Streefverbruik | Eneco Community
vraag

Streefverbruik

• 25 mei 2013
  • 1 reactie
  • 920 Bekeken

Badge
Graag zou ik wiillen weten, waar ik het best mijn streefgebruik in Mijn Eneco op kan zetten,
ik heb een zonnepanelen systeem van 4500pw, en ga proberen precies uit te komen, met mijn verbruik,
is het nou de bedoeling om het streefgebruik op nul te zetten, of het verbruik van afgelopen jaar in te vullen,
nul lijkt me het meest voor de hand liggende, iemand een antwoord hierop..?

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +1
Graag zou ik wiillen weten, waar ik het best mijn streefgebruik in Mijn Eneco op kan zetten,
ik heb een zonnepanelen systeem van 4500pw, en ga proberen precies uit te komen, met mijn verbruik,
is het nou de bedoeling om het streefgebruik op nul te zetten, of het verbruik van afgelopen jaar in te vullen,
nul lijkt me het meest voor de hand liggende, iemand een antwoord hierop..?

De instelling van het streefverbruik is het verbruik wat jij denkt te gaan gebruiken. Als je dat op 0 zet, zou dit dus betekenen dat je 0 energie wilt verbruiken. dat is dus niet rieeel. want als je panelen niet genoeg leveren gebruik je energie van het net.
Vul je het streefverbruik in van afgelopen jaar dan kun je zien ofdat je daar onder blijft of niet. Mijn eneco geeft namelijk in de grafiek een streefverbruiklijn aan en de tabel aan hoeveel % je onder of boven je streefverbruik azit.

Je streefverbruik is dus het verbruik wat jij inschat te gebruiken. niet meer niet minder.

Let wel op de teruglevering van zonnepanelen word (nog) niet zichtbaar gemaakt in de tabel of grafiek. Je zult dus in mijneneco daar alleen de T1 en de T2 standen ( piek en dal verbruik ) zien/ Het saladeren van je terug geleverde enegie gebeurd op je eindafrekening en dus niet in de tabel.

Reageer