Stedin voor meterstanden | Eneco Community
beantwoord

Stedin voor meterstanden

• 16 april 2014
  • 3 reacties
  • 548 Bekeken

Beste forumleden,

Een paar weken geleden heb ik een brief gekregen waarin staat dat Stedin langskomt om de meterstanden op te nemen en zij geven de meterstanden door aan eneco. Dit doen ze eens in de 3 jaren stond in de brief.

Normaal gesproken zou ik mijn meterstanden al doorgegeven hebben op dit moment zodat ik mijn eindnota volgende maand kan ontvangen.

Nu was ik gisteren toevallig aan het kletsen met de buren en kwam ik erachter dat stedin al langs is geweest in de straat om de meterstanden op te nemen. Helaas zijn ze bij mij niet geweest omdat ik overdag werk. Ze hebben ook geen kaartje ofzo achter gelaten dat ze geweest, of dat weer langskomen.

Nu ben ik bang dat stedin mijn meterstanden gaat schatten en dit gaat doorgeven aan eneco waardoor ik een afrekening krijg met geschatte meterstanden.
Hoe kan ik de juiste meterstanden doorgeven aan eneco?

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 17 april 2014, 11:25

Beste sashassenmohamed, bedankt voor je vraag en van harte welkom op ons forum. Stedin komt inderdaad eens per drie jaar bij je langs om de meterstanden op te nemen/te controleren. Deze standen worden niet standaard gebruikt voor de jaarnota. Sinds 1 augustus 2013 is je leverancier namelijk zelf verantwoordelijk voor het collecteren van de meterstanden. Er zal dus ook geen sprake zijn van geschatte standen.

In de loop van volgende week sturen we je per e-mail een meterstandenkaart (controleer ook je spambox) waarop je gewoon je standen in kunt vullen die we vervolgens gebruiken voor je jaarnota. Deze jaarnota ontvang je overigens half mei 2014. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Groet Martijn, Eneco
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 4
Badge
Beste sashassenmohamed, bedankt voor je vraag en van harte welkom op ons forum. Stedin komt inderdaad eens per drie jaar bij je langs om de meterstanden op te nemen/te controleren. Deze standen worden niet standaard gebruikt voor de jaarnota. Sinds 1 augustus 2013 is je leverancier namelijk zelf verantwoordelijk voor het collecteren van de meterstanden. Er zal dus ook geen sprake zijn van geschatte standen.

In de loop van volgende week sturen we je per e-mail een meterstandenkaart (controleer ook je spambox) waarop je gewoon je standen in kunt vullen die we vervolgens gebruiken voor je jaarnota. Deze jaarnota ontvang je overigens half mei 2014. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Groet Martijn, Eneco
Duidelijk Martijn, hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben in ieder geval weer gerustgesteld.
Ik wacht geduldig op een email met de meterstandenkaart.
Nogmaals bedankt!
O ja, nog een vraag.
Ik heb altijd gebruik gemaakt van dubbele tarief meters, maar vorig jaar hem ik
telefonisch gebeld naar de klantenservice op 2 sept 2013.
Ik heb toen aangegeven dat ik per direct gebruik wil maken van een enkel tarief voor elektra. Dit was een administratief wijziging zei de mevrouw van de klantenservice.
Ze zou dit wijzigen. Echter, ik heb nooit een bevestiging per mail of schriftelijk van Eneco gekregen dat dit veranderd is.

Hoe kan ik erachter komen of dit wil goed is genoteerd in het systeem van Eneco?

Reageer