

groetjes Anouk 
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Anouk,

Fijn dat je contact met Stedin hebt opgenomen! Hebben ze een verklaring gegeven waarom de meter eerder niet van dag- naar nachttarief sprong? Dit kan bijvoorbeeld een tariefstoring zijn geweest bij jou in de buurt. In dat geval schakelt de meter in de gehele wijk niet om van dag - naar nachttarief. Ik hoor het graag van je, zodat ik de correctie voor je kan aanvragen :)

Groet,
Mike
Nou eigenlijk heeft ze geen verklaring gegeven waarom hij het niet deed.
Ze zei alleen van eh ja wij hebben inderdaad de meters in 2010 daar opgehangen, en hij had het moeten doen.
En ze raden mijn aan om zo'n correctie te laten uitvoeren, en die heb ik vanmiddag op de site van stedin ingevuld.

Maar moet ik dit ook bij jullie doorgeven of wordt er nu zo actie ondernomen? 

Groetjes
Reputatie 4
Badge +1
Duidelijk! Dat was inderdaad de volgende stap; de correctie aanvragen op de website van Stedin. Goed om te lezen dat je dit al hebt gedaan. Hier hoef je zelf niks voor te doen verder. Stedin geeft dit aan ons door. Zodra we dit doorkrijgen, verwerken we dit op de jaarnota. Als de jaarnota dan al is gemaakt, vervangen we deze met een correctienota.

Groet,
Mike, Eneco
Nou bedankt voor de hulp!! Ik wacht het nu wel rustig af :o

Groetjes Anouk 
Hallo hoe zit dat bij mij? Ik ben de buurvrouw van Anouk ik heb ook een T1 en T2 meter. Bij mij staat ook de 1 op 0.
Ik woon hier al wat langer. En ik weet haast zeker dat ik geen nachttarief contract heb.
Ik denk dat het ook niet rendabel is als je alleen woont.

Groeten Sandra
Nou eigenlijk heeft ze geen verklaring gegeven waarom hij het niet deed.
Ze zei alleen van eh ja wij hebben inderdaad de meters in 2010 daar opgehangen, en hij had het moeten doen.
En ze raden mijn aan om zo'n correctie te laten uitvoeren, en die heb ik vanmiddag op de site van stedin ingevuld.

Maar moet ik dit ook bij jullie doorgeven of wordt er nu zo actie ondernomen? 

Groetjes

Hoi Anouk,

Houd je er wel rekening mee dat het pas rendabel is om nachtstroom te hebben als je nachtstroomgebruik ongeveer 40% van het totaal is?
Als je minder gebruikt betaal je door een iets verhoogde Kw prijs en hoger vasttarief meer dan dat je je totaal gebruik tegn enkel tarief afrekent!
Dat is precies wat de transporteur je vertelde, zoals je bij reactienr nr 7 meldde.
Reputatie 4
Badge +1
@Sanny,

Ik zie dat er maar 1 telwerk actief is. Ook betaal je bij ons voor enkeltarief. Dat is dus een andere situatie dan bij je buurvrouw 🙂 Als je ook gebruikt wilt maken van het dubbeltarief, adviseer ik je contact op te nemen met Stedin. Je kunt daar informeren naar de mogelijkheden.

Groet,
Mike
Bedankt Mike dat dacht ik ook al.

Gr. Sandra

Reageer