Stadsverwarming, gebruik en berekening verbruik (Delft) | Eneco Community
vraag

Stadsverwarming, gebruik en berekening verbruik (Delft)

• 6 mei 2013
  • 7 reacties
  • 2384 Bekeken

Hallo,

De volgende vragen wil ik hier stellen:
ik heb last van lekkage, en heb de thermostaat v.d. week op 15 graden laten staan en heb gedurende de nacht, zonder verbruik de meterstanden vergeleken. In 7 uur tijd heeft de meter 0,032 m3 geregistreerd.
1) heeft een stadsverwarming meter een verbruik tijdens rust?
2) wordt het verbruik van m3's in rekening gebracht? We moeten het wel opgeven bij de meterstanden..

Ik hoor graag de ervaringen en de mening van Eneco!

Groeten,

Richard.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Richardus,

Welkom op ons forum!
Om wat voor lekkage gaat het? Heb je al contact opgenomen met de storingsdienst (0800-0072) of zit het in de binneninstallatie? Een lekkage kan natuurlijk invloed hebben op het geregistreerde verbruik, maar dit blijft meestal beperkt.

Ik ga ervan uit dat je een warmtewisselaar hebt. Vanwege comfort wordt deze altijd op temperatuur gehouden, want dan heb je direct warm water. Hier gaat een klein verbruik in zitten.

Wij rekenen het m3-verbruik niet af, het GJ-verbruik wel. M3-standen vragen we jaarlijks ter controle.

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

bedankt voor je reaktie! Het gaat (vermoedelijk) om de binneninstallatie, maar dat weten we pas zeker als we gaan hakken/breken ben ik bang..
We hebben een warmte unit van AGH, en grote zwarte doos.

Het is dus nog even zoeken naar 'het lek'..

Groeten,

Richard.
Reputatie 5
Badge +3
Richard,

Weet je wel zeker dat het om een lekkage gaat? Heb je bijvoorbeeld vocht in de woning o.i.d?
Hoi Kelly, bedankt voor je intresse.. Zoals het er nu naar uit ziet is het een lekkage op een verdeelpunt van de verwarming. Vanmorgen komt er een monteur voor langs. Het water loopt vanaf het verdeelpunt langs de slang de buitenmantel in, en komt 2 meter verder door een lek in de buis (vermoedelijk want zit onder de vloer)
Op ongeveer dat punt hadden we een paar maanden geleden een lekkende radiator ook! Die plek in huis brengt ons geen geluk. Het is daar ook erg vochtig, onze VVE beheerder meette in de gipsblokkenwand 100% vochtigheid, en schimmel steekt elke keer de kop op. :(

Ik had in de kruipruimte eronder een emmer gezet op de plek waar het het hardst druppelde, die emmer was om de 4 dagen vol, tot van de week.. Het neemt nu af. Maar dat komt denk ook omdat we al weer een paar weken niet meer stoken..

Wordt vervolgd...
Reputatie 5
Badge +3
Dat klinkt niet best. Ik hoop dat de monteur e.e.a. verhelpt vandaag. Mocht je gaandeweg nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. Succes ermee in elk geval!
Hoi Kelly, bedankt voor je intresse.. Zoals het er nu naar uit ziet is het een lekkage op een verdeelpunt van de verwarming. Vanmorgen komt er een monteur voor langs. Het water loopt vanaf het verdeelpunt langs de slang de buitenmantel in, en komt 2 meter verder door een lek in de buis (vermoedelijk want zit onder de vloer)
Op ongeveer dat punt hadden we een paar maanden geleden een lekkende radiator ook! Die plek in huis brengt ons geen geluk. Het is daar ook erg vochtig, onze VVE beheerder meette in de gipsblokkenwand 100% vochtigheid, en schimmel steekt elke keer de kop op. :(

Ik had in de kruipruimte eronder een emmer gezet op de plek waar het het hardst druppelde, die emmer was om de 4 dagen vol, tot van de week.. Het neemt nu af. Maar dat komt denk ook omdat we al weer een paar weken niet meer stoken..

Wordt vervolgd...

Richardus,

Als het mag meng ik me even in de vraagstelling,

Los van de (vermoedelijke) lekkage die onderzocht gaat worden had Kelly een vraag over vocht in je woning.
Heb je een hygrometer? Want die kan in iedergeval bevestigen of er een teveel aan vocht is.
Helaas geef je namelijk op die vraag geen antwoord.
In een woning is 55% relatieve vochtigheid een ideaale situatie.
Tijdens het stookseizoen kan dat (sterk) terug loen naar rond de 30%

Maar sterk boven de 55% geeft te denken.........................
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat het nu geen zin heb om te meten, aangezien hij al om de 4 dagen een volle emmer heeft van de lekkage.
Eerst het euvel verhelpen en dan dagen later weer eens meten als dat nodig mocht zijn.

Reageer