Slimme meter wordt maar niet geplaatst | Eneco Community

Slimme meter wordt maar niet geplaatst

Sinds 10 Maart is bij mij de Toon met zon geplaatst, daarbij moesten wij beslist een slimme meter laten plaatsen.
Die zou binnen 12 weken geplaatst moeten worden (schijnt zelfs verplicht te zijn)." Maar" zei de monteur: Dat is meestal in 6 weken gereed.
Hebben na 9 weken contact met mij opgenomen, dat zou dan de volgende week donderdagmorgen tussen 10 en 12 uur worden, maar dan werken we allebei, schijnt bij Brink service heel abnormaal te zijn.
Dus afgezegd en na 2 weken namen ze contact met mij op, volgende week Maandag komen we de meters verwisselen, maar op de dag van afspraak kwam er niemand opdagen, 16.55 uur namen ze contact met mij op dat het vandaag niets meer werd en ze maakten wel weer een nieuwe afspraak.
Afgelopen vrijdagavond opeens een mailtje dat ze vandaag weer een poging doen, en je raad het al, weer mislukt, er kwam een monteur van Brinck service keek in de meterkast en zei letterlijk, "hier moet nog een beugel in gemaakt worden en dat kan ik niet er moet een andere monteur komen die dat wel kan, ze maken wel weer een nieuwe afspraak, doei". !@#%, ze kunnen wat mij betreft zo langzamerhand die slimme meter achter in hun @#$% donker gat aan de achterkant steken, en de Toon er dan maar achteraan, heeft nu al voor niks en paar vrije dagen gekost, doe het niet weer. Bah.

15 Reacties

Jazeker, alles in 1 keer.
Reputatie 7
Badge +9
Slimme gasmeter is ook gekoppeld aan u slimme Stroom meter?
En zo waar 3,5 weken geleden een afspraak gemaakt met Brinck, en zowaar stond er om 5 minuten na negen uur een monteur voor de deur en heeft de meters dan na 5 maanden wachten eindelijk gemonteerd.
Niet dat het echt netjes is gemonteerd en de monteur was nogal knorrig, maar het zit erin en het werkt, nu nog even leren hoe de Toon werkt.
Wellicht via twitter een bericht sturen. Net wat mAiden zegt Druk op de ketel. Stedin moet zorg dragen dat het zijn partners goed stuurt voor een correcte afhandeling.

Mocht een nieuw belletje niets uitrichten ze in gebreke stellen voor hen niet uitvoeren van hun taken.
Reputatie 7
Badge +9
Je moet echt bij u netwerkbeheerder zijn.. Druk op de ketel houden, desnoods online een klacht indienen..
Nou, ja jammer, contact gehad met webcare, die zijn er achteraan geweest, contact met Brinck gehad.
Och en wee bij elkaar, dat het nog steeds niet is opgelost vonden ze bij Brinck zo erg!
Ze gingen dan nu zo snel mogelijk contact met mij opnemen, uiterlijk maandag 18-07-2016. Haha!!
En je raad het al, ::: NIKS;;;
Zelf nog contact gehad met netbeheerder, maar die waren ook niet zo happig om in beweging te komen.
Al met al geen slimme meter, dan ook maar geen Toon, was handig geweest zo`n apparaat, maar het mocht niet zo zijn. Morgen maar ff bellen met Eneco dat ik het abonnement maar opzeg, heb er zo niets aan.
Reputatie 4
Badge +4
@D. Tuinman Bakker,

Wat rot dat je nu al zo'n tijd op de slimme meters wacht. Wij maken van onze kant ook melding bij Stedin. We hebben geen invloed op het proces bij de netbeheerder, maar melden kan natuurlijk nooit kwaad. Hopelijk is het nu snel in orde!
Ook had ik toen rechtstreeks met Stedin gebeld, en echt dat helpt

Hier geen Stedin maar Enexis maar bellen is zeker iets wat ze triggeren.

In mijn oude woning 3 jaar geleden duurde het in totaal 4 wkn incl plaatsing. Heb na 2wkn gebeld of alles goed aangekomen was.

Onlangs verhuist en ook hier na 3wkn gebeld wanneer men langs zou komen. 2dgn na die tijd een afspraak binnen voor plaatsing.

Dus een belletje is zeker de moeite waard.
Badge
Ook had ik toen rechtstreeks met Stedin gebeld, en echt dat helpt
Je had Brinck ook niet moeten vermelden, maar de Netbeheerder die je hebt, zoals Stedin; Liander enz enz

Klagen over onderaannemers is zinloos, want de opdrachtgever (netbeheer dus) is degene die verantwoordelijk is.
Maand verder, niets meer gehoord van Brinck (service laat ik voor het gemak maar even weg).
Van de site klacht mag ook niet veel verwachten, ze hebben van Brinck maar even Eneco gemaakt, zodat ik geen klacht tegen Brinck maar tegen Eneco heb. Paar dagen na dat ik de klacht had ingevoerd was de enige oplossing overstappen naar een andere energieleverancier.
Badge
Vreemd, de service van Brinck te Zeewolde was altijd wel goed. Ik heb er een paar maand eind 2014 voor gewerkt. Er kan natuurlijk in 2 jaar tijd een hoop veranderd zijn. Dien anders een klacht in bij je netbeheerder en vraag om een andere aannemer of vraag of de netbeheerder het zelf wilt doen. Dat de monteur zij dat er een gas beugel geplaatst moet worden is van te voren nooit in te schatten (elke meterkast is weer anders) maar de monteur had wel de elektra meter alvast kunnen plaatsen, zodat je toon zon alwel had kunnen gebruiken.
Duidelijk en begrijpelijk!
Ze hebben nu eenmaal een monopoli positie; je kan helaas niet "overstappen"

Suc6 met de afwikkeling van dit probleem!
Klopt idd, maar wilde het hier ook ff kwijt, omdat ik zo schijtziek van dit soort bedrijven word, daarom ff hier ook. Bedankt voor de reactie Brandje, zal daar even hetzelfde op plaatsen.
Jammer dat het zo loopt.
Zonder slimme meters kan je Toon®️ en Toon®️ Zon wel helemaal vergeten.

Klagen niet hier maar bij je Netbeheerder is zinvoller, want het enige wat werkt is ze onder druk zetten en houden.
Eventueel een klacht indienen bij www.klacht.nl

Reageer