Slimme meter toch geen verbruikgegevens | Eneco Community
vraag

Slimme meter toch geen verbruikgegevens

Ik heb een slimme elektra/gasmeter van Liander en heb toestemming gegeven om de gegevens in te lezen. Toch zie ik voor de gehele periode dat ik klant ben, geen gegevens op mijn Eneco. Ik zie ook nergens een optie om handmatig gegevens in te voeren zodat ik toch het (geschatte) verbruik kan berekenen. Iemand die mij kan helpen?

5 Reacties

Kan je de standen op de eigen meters dus wel aflezen?
Ja ik kan via de display van de slimme meter meerdere gegevens bekijken (weet niet allemaal wat ze betekenen). De gasmeter heeft nog een analoge meter die ook af te lezen is.
Oké dan gaat het alleen over de slimme stroommeter dus.
Als Eneco de standen ook niet kan uitlezen, dan kon deze meter wel eens in storing staan.
Even de reactie van een moderator afwachten.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo @Kramer,

Goed dat je hier je vraag komt stellen.

Je hebt inderdaad een slimme elektra meter en hier komen je gegevens prima op binnen.
De eerste gegevens van week 46 en 47 zijn al in te zien op Mijn Eneco.

Kijk je op de app of de webversie van Mijn Eneco?

Groet, Vincent
Hoi Vincent,
Ik kijk zowel op de app als op de website. Ik meende de toestemming al bij het begin van het contract verleend om de gegevens te verwerken. Ik zie echter niets voor week 46 in de gegevens. Worden die achteraf alsnog ingelezen nu dat ik nogmaals toestemming heb verleend?
Zo te zien is mijn gasmeter niet aangesloten op de slimme elektrameter. Hoe kan ik handmatig de gegevens van de gasmeter op mijn eneco invoeren?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen