Software update slimme gasmeter Stedin | Eneco Community

Software update slimme gasmeter Stedin

• 28 juli 2014
  • 6 reacties
  • 651 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 17 reacties
Iemand enig idee wanneer Stedin de slimme gasmeters gaat update???
Of door een ander type te vervangen?????

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
graag wat meer uitleg
wat je bedoeld???
Ik heb sinds februari slimme meters van stedin en toon vanaf 16 mei. Electra data werkt perfect, maar gas data heb ik nog nooit gezien. Na heel wat heen en weer bellen (eneco en stedin) blijkt dat er geen koppeling is tussen de electra en gas meter. Stedin zegt dat ze in augustus een software update gaan uitbrengen, meters wisselen doen ze ook niet meer omdat hier de zelfde software op zit (en dus niet werkt).
Reputatie 6
Badge +1
Gelet op het feit dat het een koppelingen probleem is tussen de gas en electrameter, moet je echt bij Stedin zijn. Zij zijn verantwoordelijk voor de meter en de koppeling.

Nu staat er ook in een andere topic, dat misschien de meter wakker gemaakt moet worden. deze persoon hand 4 maanden geen gas koppeling, en de monteur was in 3 minuten klaar en vervolgens kreeg hij 2 uur nadien de standen door op Toon.

laat je niet te snel afschepen door Stedin.
Ik heb 5 weken geleden een Eneco man (in opdracht van Stedin) ook 3 minuten over de vloer gehad,
die een aantal seconde op een knop van de gasmeter drukte en zij 'nu is ie gekoppeld'. Na 2 weken wachten
de Eneco gebeld, die blijven zeggen dat ik bij Stedin moet zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Beste @robbert,

Je moet nu even 2 dingen los van elkaar zien. Dat er een mannetje in een Eneco pak bij je komt, betekend niet automatische dat Eneco verandwoordelijk is voor je meter. Deze is gewoon ingehuurd door Stedin. De meeste netbeheerders werken met het onder-aannemers verhaal. ( een ander bedrijf, voert in hun opdracht de werkzaamheden uit) Echter blijft de verandwoording bij de netbeheerder liggen.

De meetinstalatie, zoals dat zo mooi gezegd word, is de verandwoordelijkheid van de netbeheerder. ( kijk maar eens op internet bij consuwijzer en dan sectie energie en water ) dus op metertechnische verhalen moet je bij de netbeheerder zijn.

Eneco wil je wel helpen, maar die kunnen alleen je verhaal aanhoren en het bericht nogmaals doorsturen naar.......................juist. De netbeheerder! Die zal het probleem echt moeten oplossen. En dan kan het zo maar weer zijn dat er weer een mannetje van eneco over de vloer komt. Ik snap dat het zo lekker verwarrend is.

Echter een tip. Komt de monteur van de netbeheerder ( welke firma dat ook mag zijn) laathem dan pas vertrekken, als je hebt gezien dat je p1 poort werkt en gas waardesuitgeeft.
De meter wakker maken kun je gewoon zelf. Ergens in een ander topic hier wordt dat door Daniëlle keurig beschreven. Druk kort op de rode knop. Dan 7 tot 9 seconden op die zelde knop tot in de display 3 pijltjes naar rechts verschijnen en de meter is wakker. Zo gaat het bij de meeste slimme gasmeters. Bij een enkeling gaat het anders. Een paar dagen terug kwam ik keurig een overzicht tegen van alle meters. Ik weet niet meer waar. Ik probeer het nog wel even te vinden.

Reageer