Spookverbruik | Eneco Community
vraag

Spookverbruik

• 9 april 2019
  • 3 reacties
  • 268 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar maanden zijn wij in het bezit van de Toon 2. Prachtig ding en super handig! Nu komen wij net terug van vakantie en zie ik dat er elke dag 0,18m3 gas word verbruikt als wij niet thuis zijn. De kachel heeft al die tijd logischerwijs uitgestaan. Is dit iets normaals, of moet ik hiervoor aan het belletje trekken bij de woningcorporatie?

Fijne avond!

3 Reacties

Ik denk dat de voorverwarming tapwater in je CV de schuldige is.
Ik denk dat de voorverwarming tapwater in je CV de schuldige is.

Dit word dus elke dag gedaan? Sinds 23:59 tot n: 07:49 is er ook 0,06m3 verbruikt.

Nu gaat het om kleine hoeveelheden. Maar als je 0,18 * 365 doet krijg je toch 65,7m3. Nu gaat het mij dan niet eens om de kosten die wij daardoor hebben want die 6m3 merken we wss niet per maand qua kosten. Maar het is ook puur zonde. Maar als het de voorverwarming is van het tapwater is dat inderdaad verklaarbaar 🙂
Bij sommige CV’s is dat dan ook instelbaar; bv Uit; Aan of Eco.
Als je Uit kiest moet je alleen dan rekening houden dat afhankelijk van de afstand van bv CV naar de keuken het langer duurt voor het warme water daar is.

Zo zie je maar weer Toon®️ “verraadt” alles.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen